سهمیه های کنکور ارشد 1401 اعلام شد / اعمال امتیاز حفظ کل قرآن کریم در آزمون

ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791125

سهمیه رزمندگان و ایثارگران، پایه مادی برگزیدگان علمی منتخب از مقطع کارشناسی دانشگاه ها و مقاطع آموزش عالی و نیز سنجش حافظان کل قرآن کریم در آزمون کارشناسی ارشد 1401 اعمال می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آزمون کارشناسی ارشد منقطع 1401 برای پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و دانشگاه های دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

متقاضیان می توانند با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ ثبت نام و در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ شرکت کنند.

فرصت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد منقطع 1401 از روز سه شنبه 16 آذرماه آغاز و در روز سه شنبه 23 آذرماه به پایان می رسد. ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org انجام می شود.

آزمون کارشناسی ارشد منقطع 1401 در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 28 و 29 و 30 اردیبهشت 1401 برگزار می شود.

دفترچه راهنمای ثبت نام در سایت سازمان سنجش منتشر شده و بر اساس آن سهمیه و تسهیلات داوطلبان این آزمون اعلام شده است.

سهمیه رزمندگان و ایثارگران:

هر یک از داوطلبان سهمیه ایثارگران و ایثارگران می توانند با شرایط خاص خود که در بندهای «الف» و «ب» درج شده است، نسبت به دریافت این سهمیه اقدام کنند.

الف) سهمیه رزمندگان:

1- الف) جانبازانی که به موجب ماده 1 و تبصره های چهارگانه ماده مندرج در مفاد اجرایی قانون شرایط ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از تاریخ 31 شهریور 1359. تا 31 شهریور 1367 داوطلبان حق علیه باطل در مناطق عملیاتی حضور یافته اند که لازم است جهت تکمیل فرم ویژه استفاده از سهمیه رزمندگان با دستگاه مربوطه تماس گرفته تا آمار و اطلاعات آنان مورد تایید نهایی قرار گیرد. مرجع مربوطه پس از ثبت نام

این افراد در صورت تایید نهایی توسط مراجع مربوطه در سهمیه رزمندگان انتخاب می شوند.

2- الف) رزمندگان جبهه مقاومت به موجب مصوبه 14 مهر 1400 هیأت وزیران به موجب تصویب نامه № / 75804T 59241 ه. در جبهه با تایید ستاد کل نیروهای مسلح (سازمان بسیج)، ممتازان و ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می توانند از دسترسی به دانشگاه و دانشگاه بهره مند شوند.

نکات مربوط به سهمیه رزمندگان در راهنمای آزمون کارشناسی ارشد 1401 درج شده است.

3- الف) این پرسنل از کارکنان ثابت، پیمانی و کشیک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که علاوه بر انجام وظیفه از تاریخ 22 شهریور 1359 لغایت 31 شهریور 1367 در عملیات داوطلبانه شرکت خواهند کرد. حداقل 6 ماه یا 9 ماه با وقفه مقدم حضور داشته باشد، با تایید مقام ارشد هر یک از نیروهای مسلح می تواند از مزایای این قانون برخوردار شود.

این افراد می توانند ابتدا با سازمان های تابعه تماس گرفته و فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون مربوطه را تکمیل و کد رهگیری 12 رقمی دریافت کنند تا آمار و اطلاعات آنها به تایید نهایی ستاد کل نیروهای مسلح برسد. جمهوری اسلامی ایران پس از ثبت.

نکات مربوط به این سهمیه در دفترچه راهنمای کارشناسی ارشد 1401 آمده است.

ب) سهمیه ایثارگران: «جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان»، «جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندانشان»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «همسران و فرزندان رزمندگان با بالاترین. حداقل شش ماه حضور داوطلبانه «در مقابل» و همچنین «همسر و فرزندان شهدا و مفقودین» برای استفاده از سهمیه ایثارگران باید بند مربوطه را در درخواست ثبت نام پر کنند.

با توجه به تصویب برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (1396-1400) مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 14 اسفند 1396، ماده 90 این قانون علاوه بر ماده 70 ق. قانون جامع خدمات ایثارگران و اصلاحیه بعدی آن در ماده 47 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از احکام مالی دولت (2) در این آزمون اعمال می شود و انتخاب داوطلبان انجام می شود. طبق این قوانین

طبق قوانین فوق:

1- بیست و پنج درصد ظرفیت هر رده به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودین»، «آزادی‌ها و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان» (سهمیه) اختصاص دارد. 25 درصد ظرفیت).

2- پنج درصد ظرفیت هر فریم به «جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» (سهمیه جانبازان 5 درصد) اختصاص دارد. ظرفیت).

تبصره : بر اساس تبصره الف ماده 90 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صورت عدم احراز سهمیه 25 درصدی ایثارگران از سوی متقاضیان واجد شرایط خواهد بود. آزاد شد و حد نصاب لازم تخصیص یافت و در صورت خالی بودن ظرفیت، مابقی به متقاضیان سهمیه آزاد اختصاص خواهد یافت.

تسهیلات برای دانشجویان منتخب از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی:

هیئت مدیریت استعدادهای درخشان بر اساس مفاد آیین نامه پذیرش در آزمون استعدادهای درخشان (مداوم و قطعی) شماره 77/21897 مورخ 26 مرداد 1393

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخشان که به اطلاع کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیز می رسد، برخی از تسهیلات مفاد فوق به شرح زیر می باشد:

بر اساس مفاد فوق، واجدین شرایط زیر در صورت شرکت در آزمون و شرکت در آزمون، حداکثر تا یک سال تحصیلی پس از فارغ التحصیلی (و فقط یک بار) آخرین نفر پذیرفته شده در گزینش آزاد هر رشته تحصیلی، حداقل 90 درصد نتیجه را دریافت خواهند کرد. کسب حد نصاب علمی برای سنجش در یکی از دانشگاه های زیر معرفی می شود:

1- برگزیدگان رتبه اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانش آموزی.

۲- دانشجویان نمونه کشوری با مدرک کارشناسی با معرفی سازمان دانش آموزی.

3- رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره های خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی در مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته با مشارکت حداقل 50 درصد در حصول.

4- فارغ التحصیل رتبه اول کارشناسی پیوسته در بین دانشجویان رشته تخصصی و ورودی که در 8 نیمسال تحصیلی به پایان رسیده است.

5- فارغ التحصیل رتبه اول کارشناسی منقطع در بین دانشجویان رشته تخصصی و ورودی فارغ التحصیل چهار ترم تحصیلی.

سازمان سنجش بر اساس اولویت ارزشیابی و انتخاب رشته داوطلبان واجد شرایط، حداکثر 10 درصد ظرفیت (با تقریب اضافی) را در هر رشته تحصیلی مقاطع بالاتر اختصاص خواهد داد.

نتیجه حفظ کل قرآن کریم:

در راستای اجرای قانون اعطای مدارک کارشناسی و بالاتر به حافظان، قرآن کریم مصوب ۱۳۷۵ مجلس شورای اسلامی و احکام اجرایی آن قانون مصوب ۲۶ بهمن ماه ۱۳۷۶ هیأت وزیران. تا پس از توضیحات لازم است در آزمون کارشناسی ارشد (سری آزمون 1111) شرکت کرده و بند مربوطه را در فرم درخواست آنلاین علامت بزنید.

الف) با توجه به ابلاغیه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از سال 1388 آزمون مستقل بهداشت دهان و دندان انجام نخواهد شد.

ب) متقاضیان باید با استفاده از این قانون حداقل مدرک تخصصی موضوع مصوبه 573 جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی (حافظ درجه 3) را ارائه نمایند.

ج) اسامی پذیرفته شدگان دیپلم و زیردیپلم پس از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و کسب حد نصاب لازم توسط سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه ای اعلام خواهد شد.

د) معرفي شدگان ديپلم و زير ديپلم و داراي حد نصاب، داراي مدرك تخصصي حفظ، نياز به اخذ مدرك كارشناسي علوم قرآن و حديث طبق جدول زمانبندي اعلام شده از سوي سازمان سنجش آموزش و پرورش مي باشد. ارسال مدارک با توجه به پیام فوق به این سازمان ها اقدام می کنند.

هـ) دارندگان مدرك كارشناسي رسمي علوم قرآني (فقط در رشته علوم قرآني) كه داراي مدرك تخصصي حفظ هستند، پس از شركت در آزمون كارشناسي ارشد و اعلام نتايج، طبق جدول زمانبندي اعلام شده از سوي سازمان سنجش جهت معرفي در دانشگاه ها باید مدرک تخصصی حافظه، لیسانس رسمی در علوم قرآنی را ارسال کنید و رشته خود را انتخاب کنید تا برای ارزیابی به سازمان مراجعه کنید.

و) یادبودهایی که در سالهای اخیر با استفاده از این تسهیلات مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث را اخذ کرده اند، مجاز به استفاده مجدد در دوره کارشناسی ارشد می باشند.

این سهمیه را ندارند.

ز) یادواره هایی که در سال های گذشته (1400 به بعد) و با کمک این امکانات موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته قرآن و حدیث شده اند، موظفند به.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به اخذ گواهی لیسانس و معدل صحیح لیسانس در فرم درخواست آنلاین کنکور کارشناسی اقدام کرده است.

سال ارشد منقطع 1401 را وارد کنید.

انتهای پیام/
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید