شرایط فارغ التحصیلی دانشگاه فرهنگیان

شرایط فارغ التحصیلی دانشگاه فرهنگیان

یوسف نوری در گفت وگو با ایسنا به بررسی وضعیت دانشگاه فرهنگیان در زمان تصدی سرپرستی این وزارتخانه پرداخت و اظهار کرد: در شرایطی دانشگاه فرهنگیان را تحویل گرفتیم که حدود 50 هزار دانشجو جذب کرده بودند و جایی برای آن نبود. دو سال در شرایط کرونا بودیم و تمرین غایب بود.

وی افزود: در جذب دانشجو خوب عمل کرده اند اما فضا و ظرفیت دانشگاه برای پذیرش نیز مهم است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نسبت یک به ۱۱۱ استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گفت: علاوه بر این کمیته حسابرسی دانشگاه فرهنگیان در وزارت علوم مستقر شد. ما معلمان چندگانه و چند سطحی نداشتیم. رشته مربی بهداشت دانشگاه فرهنگیان را پیدا کرده ایم و در حال انجام چنین اقدامی هستیم. همچنین ارتباطی بین دانشگاه شهید رجایی و دانش آموختگان و هنرستان های ما وجود نداشت. دانشگاه فرهنگیان هم همینطور.

صدور مجوز استخدام 1300 استاد دانشگاه

نوری ادامه داد: اولین اقدام مهم این است که خوشبختانه کمیته حسابرسی به دانشگاه فرهنگیان بازگشته است. دوم، 1500 مجوز جذب هیئت علمی اخذ شد که از این تعداد 1300 مجوز صادر شد که بیشتر آنها معلمان دکتری بودند. بیش از 300 نفر از نخبگان منصوب خواهند شد و حدود 1000 نفر پزشک و معلم خواهند بود.

حل مشکل تامین خوابگاه و کلاس های آموزشی برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

شرایط فارغ التحصیلی دانشگاه فرهنگیان

وی با اشاره به اینکه به منظور تامین فضا برای دانشجویان در دانشگاه، 15 هزار دانش آموز ترم آخر را در چرخه آموزش در مدارس معرفی کردیم، تصریح کرد: همچنین بیش از 100 هزار متر مربع فضای آموزشی و پرورشی در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دادیم که با رفع این مشکل مشکلات را حل کرد. مشکل مشکل خوابگاه ها و کلاس های درس برای حل تحصیل دانشجویان. با توجه به اینکه امسال 25 هزار دانشجوی جدید جذب کردیم و از پذیرش دانشجو منصرف نشدیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دانشگاه فرهنگیان به سمت تبدیل شدن به دانشگاه جامع تربیت معلم از دانشگاه عادی حرکت می کند. تصور ما این بود که از این پس اگر فردی بخواهد از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شود، شش مهارت را کسب کند که در شش رشته آموزشی ما گنجانده شده است.

نوری ادامه داد: علاوه بر این فارغ التحصیلان ما باید به نرم افزارهای خاص کار خود تسلط داشته باشند. اکثر دانش آموزان ما رتبه های زیر 3000 دارند و بسیار توانمند هستند و می توانند در یادگیری این مهارت ها به خوبی عمل کنند. مهارت ها توسط ارزیاب های حرفه ای ارزیابی می شود، نه با آزمون چهارگزینه ای و موارد مشابه. طبق روال معمول از ارشد با عنوان آزمون صلاحیت معلمان آزمون استاندارد گرفته می شود.

وی افزود: ما معلمان چند مهارتی و چند سطحی تربیت می کنیم که از برنامه های مهم ما در دانشگاه فرهنگیان است.

دیدگاهتان را بنویسید