شناخت خدا اولین قدم در تربیت فرزندان است / دعا برای نجات انسان از اشتباهات و گرفتاری ها


ساعت: 13:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815182

امام جمعه یزد گفت: اولین قدم برای شناخت خدا نماز است، از این رو اولیای مدارس را تشویق می کنیم که نماز را در مدارس فراموش نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار با جمعی از مربیان تربیتی و معاونین و مشاوران مدارس استان یزد اظهار داشت: اگر انسان در مسیر عبادت و اطاعت خدا باشد در مسیر درست قرار گرفته است. و اگر از این راه منحرف شد، در راه شیطان است.

فرمود: همه انبیا و اولیا آمده اند تا این راه را به انسان نشان دهند و مردم یکی از این دو راه را انتخاب کنند و این قدرت فقط به انسان داده شده است.

ناصری بیان کرد: وظیفه همه ما به ویژه معلمان و متولیان امر تربیت مردم خطیر است زیرا نیازمند هدایت مردم در مسیر تکامل و سعادت هستند.


* حرکت به سوی کمال الهی، سواد خواندن و نوشتن را ارزشمند می کند

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت کار معلمان یادآور شد: سواد ارزش کافی ندارد و آنچه سواد را ارزشمند می کند حرکت به سوی کمال الهی است.

وی ادامه داد: اگر معلم راه درستی را طی نکند، به اعتقادات دانش آموزان و خانواده های آنان لطمه وارد می کند و هر جهل در او ایجاد می شود، معلم باید هم در دنیا و هم در آخرت پاسخگو باشد. او می توانست شاگرد باشد. «به انسان خداجو، متفکر، فداکار و خدمتگزار به خلق خدا بیاموزد.

ناصری گفت: امیدواریم خداوند به همه ما به ویژه معلمان توفیق دهد تا بتوانیم به تعهدات خود در قبال فرزندانی که فطرت الهی دارند به درستی عمل کنیم و افرادی چون قاسم سلیمانی را تربیت کنیم.

امام جمعه یزد گفت: تربیت اصیل اسلامی خدمت به دانش آموزان است و اگر غیر از این باشد خیانت است.


* نماز نجات دهنده انسان از خطا و گرفتاری است

وی با اشاره به اهمیت نماز گفت: اگر معلمان عشق به خدا را در دل دانش آموزان تلقین کنند و دانش آموز اگر نماز بخواند، اگر چند صباحی لغزش و خطا کند، دعایش نجاتش می دهد.

ناصری بیان کرد: شناخت مکتب امام حسین (ع) و محبت به امام حسین (ع) نیز انسان را از هذیان می رهاند و کم نیستند افرادی که به شرارت اما با عشق به امام حسین (ع) حتی به عنوان یک شهید شناخته می شدند. .

وی محبت خدا و اهل بیت(ع) را منجی انسان ها دانست و گفت: شاگردانی مانند فرزندان، نوجوانان و جوانان ما باید طوری تربیت شوند که ناخودآگاه عاشق نماز و عشق به نماز باشند. و مردان «بیت (ع) پیروی می کند.

ناصری اولین قدم در تربیت فرزندان را شناخت خدا دانست و گفت: اولین قدم برای خداشناسی نماز است، بنابراین به والدین توصیه می کنیم که نماز را در مدارس فراموش نکنند.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید