شب گذشته بار دیگر جهان شاهد تجاوزات رژیم صهیونیستی بود


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888223

رئیس جمهور جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرد و از مقاومت مردم فلسطین قدردانی کرد و گفت: ایستادگی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بی شک افول این رژیم را تسریع می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش به وقایع مهم این ایام پرداخت. و گفت: رژیم صهیونیستی در جنایت شب گذشته خود بار دیگر اشغالگری و تجاوزگری خود را به جهانیان نشان داد، اما مقاومت مردم غزه زوال این رژیم کودک کش را تسریع خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین به توطئه عوامل تفرقه افکن و مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی در افغانستان اشاره کرد و گفت: کسانی که در حال تخریب مجلس ترحیم حسینی در افغانستان هستند، یزیدیان مستکبر زمان و عصر هستند که به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند و این دولت افغانستان باید این جنایتکاران را شناسایی کند و امنیت همه افغان ها را تضمین کند.

رئیسی در ادامه سخنان خود به حضور گسترده مردم در عزاداری سید و سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: ملت ایران بر اساس دینداری و حکومت داری خود با شکوه به عزاداری امام حسین (ع) پرداختند و بر همه لازم است برگزاری مراسم و ساختن آن و هیئت های عزاداری باید توجه جدی به رعایت اصول بهداشتی داشته باشند.

آیت الله رئیسی با قدردانی از همه کارکنانی که برای کنترل شیوع ویروس کرونا و رفع نیازهای پزشکی و بهداشتی تلاش می کنند، به کادر پزشکی و رعایت اصول بهداشتی نیازمندیم.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم تزریق دوز تقویت کننده واکسن کرونا، گفت: متخصصان حوزه درمان با تحقیقات دقیق به این نتیجه رسیده اند که تزریق دوز تقویت کننده واکسن کرونا در کنترل شیوع این بیماری بسیار موثر است. بنابراین مراکز واکسیناسیون ضروری است و در تعطیلات پیش رو فعال باشند تا بتوانند به عزاداران نیز خدمت کنند.

رئیسی در ادامه از تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی تشکر کرد و افزود: اساساً هر جا که نیروهای مردمی و بسیجی با اخلاص خاص خود وارد میدان شدند توانستند منشاء الطاف و برکات بسیاری باشند. در اجرای طرح شهید سلیمانی خدمات بهداشتی و درمانی به سرعت به مردم دورافتاده ترین نقاط کشور ارائه شد.

رئیس‌جمهور با قدردانی از تمامی کسانی که در جهت شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی به‌ویژه رسانه ملی تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی مستمر و به‌موقع درباره کرونا مکمل ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی بوده و نقش موثری در پیشگیری دارد.

آیت الله رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود به بیان فضایل عالم کربلا پرداخت و گفت: در فرهنگ عاشورا روز تاسوعا با نام و یاد حضرت ابا فضل العباس علیه السلام تداعی شده است که بصیرت آن حضرت است. یکی از فضایل و صفات بارز او.

رئیس جمهور با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب درباره بصیرت افزود: بصیرت چراغ راه انسان در حوادث و مشکلات است تا دوست را از دشمن و راه را از خطا بشناسند و از خطا و لغزش در مسیر خود دوری کنند. حرکت تکاملی .

رئیسی صلابت در ایمان همراه با بصیرت را از دیگر ویژگی های بارز عالم کربلا برشمرد و تصریح کرد: حضرت عباس (علیه السلام) مظهر عزت، شجاعت، مقاومت، انسان دوستی و حکومت داری واقعی بود که هیچ گونه ضعف و کوتاه مدتی از خود نشان نداد. راه نهضت او و این حضرت امروز الگوی جوانان عاشورا است.

دیدگاهتان را بنویسید