شرایط هواشناسی امروز 26 آبان 1400

شرایط هواشناسی امروز 26 آبان 1400

روز جدید : سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای نسبت به بارش های سیل آسا در 9 استان از جمله هرمزگان و کاهش تا 14 درجه در برخی نقاط کشور هشدار داد.

به گزارش هواشناسی و نقشه های آینده ساز سازمان هواشناسی، امروز در استان های ساحلی دریای خزر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس، کرمان، یزد، خراسان رضوی و پراکنده در جنوب استان لهرستان. و تپه سمنان بارش برف، باران و وزش باد پیش بینی می شود. در استان های هرمزگان و بوشهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پراکنده پیش بینی می شود.

برای فردا در بخش‌هایی از استان‌های فارس، کرمان و هرمزگان و روز جمعه در ارتفاعات کرمان بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در پایان هفته جو سایر نقاط کشور آرام خواهد بود که پیش بینی می شود غلظت آلاینده های هوا برای شهرهای صنعتی و پرتردد افزایش یابد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز دمای شمال شرق کشور بین 7 تا 14 درجه کاهش می یابد، بنابراین در خراسان رضوی بارش برف خواهد بود. کاهش دما از 6 تا 12 درجه در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، مناطق مرکزی و شرق کشور پیش بینی می شود.

یکشنبه و دوشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی به کشور در استان های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و به صورت پراکنده در شمال غرب و غرب کشور بارش ها آغاز می شود.

شرح سامانه اول: فعالیت سامانه بارشی

نوع خطر: برف یا باران و در مناطق با آب و هوای گرم همراه با رعد و برق

ناحیه ضربه:

چهارشنبه 26/08/14: کرمان، سمنان، فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، نیمه جنوبی یزد.

پنجشنبه 6 مرداد 1400: هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، شرق بوشهر و ارتفاعات کرمان.

اثر خطر: احتمال روان آب، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزنده بودن جاده ها با کاهش دید به ویژه در گردنه های کوهستانی و احتمال تاخیر پرواز.

توصیه: احتیاط در رانندگی و به طور مداوم در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهستانی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از جاده های کوهستانی، با تجهیزات زمستانی، اسکان در مناطق زلزله زده و رسیدگی فوری به هموطنان.

شرح سیستم دوم: نفوذ توده هوای سرد

زمان شروع: چهارشنبه 14/08/2600

زمان پایان: پنجشنبه 14/08/2700

نوع خطر: کاهش 7 تا 14 درجه ای دما در شمال شرق کشور و 5 تا 10 درجه کاهش دما در شرق و مرکز کشور و استان های جنوبی رشته کوه البرز (قزوین، البرز). تهران و سمنان)

زمینه فعالیت: شمال شرق و شرق و استان های مرکزی و جنوبی البرز

اثر ریسک: امکان کاهش فشار گاز و افزایش مصرف انرژی و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و آسیب به ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی.

توصیه: مدیریت مصرف انرژی، افزایش توجه به ترافیک جاده ها و فعالیت های حفاری، انتقال محصولات باغی و کشاورزی به ذخیره سازی و استفاده از ضد یخ در رادیاتورها.

دیدگاهتان را بنویسید