شرایط تاج با وجود سفر نوروزی به البرز پایدار است/ تاییدیه دلتا کرون به عنوان سویه جدید


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819126

مهرداد بابایی گفت: خوشبختانه وضعیت تاج در البرز پایدار است، البته اگر مردم همچنان معتقد باشند که این بیماری از بین نرفته است و باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد بابایی سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: افزایش بیماری کووید 19 به دلیل تعطیلات، مسافرت، ویزیت، خستگی و عادی بودن دور از انتظار نیست.

بابایی افزود: خوشبختانه وضعیت تاج در البرز پایدار است، البته اگر مردم همچنان معتقد باشند که این بیماری از بین نرفته است و باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: تزریق 3 دوز واکسن صددرصد از افراد محافظت نمی کند زیرا احتمال جهش های مختلف و جدید وجود دارد البته واکسیناسیون در کنترل بیماری و پیشگیری از ابتلا موثر است.

بابایی گفت: تزریق واکسن کرونا برای کودکان بالای 5 سال تایید شده است و می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی برای واکسیناسیون اقدام کنند. همچنین تزریق دو دوز زیر 18 سال توصیه می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 4 میلیون دوز واکسن کراون به البرز تزریق شد و عارضه آن کمتر از انگشتان دست بود، سویه جدید که ترکیبی از امیکرون و دلتا است تایید شده اما خطر آن ثابت نشده است.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید