شرکت پیشگام بنیاد تعاون بسیج “شتاب دهنده ملی”


ساعت: 19:38
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838831

سردار تقی زاده مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج در جمع دبیران استانی ستاد تجاری سازی سپاه استان با عنوان «جلسه معاهده» گفت:

شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در آغاز فعالیت خود در راستای تسهیل اقتصاد دانش بنیان در سال 1401 با دبیران ستاد تجاری سازی محصولات دانش بنیان سپاه استان و نمایندگان استانی شرکت پیشگامان به تشریح توضیحاتی پرداخت. برنامه های پرداخت خود را برای جلسه تحت عنوان “جلسه قرارداد” پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج؛ این شرکت در آغاز فعالیت خود برای تسهیل اقتصاد دانش بنیان در سال 1401 با دبیران ستاد تجاری سازی محصولات دانش بنیان سپاه استان و نمایندگان استانی شرکت پیشگامان به تشریح برنامه های خود برای پرداخت هزینه ها پرداخت. نشستی با عنوان «جلسه عهد».

وی در ابتدای جلسه روابط عمومی شرکت پیشگامان به منظور تبیین رویکرد بنیاد تعاون بسیج با سردار تقی زاده مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج نیز گفت و گو کرد.

سردار حمیدرضا تقی زاده رئیس بنیاد تعاون بسیج در خصوص نقش بنیاد تعاون بسیج و پیشگامان در اقتصاد دانش بنیان گفت: مجموعه بسیج به معنای ستاد سازمان بسیج است که معاونینی از آن سازمان ها را در بر می گیرد. و رده های فرعی که کارشان بسیج افراد متخصص است مانند بسیج کشاورزی، صنعتی، علمی، ساختمانی و …. مهندسین

سردا تقی زاده ادامه داد: اکنون سازمان بسیج مستضعفین موظف به ساماندهی آنهاست اما این افراد باید در جایی تشکل قانونی پیدا کنند. مثلاً در این موضوعات دانش بنیان، مردم کارهای نوآورانه و خلاقانه انجام می دهند، اما محصول خود را نمی شناسند. «چه باید کرد؛ با این وظیفه که مردم ایران را به طرق مختلف کمک کنند تا موانع را از سر راه این افراد بردارند.

وی در توضیح این مطلب گفت: یعنی اگر مجوز می خواهند یا نیاز به محل کار دارند، دسترسی آنها را تسهیل می کند تا بتوانند مجموعه خود را تشکیل دهند. در همان مرحله ای که در کار مبتنی بر دانش معروف به فرآیند TRL از صفر تا نه، کار از ایده و نمونه اولیه به تولید و تجاری سازی می رسد.

رئیس بنیاد تعاون بسیج افزود: در اینجا هم هسته های مردم باید شکل و قانون تجارت خود را پیدا کنند و هم تسهیلگری که می خواهد به رشد آنها کمک کند و محصول را به توده مردم برساند و اعتیاد را ترک کند. ; هویت شرکتی که در حال شکل گیری است باید سازمانی داشته باشد که آن هویت شرکتی را سامان دهد. به همین دلیل کار بنیاد تعاون بسیج از اینجا شروع می شود.

وی تاکید کرد: البته موسسات و شرکت های بنیاد تعاون بسیج نباید کارآفرین باشند، بلکه وظیفه آنها تشکیل خوشه های مردمی است تا با کمک بسیج توسعه پیدا کنند و بتوانند در قالب سازمان بسیج مستضعفین به فعالیت خود ادامه دهند. شرکت؛ یعنی ما تحت عنوان مدیریت زنجیره خوشه های پرطرفدار می آییم تا با حمایتی که از آنها می کنیم رشد کنند و محصولشان به انتهای زنجیره یعنی بازار برسد و سهم بازار را به دست بیاورد، زیرا در حال حاضر اصلی ترین مشکل این است که آنها محصول را به بازار صادر می کنند اما سرمایه گذار پیدا نمی کنند، بنابراین پایدار نیستند.

سردار تقی زاده ادامه داد: اکنون با توجه به هدفی که مدیریت طی 10-12 سال گذشته در بحث بهره وری، علم، دانش و حرکت های دانش بنیان تعیین کرده است که با نوآوری، نوآوری، خلاقیت و اختراع آغاز می شود. مولد، ما به مجموعه ای نیاز داریم که بحث را رهبری کند.

وی افزود: از این رو شرکت پیشگامان ما با این عنوان در بنیاد تعاون بسیج و بسیج قرار گرفته و به عنوان یک شتاب دهنده برای همه این شرکت ها و نهادها نقش ملی دارد؛ یکی از وظایف شرکت پیشگامان ساماندهی و هماهنگی همه شرکت ها، گروه ها و مؤسسات بنیاد تعاون بسیج که در زمینه های مختلف فعالیت علمی و شناختی انجام می دهند.

رئیس بنیاد تعاون بسیج نیز گفت: کار دیگر انجام کارهایی است که نیاز به منابع و امکانات دارد. در حوزه منابع و امکانات چون بسیج هستیم وظیفه ما بسیج نیست بلکه وظیفه ما بسیج است یعنی به تنهایی وارد میدان نشویم به عبارتی همان طور که باید مردم را بسیج کنیم تا حل شود. مشکلات کشور در اینجا ما نیاز به بسیج منابع داریم.

وی افزود: در اینجا شرکت پیشگامان با سرمایه گذاری منابع با سرمایه گذاری منابع به دنبال سرمایه گذاران دانش بنیان است. بر اساس برنامه هر جا که امکان حمایت وجود دارد باید به گونه ای یکپارچه شود که شرکت ها و موسسات مذکور از طریق آن حمایت شوند. در این زمینه فرقی نمی کند شرکت ها و مؤسساتی که سرمایه گذاری می کنند دولتی باشند یا خصوصی یا نیمه دولتی یا بانکی.

سردار تقی زاده افزود: شرکت پیشگامان برای ایفای چنین ماموریتی چون نمی تواند تمام فعالیت های مربوطه را به صورت متمرکز انجام دهد، در هر استان ستاد تجاری سازی فعالیت های دانش بنیان از کارهای علمی و دانش بنیان راه اندازی کرده است که این امر الزامی است. از هر استان

وی سپس بیان کرد: شرکت پیشگامان با این شبکه ای که ایجاد کرده در واقع سه لایه را پشتیبانی می کند. لایه اول مجموعه شرکت های بنیاد تعاون بسیج است که باید آنها را در حوزه دانش بنیان هماهنگ و ساماندهی کند، لایه دوم محل شکل گیری هسته های اولیه شرکت ها و تشکل های محلی در بسیج و شعب بسیج است. حمایت از آنها برای رسیدن به بلوغ یعنی تجاری سازی و ثبات تجاری، لایه سوم گروهی از مردم کشور عزیزمان ایران هستند، اما توانایی افزایش آنها و قرار دادن آنها را در پشت گروه های مردمی دارند.

رئیس بنیاد تعاون بسیج ادامه داد: بنابراین لایه هایی که ذکر شد سطوحی است که رسالت شرکت پیشگامان را در بر می گیرد. مردم مواردی هستند که ذکر شد.

وی افزود: تمامی شرکت ها و نهادهای بنیاد تعاون بسیج در سال 1401 که مسئولیت مدیریت زنجیره خوشه های مردمی در موضوعات مختلف را بر عهده دارند از این خوشه ها بگذرند. اگر در سال های گذشته ده ها شرکت در این زمینه تاسیس می شد، امسال این تعداد باید چندین برابر شود. نکته دوم این است که ما به همه شرکت ها و موسسات گفتیم حرکت آنها باید شتاب دهنده باشد و آنها را با شرکت پیشگامان هماهنگ کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید