شمانی: حضور آمریکا در سوریه بزرگترین مانع صلح و ثبات است

شمانی: حضور آمریکا در سوریه بزرگترین مانع صلح و ثبات است

روز جدید : ژنرال علی مملوک رئیس سازمان امنیت ملی سوریه که به تهران سفر کرده است، بعدازظهر یکشنبه با دریادار علی شمهانی، نماینده ولی فقیه و دبیر شورای امنیت ملی دیدار و درباره روابط دوجانبه و توسعه مهم منطقه ای و جهانی گفت وگو کرد. .

دریادار شمهانی در این دیدار به تشریح نقش مخرب آمریکا در ایجاد بحران‌های منطقه‌ای و جهانی با هدف سلطه بر جهان و غارت منابع آنها پرداخت و گفت: حضور آمریکا در سوریه که به همین منظور انجام شد، بزرگترین مانع امروز است. «ایجاد صلح و ثبات در این کشور.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به افزایش تحرکات سیاسی و میدانی آمریکا برای تسلیح، آموزش و رهبری گروه های تروریستی در سوریه، گفت: ادامه این روند نه تنها امنیت سوریه را نقض می کند، بلکه امنیت منطقه را نیز تهدید می کند

وی گسترش تروریسم، ناامنی و تغییرات قومیتی با اهداف تجزیه طلبانه را از راهبردهای اصلی نظام سلطه سوریه برشمرد و افزود: متاسفانه برخی از همسایگان سوریه در عرصه دشمنان ثبات و امنیت در منطقه نقش آفرینی می کنند.

شمانی تاکید کرد: راه مقابله با این توطئه های شوم حفظ انسجام ملی و روحیه و سیاست مقاومت است. جمهوری اسلامی ایران همانطور که در سخت ترین شرایط و در میان شرارت گروه های تروریستی و حامیان آنها در برابر مردم و دولت سوریه ایستادگی کرد، همچنان در برابر ملت و دولت سوریه ایستادگی خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین با اشاره به روابط خوب دو کشور، بر لزوم اتخاذ تصمیمات مناسب برای تسهیل و تسریع در اجرای توافقات تهران – دمشق به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید کرد.

در این دیدار، علی مملوک، رئیس سازمان امنیت ملی سوریه، با قدردانی از نقش عالی جمهوری اسلامی در حمایت از سوریه در برابر تروریسم و ​​جنایات آمریکا، بر تداوم همکاری‌های آمیخته با خون دو کشور بین تهران و دمشق تاکید کرد. . . شهدا..

وی با ارائه گزارشی از وضعیت امنیتی مناطق مختلف کشور خاطرنشان کرد: سوریه با تلاش مشترک دولت، مردم و نیروهای مسلح و حمایت موثر کشورهای دوست در برابر تروریسم تکفیری و آن، بر بحران امنیتی فائق آمده است. حامیان.”

سرلشکر مملوک با اشاره به فرصت‌های اقتصادی قابل توجه برای همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه‌های مختلف افزود: حضور شرکت‌ها و فعالان اقتصادی ایرانی در سوریه و تداوم همکاری‌های مشترک در بخش‌های اقتصادی و تجاری، منافع ماندگاری را برای دو کشور به همراه دارد. “

دیدگاهتان را بنویسید