هیئت لبنانی برای ترسیم مرزهای دریایی به دمشق می رود


ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905635

رئیس جمهور لبنان اعلام کرد که هیئتی از این کشور برای مذاکرات مربوط به تعیین مرزهای دریایی با سوریه به دمشق می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میشل عون، رئیس جمهور لبنان بعدازظهر امروز دوشنبه اعلام کرد که هیئتی از این کشور برای مذاکرات مربوط به تعیین مرزهای دریایی با سوریه به دمشق می رود.

پایگاه خبری النشره گزارش داد که الیاس بوساب رئیس جمهور لبنان به عنوان رئیس این هیئت به سوریه می رود و قرار است هیئت مذکور چهارشنبه هفته آینده به دمشق سفر کند.

دفتر میشل عون اعلام کرد که این هیئت با مقامات ارشد سوری دیدار خواهد کرد. عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه، علی حمیه وزیر حمل و نقل، سرلشکر عباس ابراهیم مدیرکل امنیت عمومی لبنان و وسام شباط و وسام ذهبی به عنوان اعضای هیات مدیره نفت در این هیئت حضور خواهند داشت. بخش.

رئیس جمهور لبنان اخیراً با بشار اسد در مورد روابط دوجانبه و موضوع تعیین مرزهای دریایی گفتگو کرد و دو طرف با تشکیل هیئت های رسمی از وزارتخانه ها و دفاتر رسمی دو کشور و برگزاری دیدارهایی در بیروت و دمشق موافقت کردند. برای دستیابی سریع به توافق در مورد Te، آنها در مورد آن توافق کردند.

عون و اسد تاکید کردند که مذاکرات در مورد تعیین مرز لبنان و سوریه بدون میانجی انجام می شود و آنچه دو طرف بر سر آن توافق می کنند به عنوان یک قرارداد بین دو طرف مستند خواهد شد و به هیچ وجه شبیه آنچه در مورد اسرائیل رخ داد نیست. . از نظر حضور میانجی آمریکا یا نیاز به تضمین های بین المللی یا سازمان ملل نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید