شمارش معکوس برای ترسیم مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1884012

پرونده ترسیم مرز دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی وارد مرحله حساسی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های لبنانی به بررسی پرونده ترسیم مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی می پردازند.

روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از منابع رسمی مرتبط با این پرونده تاکید کرد: وارد مرحله شمارش معکوس شده ایم.

این منابع افزودند: شهریور آینده در این مورد سرنوشت ساز و مهم است. آنچه موضع لبنان را در این زمینه حمایت و تقویت می کند، موضع اروپا است که برای حمایت از روند کاهش گاز و دریافت گاز جایگزین از روسیه به ثبات در دریای مدیترانه نیاز دارد.

منابع مذکور تاکید کردند: معادله ای که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان پس از تغییراتی که در کارش ایجاد شد، آمریکایی ها و اسرائیلی ها را سردرگم کرد و آنها را در موقعیت ناخوشایندی قرار داد.

این منابع گفتند: تشدید تنش ها خواست اسرائیل نخواهد بود که به دنبال حفظ ثبات برای تضمین کار شرکت ها است. این خواسته آمریکا نیز نیست، زیرا واشنگتن به دنبال گشودن جبهه جدیدی در کنار جنگ روسیه نیست.

منابع مذکور تاکید کردند: در صورت تسریع در توافق، پیروزی از آن حزب الله لبنان خواهد بود. در هر صورت، آنها (یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا) نیاز به موقعیت بسیار دقیقی برای انتخاب ضرر هزینه کمتر دارند.


ناامیدی صهیونیست ها

این در حالی است که رسانه های صهیونیستی در تازه ترین گزارش های خود فاش کردند که مقامات رژیم صهیونیستی پس از اطلاع از «بی انعطاف» طرف لبنانی در بحث تعیین مرزهای دریایی از طریق آموس هوکشتیان، نماینده آمریکا، به شدت ناامید شده اند.

در همین راستا، «ایتامار آیچنر»، ستون نویس روزنامه یدیعوت آحارونت، پس از تاکید میانجی های آمریکایی بر انعطاف ناپذیری لبنانی ها در مذاکرات تعیین مرزهای دریایی، «ناامیدی بزرگ را در چشمان مقامات اسرائیلی» فاش کرد. و افزود: این انتظاری است که در تل آویو وجود دارد. امیدوار بودیم در سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در مذاکرات و توافق بین لبنان و اسرائیل پیشرفت هایی حاصل شود، اما با توجه به تهدیدات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله، تحولات کنونی بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید