واکنش اصلی به موج مهاجرت پزشکان: باید به دانشجویان پزشکی اطمینان دهیم که پس از فارغ التحصیلی حقوق خوبی خواهند گرفت.

واکنش اصلی به موج مهاجرت پزشکان: باید به دانشجویان پزشکی اطمینان دهیم که پس از فارغ التحصیلی حقوق خوبی خواهند گرفت.

روز جدید رئیسی با اشاره به نگرانی برخی از مهمانان این نشست از موج فزاینده مهاجرت پزشکان، گفت:. باید به دانش آموزان این فکر را داد که سرمایه و آینده ساز کشور هستند.

رئیس جمهور بر کاهش سهم بیمار از هزینه های درمان تاکید کرد و گفت: باید پوشش بیمه ای را تقویت کنیم تا اگر فردی در خانواده بیمار شد، خانواده فقط مراقب بیمار باشد و نگران هزینه ها نباشد.

سیدابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در نشست همدردی با جمعی از مدیران و دست اندرکاران حوزه سلامت ضمن تجلیل صمیمانه از جانفشانی و تلاش کادر پزشکی کشور در دوران اپیدمی تاج و تخت گفت: در اوایل دولت 700 خانواده عزادار عزیزان شدند. مردم شما هر روز بسیاری کسب و کار خود را از دست داده بودند، اما با واکسیناسیون گسترده، هم میزان بروز و هم تعداد قربانیان تاج به طور چشمگیری کاهش یافته است و شاهد بازگشایی مشاغل، مدارس و دانشگاه ها هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به سالروز ابلاغ سیاست های مشترک نظام سلامت گفت: امروز در شرایطی هستیم که باید به کیفیت اجرای این سیاست ها نگاه کرد تا دلیل اجرایی نشدن قطعات را ببینیم. و شما کارشناسان بهداشت بهتر از هر کس دیگری از این موضوع آگاه هستید و می توانید به دولت کمک کنید تا بر این موانع غلبه کند.

رئیسی با بیان اینکه باید نظام مسائل و اولویت های حوزه سلامت کشور را تشکیل دهد، گفت: دولت مصمم به حل مشکلات موجود در حوزه سلامت جامعه است، اما البته حل همه مشکلات به یکباره امکان پذیر نیست. شناسایی شود. اولویت بندی شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر تشکیل شورای عالی سلامت افزود: باید تحول نظام سلامت را در راستای کاهش هزینه ها و ارتقای شاخص های سلامت، علوم پایه مبتنی بر دانش و شاخص های فناورانه ترویج دهیم. در این راستا به زودی شورای عالی سلامت با دستور کار مناسب و مناسب تشکیل خواهد شد.

رئیسی با اشاره به نگرانی برخی میهمانان از موج فزاینده مهاجرت پزشکان گفت: باید اطمینان حاصل کنیم که دانشجویان پزشکی پس از اتمام دوره آموزشی در نظام پزشکی کشور با درآمد خوب و موقعیت اجتماعی مناسب جذب شوند. «باید به دانش آموزان این تصور داده شود که آنها سرمایه و آینده سازان کشور هستند.

رئیس‌جمهور بر لزوم تقویت شبکه سلامت کلی کشور با تکیه بر روش‌های ارجاع تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بدون شک پیشگیری مقدم بر درمان و توسعه شبکه بهداشت جهانی است و فعال‌سازی آن می‌تواند اعتماد مردم به مراقبت‌های بهداشتی را تضمین کند. به رویکرد پیشگیرانه در رویکرد درمانی کمک کنید.

رئیسی از وزیر بهداشت خواست تا با راه اندازی نظام ارجاع و پزشک خانواده که تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها و بستری شدن دارد، جدیت بگیرد.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید از پورتال ملی صدور مجوز وزارت اقتصاد گفت: موضوع صدور مجوز در حوزه پزشکی برای مشاغلی مانند کلینیک و داروخانه باید تا حد امکان تسهیل و تسریع شود.

رئیس صنعت دارو آن را یکی از پیشرفته ترین عرصه های علمی و صنعتی و مایه مباهات کشور عنوان کرد و افزود: مصرف کنندگان مواد مخدر را وارد کنید.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود از تسهیل پذیرش و آموزش دانشجویان خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور استقبال کرد و گفت: از این موضوع به شدت حمایت می کنم. علاوه بر آموزش مهارت های پزشکی، به آموزش اخلاق عمومی و حرفه ای نیز توجه ویژه داشته باشید و سعی کنید این موضوع را به عنوان امتیازی برای نظام آموزش عالی جمهوری اسلامی مطرح و مطرح کنید.

رئیس جمهور با اشاره به برخی از دیدگاه های مطرح شده در این نشست در خصوص طب سنتی گفت: همواره تاکید کرده ام که خود پزشکان باید توسعه طب سنتی را مدیریت کرده و در جهت تقویت و ترویج آن تلاش کنند. هر نظریه ای در زمینه طب سنتی در مجامع علمی قابل بحث است و عمدتاً دپارتمان های نظریه پردازی محلی برای بررسی ایده های جدید علمی هستند.

رئیسی با تاکید بر پیگیری خودیاری و تقویت نقش مدیریت شده مردم در نظام سلامت و همچنین توزیع عادلانه پزشکان و پرستاران در سراسر کشور، گفت: به برکت فداکاری های پزشکان، جمهوری اسلامی ایران ایران از جایگاه شایسته‌ای برخوردار است، اما باید برای رسیدن به جایگاه بهتر در همه زمینه‌های سلامت و تندرستی تلاش کنیم.

پیش از سخنان رئیس جمهور، تعدادی از مدیران و کارشناسان نظام سلامت کشور نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

رفع بوروکراسی پیچیده برای استفاده بهتر از نظام سلامت کشور در تولید محصولات پزشکی و تربیت نیروهای متخصص، مبارزه با مفاسد ناشی از ارز ترجیحی در شبکه تامین دارو و تجهیزات پزشکی، لزوم نگاه کل نگر. مراقبت های بهداشتی مبتنی بر پیشگیری تلاش برای طراحی الگوی بومی نظام سلامت، ضرورت ساماندهی مدیریت داده های نظام سلامت، افزایش ظرفیت طب سنتی در مواجهه با استقبال گسترده مردم، نیاز به بازسازی و نوسازی زیرساخت های سلامت. از جمله تخت های بیمارستانی و پارک اورژانس و لزوم توجه بیشتر به آموزش اخلاق عمومی و حرفه پزشکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید