شعاری برای عبور از دوران سخت اقتصادی


ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1816910

اجرای شعار 1401 نیازمند همت و اراده جمعی است که ابتدا کارکنان دولت سیزدهم و سپس با حمایت مردمی انجام می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ مقام معظم رهبری، امام خامنه ای (مدظله العالی) بیش از یک دهه است که همه ساله شعارهایی را بر محور اقتصاد قرار داده اند و دلیل اصلی آن مشکلاتی است که در حوزه اقتصادی وجود دارد و این تنها ناشی از کار شبانه روزی جهادی است. بازسازی می شوند.

شعار سال 1401 نیز بر اساس «تولید» است، چنانکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرموده اند. تولید کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است. تولید ملی در واقع راه اصلی غلبه بر مشکلات اقتصادی و ملی است. یعنی مهم ترین مشکلات اقتصادی کشور با مشکل تولید، غلبه تولید ملی و رونق تولید ملی حل می شود.

اما موضوع مهم در سال 1401 برای مسئولان کشور این است که این مهم نباید در حد یک شعار باقی بماند و با توجه به ظرفیتی که وجود دارد در صورت اعمال این شعار در حوزه های تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال در راس برنامه ها قرار گیرد. قطعاً می‌توانیم شاهد جهش بزرگی در این زمینه باشیم. در عرصه و در کل اقتصاد کشور باشیم و تا حدودی از مشکلات اقتصادی که بار روانی سنگینی بر مردم وارد کرده، بکاهیم.

اما معرفت بر اساس این شعار چیست؟ البته مهم ترین و محوری ترین نکته در این شعار بحث دانش است، در واقع رهبر فرزانه ایران اسلامی با دانش و شعور بستر تولید را برای دستیابی به اقتصاد پویا و اشتغال جوانان در اقتصاد دانش بنیان تعریف کرده است. . قطعا می تواند استقلال اقتصادی را حفظ کند و اقتصاد را از وابستگی در دوران تحریم و هر شرایط سختی نجات دهد، تحریم ها کوچکترین تاثیری بر اقتصاد و صنعت کشور نخواهد داشت، البته این قسمت از کار سختی بیشتری خواهد داشت. و تقویت زیرساخت ها که اقتصاد دانش بنیان است به ویژه برای رسیدن به هدف اصلی مورد نیاز است.

اما اشتغال زایی موضوع بسیار مهمی است که در سال های اخیر از سوی جوانان مطرح شده است و قطعا در سال جدید یکی از انتظارات جوانان ایرانی ایجاد فرصت های شغلی است، بنابراین جهاد در تولید و جهاد دانش بنیان به معنای کاهش بیکاری است. و افزایش اشتغال زایی اهمیتی دوچندان دارد.

سرانجام اجرای شعار 1401 نیازمند همت و اراده جمعی بود که ابتدا توسط کارکنان دولت سیزدهم و سپس با حمایت مردمی انجام شد. تمام ظرفیت های کشور به بهره برداری می رسد و تا پایان سال شاهد خواهیم بود که چگونه به اهداف نهایی خود دست پیدا کنیم.

محمدرضا عسکری آرمندی; کارشناسی ارشد علوم سیاسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید