شبکه انتخاباتی «حسن روحانی» به آتش نبرد اخیر کشور تبدیل شده است


ساعت: 08:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910754

یک فعال رسانه ای و سیاسی گیلان گفت: قیام اخیر هیچ تفاوتی با قیام 88 ندارد، یعنی همان شبکه انتخاباتی «حسن روحانی»، همان شبکه رسانه ای و همان تشکلی که در انتخابات 96 به او رای داده است. الان دعوا .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا عوض نیا از فعالان سیاسی و رسانه ای گیلان در گفتگو با ۸دی با بیان اینکه قیام ۲۰۸۸ با همکاری سران شورش و مرکزگرایی یهودی، عرب و غربی و منافقین داخلی ایجاد شد، اظهار داشت: در سال ۲۰۸۴، . پس از سالها حاکمیت گرایش غرب بر دولت. یک دولت مردمی روی کار آمد. در فتنه 88 که به شورش بزرگان علیه نظام جمهوری معروف بود، بسیاری از املاک که از اعضای سابق نظام بودند خلع ید شدند. ضرباتی که در فتنه 88 به کشور وارد شد سال ها جبران ناپذیر شد و حتی بخشی از این خسارات هنوز جبران نشده است. به عنوان مثال از نظر افزایش ناگهانی بسیاری از تحریم ها، هنوز درگیر برخی از آنها هستیم.

وی افزود: افزایش تحریم ها فشار زیادی را بر افکار عمومی به دولت دهم وارد کرد، در حالی که آن دولت نیز دچار انحرافاتی شد و مجموع این موارد همراه با شعار فریبنده دولت تدبیر و امید و گشایش اقتصادی باعث شد تا افکار عمومی به دنبال داشته باشد. طرفداری حسن روحانی در انتخابات 2018 شد. شاید فرصتی که در این 8 سال به روحانی داده شد برای دیگران اتفاق نیفتاد اما متاسفانه روحانی از این فرصت استفاده نکرد و حتی در برخی موارد برعکس عمل کرد. روحانی به دلیل توهمی به نام برجام و توافقات تجاری با برخی کشورهای خاص، فعالیت کشور را به حالت تعلیق درآورد. روحانی از ظرفیت کشورهای همسایه و ظرفیت داخلی غافل شد. روحانی در سال 96 با استفاده از شبکه ای که در فضای مجازی ایجاد کردند و با یک سازمان رای گیری بسیار سازمان یافته شامل مشاهیر و اهالی ورزش، بخش زیادی از مردم را با خود همراه کرد و بخشی از مردم را با ترس از جنگ و بخشی را با فعال سازی اجتماعی همراه کرد. و گناه قومی روحانی گروه هایی را که سال ها غیرفعال بودند فعال کرد و من نقش هر کدام را در توطئه بنزینی 2018 دیدم، در واقع سال 2018 آزمون بزرگی برای این گروه ها و سلبریتی ها بود. از سال 1397 ویروس کرونا و غیبت از مدارس و دانشگاه ها را داریم و دانش آموزانی که از هفت سالگی در دولت و آموزش و پرورش آقای روحانی و بر اساس سند 2030 تحصیل کرده اند، اکنون باید آموزش مجازی می دیدند.

این فعال سیاسی استان گیلان ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ اماکن عمومی برخی از شهرهای کشور در کمترین زمان ممکن تخریب شد و تخریب کنندگان برای این کار به صورت تخصصی آموزش دیدند. از سال 2018، همین شبکه رای (شامل سلبریتی ها، کانال ها و صفحات) موجی از تبرئه ها را علیه حسن روحانی به راه انداخته است. من قبل از انتخابات 1400 نفری گفتم که دولت آقای روحانی تمام نشده است، اما تا 8 سال دیگر در کنار دولت مجازی روحانی خواهیم بود، چرا که او میلیاردها دلار برای ایجاد این شبکه هزینه کرده است. بحث قرارداد مخفیانه آذری جهرمی با صاحب تلگرام و فیلترینگ جعلی و قطع برق پیام رسان های داخلی در همین راستا است. برخی از پیام رسان های خوب را تحریم کردند و از برخی پیام رسان های ضعیف حمایت کردند تا عموم مردم به طور کامل با پیام رسان های داخلی ارتباط برقرار نکنند.

عوض نیا گفت: سرمایه اجتماعی که نظام در 8 سال دولت روحانی از دست داد بسیار زیاد بود و متأسفانه هم امیدی که در این دولت تبدیل به یأس شد و هم تهمت هایی که به کشور زده شد بسیار زیاد بود و هم جامعه. همه چیز را از سمت تاریک دید. در دولت آقای رئیسی امیدها زنده شده است، اما متاسفانه در انتخاب وزرا دقت لازم صورت گرفته و اکثر مسئولان دولت قبل همچنان در دولت فعلی هستند و همین امر باعث شده تا نور امیدی که در دولت جدید ایجاد شده است. دولت در بخشی از جامعه کمرنگ باشد.بودن

این تحلیلگر مسائل سیاسی ماجرای مهسا امینی را پروژه ای برای دشمن می داند و بیان می کند: مهسا امینی تنها بهانه ای در قالب یک پروژه بود. اعتراضات روزهای اول شاید حول محور حادثه ای بود که برای مهسا امینی رخ داد و این اعتراضات می توانست آرام شود. تفاوت این اعتراضات با اعتراضات سال 1387 در این بود که اغتشاشات اخیر از روز اول با خشونت شدید همراه بود و شبیه خشونتی بود که در سال 1387 در شهر قدس تهران ایجاد کرده بودند. محصول حضور مستمر 8 سال گذشته در فضای مجازی و پیش از آن ناسزاگویی برای آنها در فضای مجازی حذف شده است.

وی با تاکید بر اینکه در جنگ ترکیبی با دشمن هستیم، گفت: دشمن اکنون جنگ قومیتی را آغاز کرده و در عین حال در شهرها آشوب و گروهک ها را به راه می اندازد و از سوی دیگر مسائل و مشکلات اقتصادی را برای کشور دامن می زند. . علاوه بر این، خالی بودن فضای مجازی به این حوادث چند برابر می کند و حتی به نشر اکاذیب می پردازد. در شعارهای کف میدان و دانشگاه می بینیم که اثری از مضامین اقتصادی در آن نیست. علاوه بر این، این جنبش به دنبال شنیدن سخنان و گفتگوهای دیگران نیست، بلکه به دنبال اجرای نظریه نافرمانی مدنی است. سعید حجاریان پیشتر گفته بود که مردم از اصلاح طلبان روی گردان شده اند و ما باید حرف خود را از زبان افراد مشهور بزنیم. در رسوایی اخیر این موضوع کاملاً متاثر می شود و علی کریمی و دیگران در این ماجرا نقش پیاده دستان پشت پرده را بازی می کنند. می بینیم که صفحه آقای کریمی از نظر ادبی و نویسندگی هیچ ربطی به ایشان ندارد. از نظر بازیگری هم می بینیم که این فتنه با فتنه 88 فرقی نمی کند، یعنی همین شبکه انتخاباتی روحانی، همین شبکه رسانه ای و همان سازمان رای روحانی در انتخابات 1395 امروز در حال دعوا هستند.

عوض نیا با بیان اینکه ریشه اغتشاشات اخیر حجاب و بحث گشت ارشاد نبود، تصریح کرد: اگر حجاب نبود موضوع دیگری را بهانه می کردند به عنوان مثال مولوی عبدالحمید به زنان اجازه نمی دهد. در نماز جمعه شرکت کنید، اما امروز از آزادی زنان صحبت می کند. هر روز از کشتار واقعی سوری ها می شنویم و هر روز اخباری از کشف سلاح های نظامی در مناطق مرزی می شنویم. آنها نشان می دهند که هدف تجزیه ایران است و قطعاً هر حکومتی غیر از جمهوری اسلامی در این کشور روی کار خواهد آمد و بدون شک کشور به چند کشور جداگانه تقسیم می شود و چیزی به نام ایران باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: بیشتر رسانه های کشور به استثنای صدا و سیما در دست جریان غربی است که به نظام جمهوری اسلامی اعتقادی ندارد. آنها مانند یک زنجیره مرتبط هستند که شامل روزنامه های چاپی، کانال های ماهواره ای و صفحات اجتماعی است. در مقابل آنها فقط رادیو و تلویزیون داریم که ریسک نمی کنند و محافظه کار هستند. صدا و سیما در دوران حکومت 8 ساله روحانی بسیار ضعیف شده بودند و به شدت علیه او کار کردند و در نتیجه اعتماد مردم به صدا و سیما کاهش یافت. برخی دروغ گویی را دلیلی برای عدم اعتماد به صدا و سیما می دانند، در حالی که شبکه های ماهواره ای هر روز دروغ های مکرر می گویند، اما همچنان بسیاری از مردم این اعتماد را به آنها دارند. در واقع فضای موجود جای شهید و جلاد را عوض می کند. باید در میان اخبار ایران اینترنشنال به دنبال اخبار مناسب باشیم، اما صدا و سیما ممکن است فقط برخی اخبار را پوشش ندهد، اما فضای دیکتاتوری رسانه ای به نفع ایران اینترنشنال است و بسیاری اخبار مورد نیاز خود را از آنجا دنبال می کنند.

عوض نیا گفت: در شهرستان رشت و استان گیلان چند نفر فعال در شبکه های اجتماعی با فالوورهای زیاد داریم؟ البته تعدادشان محدود است و جریان ساز هستند. آنها در واقع یک حس تیرگی و بدبختی را در بین مردم القا کرده اند. راه حل چیست؟ بیایید آنها را دعوت کنیم و به وسط میدان بیاوریم تا خودشان واقعیت را ببینند. اگر مجبور هستید آنها را به دادگاه ببرید. مثل داستانی که علی دایی انجام داد و کاری برای آن انجام نشد. در این صورت بار از دوش جامعه برداشته می شود. در گیلان امکان تبرئه چهره های سرشناس از فضای مجازی اعم از رسانه ها، بازیگران، کمدین ها و ورزشکاران وجود دارد. برخی از آنها به دلیل فشار مجبور به موضع گیری می شوند. این بار باید فشار از روی دوش آنها برداشته شود و از آنها حمایت قانونی شود. می توان بخشی از شبکه باران را به شبهات پاسخ داد و پرمخاطب ترین ساعت را به این کار اختصاص داد. این به نظر من عاقلانه ترین و سریع ترین کار است. مطالبات از دولت، حذف بانیان وضع موجود، سر کار گذاشتن جوانان و …. راه حل های دیگر هستند

این فعال رسانه ای گفت: متاسفانه برنامه ای برای رفع شبهات مسئولان نهادها و ادارات وجود ندارد. شما باید برای آنها برنامه داشته باشید. گاهی مردم برای گرفتن پناهندگی سیاسی کشور را لگد می زنند و اخبار جعلی منتشر می کنند. می توان مکانیزمی برای این کار نوشت و به راحتی از آن جلوگیری کرد. مثلاً گناهکاران را طرد می کرد. همچنین امکان تشکیل جلسات پاسخگویی به شبهات برای کارکنان با حضور کارشناسان وجود دارد. رفتن به مدرسه راه حل دیگری است.

عوض نیا خاطرنشان کرد: عدم حذف فیروزآبادی که از نیروهای ویژه و مردمی روحانی بود از شورای عالی فضای مجازی یکی از مهم ترین موضوعات جاری در فضای مجازی است. این فیلترینگ ناقص نقص بزرگی است که تنها نیروهای انقلابی را از شبکه های اجتماعی حذف می کند و نتیجه تصمیمات شورای عالی فضای مجازی است. یک بار برای همیشه باید تکلیف خود را با تلگرام مشخص کنیم. وقتی می بینیم تروریست ها و باندها در بستر تلگرام با هم هماهنگ می شوند، چرا باید این پلتفرم باز باشد؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید