دادگستری قزوین بی تدبیری در مخناک و فرناک را تکذیب کرد/ صبح قزوین مجبور به انتشار تکذیبیه شد.

پایگاه خبری صبح قزوین با توجه به الزام قانونی و در راستای رعایت ضوابط عمومی رسانه نامه دریافتی را دقیقا به شرح زیر منتشر کرد.

ca60c2f9 0419 4aeb a980 fb8f9b5dbb1d خبر خاکستری

اما در اینجا چند نکته مهم برای تنویر افکار عمومی وجود دارد:

مه نخ و فرنخ یکی از بزرگترین واحدهای تولید نخ و نساجی در خاورمیانه بود و طبق اخبار در آن زمان این واحد تولیدی حدود 5000 کارگر در دهه های مختلف داشت.

پس از واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی، فراز و نشیب های مدیریتی فراوان، واردات بی رویه کالاهای مشابه این واحد تولیدی، با مشکلات عدیده ای مواجه شد و مالکیت و مدیریت کارخانه چندین بار تغییر کرد.

پایان اردیبهشت نخ و فرنخ تعطیلی کارخانه و بدهی کلان به بانک، دولت و کارگران بود و این به یکی از بحران های کارگری به ویژه در دهه 90 در قزوین تبدیل شد.

e1c8735b 63e4 4277 8599 cd05f272a3c8 خبر خاکستری



همانطور که مشخص است سوله های ذکر شده در این گفتگو تخریب و ضایعات حاصله به فروش رسیده است.

اما خط تولید محدود نخ در یکی از سوله های کارخانه راه اندازی شده و هم اکنون حدود 200 کارگر در همان فضا مشغول به کار هستند.

پوشش رسانه ای مهنخ و فرنخ به سه دسته اصلی تقسیم می شود که مشخص نیست قوه قضائیه کدام یک از این موضوعات را در سرفصل ها تکذیب می کند. لینک خبر

1. مواردی که رئیس کل وقت دادگستری استان قزوین ذکر کرده بود از بین رفته است.

8bddf22b 6c32 4269 b475 64589445acb7 خبر خاکستری

3. مبلغ 18 میلیارد تن مطالبات کارگران کارخانه از محل فروش ضایعات سوله های تخریب شده پرداخت شده است.

اما با توجه به اینکه سوله ها تخریب و فروخته شده و دیگر خارجی نیستند و آثار آن همچنان در محوطه کارخانه قابل مشاهده است، عجیب است که سایت دادگستری کل به حمایت از یکی از طرفین پرونده پرداخته است. هر دو خصوصی هستند و اتهامات یک چهره منصف و مطالبه گر در رسانه ها را رد می کند. لینک خبر

d9221b3f acf8 4956 b248 bc82757e516a خبر خاکستری



اما این اقدام دادگستری کل در سایر موارد مشابه کاملاً بی سابقه بوده و عمدتاً در مواردی مانند نشر اکاذیب یا تشویش اذهان عمومی هیچ گاه به جز محکومیت در رسانه ها اظهار نظری نکرده و در مورد چند حاشیه ساز نیز اظهار نظر نکرده است. استان قزوین همیشه در راستای آبروی مردم سیاست متفاوتی دارد! به عهده گرفتن.

به نظر می رسد با توجه به تخریب و فروش پادگان مه نخ و فرنخ، چه در اظهارات مسئولان سابق دادگستری قزوین و چه در افکار عمومی ازهر من شمس، باید دید که رسانه های قوه قضائیه به صراحت آنچه را که وجود دارد، اعلام خواهند کرد. با این تکذیب یا خدای ناکرده این تکذیب رسانه ها جهت های دیگری داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید