شایعه و تکذیبیه خروج عبدالمالکی از دولت

به گزارش خبرنگار ایلنا، ماه هاست که زمزمه هایی مبنی بر برکناری یا استعفای حجت عبدالمالکی (وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی) به گوش می رسد. اکنون پس از اقداماتی از جمله حمایت از افزایش 10 درصدی میانگین و نزدیک به حداقل مستمری ها و کاهش یک طرفه 100 هزار جلدی حق مسکن کارگران شاغل و بازنشسته دولتی، این بار شکایت هایی از سوی گروه های مختلف برای برکناری عبدالمالکی از سمت وزارت زایمان حتی جدی تر شد.

صراط نیوز اولین رسانه حامی دولت بود که به طور رسمی اما موقت این شایعه را منتشر کرد. این رسانه با عنوان «نخستین آزادی رئیس جمهور» تیتر زد. برخی از فعالان فضای مجازی و فعالان سیاسی نزدیک به منتقدان دولت و اصلاح‌طلبان پس از آن در توییتر به تشکیل دادگاه نجومی پرداختند و با اشاره به استعفا یا برکناری زودهنگام وزیر کار، به افشاگری شخصی بهنام بهمئی در این پرونده پرداختند. امیر تنها (فعال سیاسی اصلاح طلب) یکی از اولین کسانی بود که این موضوع را در حساب توییتر خود مطرح کرد.

سپس روز گذشته (۲۲ خرداد) خبرنگار ایلنا با روابط عمومی وزارت کار تماس گرفت و این سازمان خبری موافق یا مخالف این مطلب منتشر نکرد.

گمانه زنی ها ادامه داشت تا اینکه واکنش طعنه آمیز بهزاد مهرکش (دستیار رسانه ای وزیر کار) به شایعه برکناری و برکناری وزیر کار آشکار شد. این توییت به منظور روشن شدن برخی از ابعاد مناقشه سیاسی پشت این خبر منتشر شده است. او در توییتر خود به این اتهامات پاسخ داد: «مثل همیشه این یک دروغ است. قبلا با دستبندهای سبز دراز می کشیدند حالا با ریش بلند!

معروف است که نظریه پرداز جنبش شورش در سال 1988 گفت که باید به #دروغ های_بزرگ بگوید، حتی اگر واضح و ساده باشند، تا قابل قبول به نظر برسند. حالا حکایت دروغگویان علیه #وزیر_کار هم همینطور است; منجر به تفاوت؛ آنها به جای دستبندهای سبز، ریش بلند دارند. آره! نفاق و طغیان دو روی یک سکه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید