شرایط هواشناسی امروز 11 اردیبهشت 1401

شرایط هواشناسی امروز 11 اردیبهشت 1401

روز جدید : سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ دو سامانه گرد و غبار و افزایش گرادیان فشار هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس این ابلاغ اولین سامانه نفوذ گرد و غبار است و نوع خطر کاهش کیفیت هوا همراه با کاهش شعاع دید اعلام می شود.

مناطق سامانه یکشنبه 21 اردیبهشت استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، کوگیلویه و بویراحمد، بوشهر و روز دوشنبه 12 خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، اصفهان، چهاری است. و چهارم، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر مشمول این سامانه خواهند شد.

اثر مخاطره آمیز افزایش شاخص آلودگی هوا، احتمال اختلال در ترافیک و احتمال آسیب رساندن به صنایع حساس به گرد و غبار اعلام شد.

اجتناب از خارج از منزل به ویژه برای افراد آسیب پذیر توصیه می شود، از ورزش در فضای باز خودداری کنید، از تجهیزات حساس به گرد و غبار استفاده کنید و هنگام سفرهای طولانی اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

سیستم دوم افزایش گرادیان فشار است که از دوشنبه دوازدهم شروع می شود و تا سه شنبه سیزدهم ادامه دارد.

نوع خطر این سامانه وزش باد شدید، در مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و منطقه آسیب دیده آن دوشنبه جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و روز سه شنبه شرق کرمان است. شمال و غرب سیستان و بلوچستان و از غرب خراسان جنوبی خواهد بود.

همچنین اثرات مخاطره آمیز جمع آوری گرد و غبار، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در ترافیک و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی نیز پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی احتیاط در ترددهای خارج از جاده به ویژه در جاده های کویری، استحکام سازه های موقت، عدم تردد و پارک در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره را توصیه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید