شرایط هواشناسی امروز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

شرایط هواشناسی امروز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات هواشناسی امروز از بارش شدید باران و وزش باد شدید موقتی در برخی استان های کشور خبر داد و گفت: از نظر دمایی روز شنبه در استان های شمال غرب و سواحل خزر و استان های جنوبی کشور از نظر دمایی دمای هوا خواهد بود. دامنه های البرز مرکزی و در روز یکشنبه در شمال شرق افزایش دما خواهیم داشت.

صادق ضیائیان گفت: پیش بینی کلی بر اساس نقشه های هواشناسی و آینده نگر نشان می دهد که امروز پنجشنبه (21 اردیبهشت) در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان، قزوین، استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی و خراسان شمالی. ارتفاعات استان های البرز، تهران و سمنان در برخی ساعات بارش باران، گاهی رگبار، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد تگرگ.

وی افزود: روز جمعه (23 اردیبهشت) علاوه بر مناطق مذکور در استان های همدان، مرکزی، قم، قزوین، تهران، البرز، سمنان و نیمه شمالی خراسان رضوی نیز برنامه ریزی شده است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی گفت: شدت بارش ها در این دو روز در خراسان شمالی و خراسان شمالی بوده است. در روزهای یکشنبه (26 اردیبهشت) و دوشنبه (26 اردیبهشت) در نیمه شمالی اردبیل، استان های آذربایجان شرقی و غربی بارندگی نخواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه شرایط برای تشکیل گرد و غبار در عراق مهیا است به طوری که همچنان در برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز و استان های واقع در شمال و جنوب مشاهده می شود. دامنه های البرز مرکزی «این پدیده همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: طی این دو روز در جنوب و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود و در برخی نقاط این مناطق مناطق مستعد به ویژه در منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور افزود: در خصوص دمای روز شنبه افزایش دما را خواهیم داشت، ابتدا در استان های شمال غرب و سواحل دریای خزر و استان های دامنه جنوبی البرز مرکزی و در روز شنبه افزایش دما خواهیم داشت. روز یکشنبه در شمال شرق افزایش دما تا روز سه شنبه ادامه دارد و خلیج فارس و تنگه هرمز نیز تا روز شنبه مواج خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید