شبکه ائمه جمعه از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کرد

ساعت: 16:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۶
کد خبر: 1922930

طهرانچی در نشست امضای تفاهم نامه با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم ارتباط و تعامل بین دانشگاه آزاد اسلامی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تاکید کرد و گفت: جهاد برای تبیین برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی اولویت جدی است و معتقدیم این جهاد باید انجام شود. عالمانه و عاقلانه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و شورای سیاسی جماعت ائمه جمعه به امضای محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاسی جماعت ائمه جمعه رسید.

این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی بین دانشگاه آزاد اسلامی و شورای سیاسی ائمه جمعه و به منظور بهره مندی متقابل از توانمندی ها، ظرفیت ها و امکانات کشورها منعقد شد.

طهرانچی در ابتدای جلسه امضای این تفاهم نامه با اشاره به سازه های ساخته شده توسط امام خمینی (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در دوره اول انقلاب اسلامی سازه بسیار قدرتمندی بود. توسط امام (ره) ساخته شد و کارکرد این سازه ها تا امروز پس از انقلاب ادامه داشته است و اسلام در مقابل دشمنانی که قسم خورده اند انقلاب حتی یک روز دوام نخواهد آورد، محافظت کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: مقام معظم رهبری اخیراً به این نکته اشاره کردند که کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا دستور صریح براندازی جمهوری اسلامی ایران را داده است، اما سه عامل رهبری، مردم و ساختارهای انقلاب اسلامی باعث شده است. دشمنان در اهداف شوم خود علیه انقلاب شکست بخورند.

وی ادامه داد: دوره‌های مختلفی را در مشروطه و حتی در زمان حیات آیت‌الله کاشانی که مردم نهضت جدیدی ایجاد کردند، تجربه کردیم، اما به دلیل اینکه ساختارهای منسجمی در کشور ایجاد نشد و تنها عامل رهبری و مردم بود. این جنبش و قیام ها نتوانستند از خود حمایت کنند

طهرانچی با بیان اینکه ساختارهای اجتماعی تأثیر بسزایی در جانشینی حکومت دارند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری جهاد طبین علیه ظلم رسانه ای دشمن و جنگ ترکیبی قیام کردند و این موضوع نیازمند ساختارهای اجتماعی است. دانشگاه آزاد اسلامی و شبکه ائمه جمعه به عنوان دو ساختار مهم اجتماعی جمهوری اسلامی ایران توسط امام خمینی (ره) تأسیس شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه نماز جمعه نماد مقاومت مردم است و از ارزش بالایی برخوردار است، گفت: جمهوری اسلامی ایران شبکه های اجتماعی گسترده ای در کشور دارد و ما باید به این شبکه بها دهیم زیرا این قدرت شبکه می تواند از جهاد تبیین حمایت کنید.. الحمدالله دانشگاه آزاد اسلامی و شورای سیاسی ائمه جمعه همدیگر را می شناسند و ارتباط مثبتی با هم دارند و یکی از برنامه های مهم من در سفر به استان، دیدار و گفتگو با نمایندگان ولی فقیه است. و امامان جمعه که از نظر ما راهنمای معنوی دانشگاه هستند. همچنین دفاتر تقریب دانشگاه آزاد اسلامی با موافقت و حمایت ائمه جمعه در واحدهای دانشگاهی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سالانه 30 تا 35 درصد از جوانان هر شهر وارد دانشگاه آزاد اسلامی می شوند، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی جامعه ای بسیار هدایتگر و تأثیرگذار است که امکانات آن توسط مردم تامین می شود و بسیاری از ائمه جمعه در راه اندازی آن پیشگام بوده اند. واحدهای دانشگاهی از این رو دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت شورای سیاستگذاری امام جمعه می تواند تأثیر ائمه جمعه را در تأسیس و گسترش این دانشگاه به عنوان یک نهاد فرهنگی، علمی و اجتماعی به تصویر بکشد.

طهرانچی با تاکید بر لزوم ارتباط و تعامل دانشگاه آزاد اسلامی با شورای سیاسی ائمه جمعه گفت: جهاد تبیین اولویت جدی برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است و معتقدیم این جهاد باید علمی و علمی باشد. عاقل قسمت حکیمانه جهاد تبیینی باید برگرفته از نهاد حوزه ها باشد و قسمت علمی باید از سوی دانشگاه حمایت شود که هر دو باید در جهاد تبیینی با هم نقش داشته باشند و موانع ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به اجرای طرح نظارتی خود در این دانشگاه گفت: سامانه پایان نامه ها و پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تولید علم در دانشگاه آزاد اسلامی یک سامانه یکپارچه است و هر ساله صد هزار تحقیق در یک چارچوب و مدیریت مستقیم در این سیستم انجام می شود. دانشگاه در حال ساخت است و در این راستا با مشارکت شورای سیاسی ائمه جمعه می توانیم راهکارهای مناسبی برای تاثیرگذاری آنها در عرصه های مختلف داشته باشیم.

حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت زهرا (س) گفت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی برآمده از انقلاب اسلامی و بر اساس اصول صحیح تأسیس شده است. تشخیص، امروزه از ظرفیت بالایی برخوردار است و در عرصه داخلی و بین المللی در کنار رشته های مختلف توانسته است آموزش عالی را گسترش دهد.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی در 900 شهر و پایگاه نماز جمعه اقامه می شود که این یکی از بزرگترین اعمال و خیرات انقلاب اسلامی است که منشأ فیوضات و برکات فراوانی شده است. شبکه امام جمعه همواره حامی شبکه دانشگاهی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی بوده است و در شهرهای مختلف برخی از ائمه جمعه به تشکیل و تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در آن شهر و در برخی واحدها ائمه جمعه کمک کردند. رئیس دانشگاه و استاد دانشگاه بوده اند و کار کرده اند و دارند کار می کنند.

رئیس شورای سیاسی ائمه جمعه در پایان با اشاره به ماموریت های شورا در رابطه با ارتقای کیفی نماز جمعه و نهاد امامت جمعه تصریح کرد: هم در دانشگاه آزاد اسلامی و هم در حوزه سیاسی شورای ائمه جمعه در گام دوم شاهد تغییرات کیفی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری بودیم. ما انقلاب اسلامی هستیم و امیدواریم هر دو گروه با انرژی و طراوت در انجام مأموریت های خود و تحقق اهداف مشترک و ساختن ایران قدرتمند پیش بروند.

در این دیدار حجت الاسلام محمد شریفانی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، علی سروری مجید، مشاور ریاست و رئیس اداره کل، روابط عمومی و مرکز هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی را مورد بررسی قرار دادند. محمد قربانی گلشن آبادی معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید