شرایط و جزئیات سهمیه کارشناسی ارشد 1401 کنکور

شرایط و جزئیات سهمیه کارشناسی ارشد 1401 کنکور

روز جدید : سازمان سنجش جزئیات و شرایط سهمیه های آزمون ارشد 1401 را اعلام کرد.

ثبت نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد 1401 از 20 بهمن ماه آغاز و تا 30 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

این آزمون در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، یعنی روزهای 28، 29 و 30 اردیبهشت ماه 1401 برگزار می شود.

سازمان سنجش جزئیات کامل سهمیه های کنکور ارشد 1401 را اعلام کرده است که در ادامه می خوانید.

سهمیه رزمندگان و ایثارگران

هر یک از متقاضیان سهمیه ایثارگران و ایثارگران می توانند با شرایط خاص خود که در بندهای الف و ب ذیل درج شده است برای این سهمیه اقدام کنند.

الف) سهمیه رزمندگان

بر اساس ماده 1 و تبصره های چهارگانه ماده مذکور در مفاد اجرایی قانون ایجاد شرایط برای ورود داوطلبان بسیجی رزمندگان و جهادگران به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از تاریخ 31 شهریور 59 لغایت 31 شهریور 67 به مدت حداقل 6 سال. ماههای متوالی یا متناوب به طور داوطلبانه در مناطق عملیاتی. میدان های نبرد حق علیه باطل وجود دارد. برای استفاده از سهمیه رزمندگان می بایست با مرجع مربوطه حوزه مقاومت بسیج سراسر کشور و یا وزارت جهاد کشاورزی تماس حاصل فرمایید تا آمار و اطلاعات آنان پس از ثبت نام توسط سازمان بسیج و یا نهایی شود. از وزارت جهاد کشاورزی

بدیهی است با تایید نهایی مراجع ذیربط در سهمیه رزمندگان انتخاب خواهند شد.

الف) پیشکسوتان جبهه مقاومت به شرط حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه با تایید ستاد کل بسیج مستضعفین و ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می توانند از مزیت استفاده نمایند. ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی.

متقاضیان استفاده از سهمیه ایثارگران بسیج مستضعفین در صورت تایید نشدن سهمیه و درج سهمیه آزاد در کارت آزمون می بایست با شعب شهرستان های محل تشکیل پرونده تماس حاصل نمایند.

کد رهگیری 12 رقمی سازمان بسیج مستضعفین یا نیروهای مسلح برای هر آزمون در هر سال متفاوت است. لذا داوطلبان برای دریافت کد رهگیری 12 رقمی همان آزمون می بایست در هر آزمون با تماس با واحد مربوطه ثبت نام کنند.

مناطق عملیاتی را شورای عالی دفاع تعیین می کند.

مدت حضور یا خدمت در جبهه سربازان و مشمولان وظیفه و همچنین وظایف و مأموریت های پرسنل وزارتخانه ها، سازمان ها و ارگان های نظامی جبهه و همچنین برنامه 6 ماهه دانشجویان دانشگاه ها و … موسسات آموزش عالی حضور داوطلبانه در نظر گرفته نمی شوند.

نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی باشند.

کارکنان ثابت، پیمانی و کشیک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر میزان وظیفه که از تاریخ 22 شهریور 59 تا 31 شهریور 1346 حداقل به مدت 6 ماه متوالی یا به طور داوطلبانه در عملیات خط مقدم شرکت کردند. 9 ماه متوالی با تأیید رئیس هر یک از نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و نیروهای مسلح، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می تواند از این قانون استفاده کند.

این افراد می توانند ابتدا با سازمان های تابعه تماس گرفته و فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون مربوطه را تکمیل و کد رهگیری 12 رقمی دریافت کنند تا آمار و اطلاعات آنها به تایید نهایی ستاد کل نیروهای مسلح برسد. جمهوری اسلامی ایران پس از ثبت.

این متقاضیان موظفند سهمیه خود را در فرم درخواست ثبت نام درج کرده و کد رهگیری 12 رقمی را در محل مربوطه وارد کنند تا آمار و اطلاعات آنها پس از ثبت نام و در فرم تایید نهایی به تایید ستاد کل کشور برسد. توسط مرجع مربوطه در سهمیه رزمندگان انتخاب خواهد شد.

متقاضیان سهمیه جانبازی برای دریافت کد رهگیری 12 رقمی باید به نشانی ir.aja.www مراجعه کنند.

متقاضیانی که از سال 1368 یکبار با سهمیه سربازی در کنکور پذیرفته شده اند در صورت داشتن حداقل 12 ماه حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل با توجه به تبصره مهم فوق می توانند در سهمیه این آزمون شرکت کنند. در غیر این صورت مجاز به استفاده از سهمیه رزمندگان در این آزمون نخواهند بود.

آن دسته از داوطلبانی که از طریق سهمیه ایثارگران پذیرفته شده اند، یک بار در مقطع کاردانی و یک بار در مقطع کارشناسی ارشد، در صورت داشتن حداقل 18 دفترچه ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته 1401، در صورت حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه. اشتباه است، می توانند در این آزمون سهمیه رزمندگان شرکت کنند.

یک یادآوری مهم

متقاضیان واجد شرایطی که در سال های گذشته با استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد منقطع شرکت کرده اند، باید برای استفاده از سهمیه ایثارگران در این آزمون، طبق توضیحات فوق اقدام کنند.

سهمیه ایثارگران

جانبازان بالای 25 درصد و همسر و فرزندان آنان، جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همچنین همسران و فرزندان. فرزندان شاهد و مفقودالاثر از سهمیه ایثارگران باید بند مربوطه را در درخواست ثبت نام تکمیل کنند.

بر اساس مصوبه قانون برنامه پنج ساله ششم، 25 درصد ظرفیت هر رشته به همسر و فرزندان شهدا و مفقودین، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان 25 درصد و بالاتر و آنان اختصاص دارد. همسران و فرزندان

بر اساس این قوانین حد نصاب ارزیابی ایثارگران اعم از ایثارگران با ظرفیت 25 درصد یا 5 درصد، 70 درصد نتیجه آخرین قبولی در گزینش آزاد در هر رشته و حد نصاب رزمندگان 80 درصد نتیجه آخرین نفر پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر رشته.

بر اساس مصوبه دهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در تاریخ 18 اسفند 97، در صورت امکان گرد کردن ریاضی ضرب در هر رشته، ظرفیت سهمیه 5 درصد و 25 درصد در نظر گرفته می شود. سهم ظرفیت و مقدار اعشار بیشتر است. از 0.5 باشد.

به عبارت دیگر، اگر مقدار اعشار کمتر یا مساوی نصف باشد، به یک عدد صحیح کوچکتر گرد می شود.

بر اساس تبصره 2 ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود سربازان بسیجی و جهادگران داوطلب به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب 7 اردیبهشت 1368 هیأت وزیران در صورتی که متقاضی دارای رتبه های پذیرفته شدگان اعم از روزانه یا غیر روزانه حق استفاده مجدد از این سهمیه را نخواهند داشت حتی در صورت انصراف.

متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل فرم ویژه استفاده از سهمیه رزمندگان، لازم است کد رهگیری 12 رقمی را از یگان مربوطه دریافت و ثبت نام کنند. آن را در مکانی ارائه شده در برنامه آنلاین درج کنید.

متقاضیان دریافت سهمیه رزمندگان داوطلب بسیجی و همسران و فرزندان داوطلب بسیجی سازمان داوطلبان بسیجی باید به پرونده جبهه مقاومت بسیج سراسر کشور مراجعه و کد رهگیری 12 رقمی دریافت و در فرم درخواست آنلاین وارد کنند.

جانبازان بالای 25 درصد و همسر و فرزندان آنان، جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و همچنین همسر و فرزندان شهدا و مفقودین نیازی به دریافت کد رهگیری 12 رقمی ندارند. و در صورت تایید مرجع مربوطه، در این آزمون در سهمیه ایثارگران انتخاب می شود.

امکانات رفاهی دانشجویان منتخب پژوهشی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مطابق با مفاد آیین نامه پذیرش با آزمون استعدادیابی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شماره 77897/21 مورخ 1393/05/05 شورای استعدادیابی وزارت علوم، همچنین به اطلاع کلیه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری می‌رسد که برخی از تسهیلات مفاد مذکور به شرح زیر به اطلاع متقاضیان می‌رسد.

بر اساس مفاد فوق واجدین شرایط ذیل حداکثر تا یک سال تحصیلی پس از فارغ التحصیلی و تنها یک بار در صورت شرکت در آزمون و داشتن حد نصاب تحصیلی حداقل 90% نتیجه آخرین نفر پذیرفته شده در آزاد می باشد. انتخاب هر سازمان نمرات در یکی از دانشگاه ها وارد می شود.

نمونه ای از دانشجویان کشوری با مدرک کارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویان

از رتبه اول تا سوم نهایی جشنواره های خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی در مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته با حداقل 50 درصد مشارکت در دستاورد کسب شده.

وی رتبه اول کارشناسی پیوسته را هم در بین دانشجویان و هم در بین دانشجویان ورودی که در طول هشت ترم فارغ التحصیل شده اند به پایان رساند.

رتبه اول مقطع کارشناسی ناپیوسته را در بین دانشجویان رشته تخصصی و ورودی به پایان رساند که طی چهار ترم تحصیلی به پایان رسید.

سازمان سنجش حداکثر 10 درصد ظرفیت با همگرایی اضافی در هر رشته تحصیلی را بر اساس اولویت نتیجه و انتخاب رشته متقاضیان به محل آموزش عالی واجد شرایط اختصاص می دهد.

ده ها حافظ کل قرآن کریم

جهت اعمال قانون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به طلاب قرآن کریم، به استثنای اتباع خارجی که مایل به استفاده از امتیاز هستند، شرکت در آزمون کارشناسی ارشد (مجموعه آزمون 1111) به شرح زیر الزامی است. توضیحات و بند مربوطه در اپلیکیشن آنلاین.

الف) با توجه به ابلاغیه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از سال 1388 آزمون مستقل سلامت دهان و دندان انجام نخواهد شد.

ب) متقاضیان باید با استفاده از این قانون حداقل مدرک تخصصی موضوع مصوبه 573 جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی حافظ درجه 3 را ارائه نمایند.

ج) اسامی پذیرفته شدگان دیپلم و زیردیپلم پس از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و کسب حد نصاب لازم توسط سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه ای اعلام خواهد شد.

د) آشنایان به مدارک تحصیلی و زیردیپلم و دارای حد نصاب که دارای مدرک تخصصی حفظ هستند، نیاز به اخذ مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث طبق جدول زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور جهت اعزام. اسناد و مدارک با توجه به پیام فوق به این سازمان ها در حال اقدام می باشند.

هـ) دارندگان مدرك كارشناسي رسمي علوم قرآني (فقط در رشته علوم قرآني) كه داراي مدرك تخصصي حفظ هستند، پس از شركت در آزمون كارشناسي ارشد و اعلام نتايج، طبق جدول زمانبندي اعلام شده از سوي سازمان سنجش جهت معرفي در دانشگاه ها. برای ارسال گواهی تخصصی حفظ، لیسانس رسمی علوم قرآنی و انتخاب رشته به سازمان سنجش آموزش کشور.

و) یادگارانی که در سالهای اخیر با استفاده از این تسهیلات مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث را اخذ کرده اند، مجاز به استفاده مجدد از این سهمیه در مقطع کارشناسی ارشد نیستند.

ز) یادگارانی که در سالهای گذشته از سال 1400 و قبل و قبل از استفاده از این تسهیلات مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث اخذ کرده اند لازم است با معاونت فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور تماس گرفته تا نسبت به درخواست خود اقدام نمایند. گواهی لیسانس و وارد کردن لیسانس صحیح در درخواست آنلاین کنکور کارشناسی ارشد منقطع 1401

دیدگاهتان را بنویسید