رژیم صهیونیستی قادر به لغو قرارداد مرزی دریایی با لبنان نیست


ساعت: 05:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910743

نایب رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی قادر به لغو قرارداد تعیین مرزهای دریایی با لبنان نیست و عامل اصلی مشکلات لبنان اقدامات آمریکاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیه الیوم، جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر منصوب برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی در موقعیتی نیست که بتواند توافقنامه تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و اسرائیل را لغو کند.

بر اساس آن گزارش، شیخ علی اوتابوش، نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: امروز مقاومت قوی تر و مصمم تر از همیشه است. لبنان به لطف مقاومت و برابری خود و نیز به برکت خون شهدا و تربیت رزمندگان توانست به دستاوردهای خود دست یابد.

وی افزود: نتیجه ای که لبنان در مورد تعیین مرزهای دریایی به دست آورده است، دستاورد بسیار بزرگی است و اگر همکاری دولت، مقاومت و مردم نبود، به دست نمی آمد.

اتفوش تصریح کرد: ممکن است برخی نگران باشند که اسرائیل پس از پیروزی نتانیاهو در انتخابات این توافق را زیر پا بگذارد، زیرا نتانیاهو تهدید کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات این توافق را لغو خواهد کرد.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله ادامه داد: ما می گوییم نتانیاهو در شرایطی نیست که این توافق را لغو کند. اول اینکه نهادهای نظامی-امنیتی اسرائیل بر اهمیت این توافق برای جلوگیری از جنگ در لبنان و منطقه اتفاق نظر دارند و نتانیاهو نمی تواند این موضوع را نادیده بگیرد و تصمیم سیاسی مغایر با تصمیم نظامی-امنیتی بگیرد. دوم، معادله مقاومتی که آمریکا و اسرائیل را مجبور به رسمیت شناختن خواسته‌های لبنان کرد، همچنان پابرجاست و این معادله تضمین واقعی برای ادامه این توافق خواهد بود.

عطفوش در عین حال علت اصلی مشکلات لبنان را دولت آمریکا می داند که این کشور را در محاصره قرار داده و مشکلات لبنان را افزایش می دهد و با ممانعت از کمک به لبنان، جلوگیری از رسیدن گاز و برق به لبنان، از ورود پناهجویان جلوگیری می کند. مشکل، دخالت در امور داخلی لبنان و تلاش برای روی کار آمدن رئیس جمهور وابسته به خود، متناسب با تعمیق بحران ها و مشکلات عمل خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید