شب سله گران قیمت و سفره هایی که هر سال سیراب می شوند

ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792058

طوفان قیمت در آخرین یلدای قرن چهاردهم;

کمتر از یک هفته مانده به آغاز شب، یلدا طولانی ترین شب سال باقی مانده است، اما گرانی آجیل، میوه و شیرینی از یک سو و کمین ویروس معروف کرونا از سوی دیگر باعث شد تا … طعم این شب تلخ مردم به یاد ماندنی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرمان ؛ کم کم به روزهای پایانی پاییزی نزدیک می شویم. کمتر از یک هفته تا شب یلدا یا شب چله باقی مانده است و رسم بر این است که برای گذراندن طولانی ترین شب سال، آجیل و میوه را کنار هم جمع می کنند.

دو سال است که به دلیل شیوع ویروس بدنام کرونا، وضعیت تغییر کرده است.

طرف دیگر قضیه این است که مردم در چنین شبی می توانند شب را در خانه با همین تعداد اندک اعضای خانواده با شادی و گفتگو بگذرانند و آجیل و شیرینی و میوه های مخصوصی مانند انار و هندوانه که نمادی از برکت و فراوانی و خوشحالی که تعطیلاتشان را تمام می کنند، اما طعم گرانی بازار همه را ناراحت کرد.

اگر این روزها به بازار خرید شب یلدا رفته باشید، قطعا با دیدن قیمت ها شوکه شده اید و دست خالی به خانه می آیید؛ بر اساس گزارش های میدانی، قیمت هر کیلوگرم آجیل مناسب از 250 هزار تن شروع می شود و هر چه پربارتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می یابد. یک کیلوگرم پسته از 270 تا 300 هزار تن است که به نوع و گونه آن نیز بستگی دارد. گوجه فرنگی و انار از 15 تا 30 هزار گوجه در کیلوگرم است که البته پرتقال، سیب و سیب بهشتی کمتر از این بازه قیمتی نیست.

37dbdd54 79c2 41e1 b428 f218e7f1c45e خبر خاکستری

قدرت نظارت به بازار شب یلدا نمی رسد!

این در حالی است که تعدادی از شهروندان دلیل عدم نظارت و همکاری ناکافی با متخلفان را این می دانند که خرید آجیل شب یلدا برای اکثر خانواده ها به آرزو تبدیل شده و قیمت ها در فروشگاه های مختلف متفاوت است. او همچنین مرکبات را خط زد زیرا شواهدی مبنی بر عدم نظارت بر بازار وجود داشت.

به گفته شهروندان افزایش قیمت به خصوص در بازار آجیل وجود دارد که همه اقشار امکان خرید ندارند و قدرت خرید مردم نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است.

3525fec6 a896 4815 9fe1 d4a91973ed9a خبر خاکستری

بازرسان با ذره بین در بازار شب یلدا

حیدر میرزایی مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از اجرای طرح مراقبت ویژه شب یلدا در اقصی نقاط استان خبر داد و گفت: .1400 همزمان با سراسر کشور.

به گفته وی، بازرسان در دو نوبت صبح و عصر نظارت خواهند داشت و این طرح با مساعدت و مشارکت سازمان «سمت»، مرکز بهداشت و سایر دستگاه های اجرایی و با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی اجرا می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در روزهای قبل از شب یلدا افزایش تقاضا برای اقلام مورد نیاز از جمله آجیل، میوه و شیرینی هدف گشت های مشترک است که نظارت بر قیمت و کیفیت فروش و عرضه این اقلام بر عهده گشت است. دستور کار . .

d22cd074 ab69 45ad 88c8 b1999b5d1052 خبر خاکستری

میرزایی گفت: با هماهنگی سایر دستگاه های نظارتی استان بالغ بر 20 تیم در این طرح مشارکت دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده تخلفات صنفی اعم از فروش مجدد، احتکار، عدم قیمت گذاری و عدم رعایت موازین و مقررات بهداشتی با شماره تلفن 135 تماس گرفته و از آمادگی تعزیرات حکومتی برای برخورد مطمئن شوند. با شکایات مردمی و بدون سهل انگاری با متخلفان برخورد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید