شرایط هواشناسی امروز 1 اردیبهشت 1401

شرایط هواشناسی امروز 1 اردیبهشت 1401

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات هواشناسی از غبارآلودگی آسمان امروز و فردا در نوار غربی و بخش هایی از مرکز کشور خبر داد.

صادق ضیائیان با بیان اینکه امروز در نوار غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور و فردا در بخش‌هایی از مرکز کشور آسمان غبارآلود است، گفت: امروز در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین و … البرز، تهران، مرکزی کوم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شرق خوزستان و شمال و غرب سمنان.

به گفته وی، روز جمعه در برخی مناطق گلستان، مازندران، خراسان شمالی، شمال و غرب خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان و نیمه شمالی فارس رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور گفت: روز شنبه در برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، شرق اصفهان و سمنان رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی خواهد بود. از ظهر با ورود سامانه جدید بارشی در برخی مناطق به سمت غرب و جنوب غرب و دوشنبه در جنوب غرب، غرب، برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پیش بینی می شود.

ضییان همچنین گفت: روز شنبه در نوار شرقی، یکشنبه در بخش‌هایی از مرکز و روز دوشنبه در جنوب غرب و مرکز کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

به گفته وی، امروز و فردا دمای هوا در اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر بین 6 تا 10 درجه کاهش می یابد و از شنبه تا دوشنبه به تدریج افزایش می یابد و امروز دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت هوای تهران در ۲ روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید با حداقل پیش بینی می شود. دما 18 و حداکثر دما 27 درجه سانتیگراد. و روز شنبه (12 اردیبهشت) کمی ابری همراه با وزش باد با کمینه دمای 17 و حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز (اول اردیبهشت) اهواز با 37 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد و ارومیه با 7 درجه سانتیگراد سردترین و فردا (2 اردیبهشت) اهواز با 37 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد، ارومیه، سنندج و. همدان با ۷ درجه سانتی گراد سردترین مرکز استان کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید