بی تدبیری دولت قبل در مدیریت ارز ترجیحی مردم را ناراحت کرد/دولت سیزدهم آوار برداری از اقدامات معنوی

وی افزود: با ارز 4200 تنی قصد بر این بود که کالاهای اساسی با قیمت مناسب به دست مردم برسد و در ابتدا اقدامات نسبتا خوبی انجام شد اما به تدریج از مسیر اصلی منحرف شدند و عده ای از این فرصت سوء استفاده کردند و تاثیری نداشتند. کالاهای اساسی.”

نماینده مردم تاکان در مجلس گفت: ارز ترجیحی مبنای رانت برق معین شد که نارضایتی هایی را به همراه داشت و طبق نظرسنجی های مجلس نظر اکثریت موافق حذف ارز ترجیحی بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید به گونه ای عمل کند که کالاهای اساسی و اقتصاد مردم آسیب نبیند و قیمت ها بی حساب بالا نرود.

یارانه به صورت کاما به دست مردم می رسد

رحمانی گفت: پیشنهاد ما این بود که سه دهک اول نیاز به یارانه نداشته باشند و اینکه همه مردم بخواهند یارانه بگیرند نیز نوعی ظلم است، بنابراین سه دهک حذف شده است.

وی افزود: با حذف ارز ترجیحی مشخص بود که افزایش قیمت اقلام وجود خواهد داشت که دست دولت را برای حمایت از طرح های معیشتی مردم باز گذاشت.

نماینده مردم تاکان در مجلس با بیان اینکه دولت یک عملیات بزرگ اقتصادی را پشت سر گذاشته است، گفت: طی جلسات غیرعلنی و غیرعلنی که با دولت داشتیم، 300 تا 400 هزار تن یارانه برای هفت دهک در نظر گرفته شد و وی. تصمیم گرفته بود این طرح به مدت دو ماه به صورت موقت اجرا شود.

این مسئول اذعان داشت: تا دو ماه دیگر یارانه به صورت کالایی به دست مردم می رسد تا مردم در تامین کالاهای اساسی متضرر نشوند.

رحمانی افزود: بر اساس مصوبه مجلس مقرر شد قیمت برخی از کالاهای اساسی مهم به قیمت شهریور 1400 باشد. پول و حکومت نیز در دست دولت است و باید فعالانه عمل کند تا مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود.



وی افزود: در دولت قبل عدم نظارت و کنترل بر افرادی که ارز 4200 حجمی داشتند عواقب تلخ و ناخوشایندی را به دنبال داشت چرا که عده ای ارز ترجیحی دریافت کردند و به جای کالای اصلی مردم، اقلام دیگری که ارز داشتند. وجوه . برای آنها سود می برد.» آنها وارد کردند.

نماینده مردم تاکان در مجلس گفت: بی توجهی در توزیع ارز ترجیحی در دولت قبل مردم را ناراحت کرده و همچنان شاهد پرونده های جدی متخلفان در دادگاه هستیم.

این مقام مسئول یادآور شد: مسائل اقتصادی سال هاست که در ابتدای هر سال یکی از نکات قابل توجه مقام معظم رهبری بوده و یکی از دغدغه های مسئولان کشور موضوع معیشت مردم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید بگویم علیرغم تلاش دولت ها و مسئولان در این حوزه نتوانسته اند در این حوزه به درستی عمل کنند اما امیدواریم در دولت انقلاب شاهد این اتفاق باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید