شهادت 205 تن از مدافعان سلامت در جریان اپیدمی ولیعهد

ساعت: 18:54
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1791031

وزیر بهداشت گفت: در جریان همه‌گیری ویروس تاج، 205 نفر از مدافعان سلامت جان خود را از دست دادند که نیمی از آنها پرستار بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی در دیدار با پرستاران منتخب خراسان رضوی، با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و گرامیداشت مقام پرستاری، گفت: تقارن میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار پرستار. مایه مباهات جامعه پرستاری است و این نشان دهنده ارزش است این وظیفه پرستاران است.

وی ادامه داد: در اپیدمی کرونا، جامعه پزشکی و پرستاران با نقدهای بسیار خوبی مواجه شدند و صحنه های بی نظیری از ایثار و از خودگذشتگی در ارائه خدمات به بیماران خلق کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در نظام سلامت گروه‌های مختلف در حوزه‌های مختلف تشخیص، درمان و توانبخشی خدمات ارائه می‌کنند، اما پرستاران در نظام سلامت از ارزش ویژه‌ای برخوردار هستند و دلیل آن تعامل پرستاران با نظام سلامت است. بیمار و حضور آنها در کلینیک “بیمار 24 ساعته و مستمر است.

وی با بیان اینکه در احادیث ائمه اطهار بارها بر این نکته تاکید شده است که رسیدگی به مریض ارزش و اجر والایی از جانب خداوند دارد، افزود: کسب ارزش های والایی برای جامعه خواهران مایه افتخار است.

عین اللهی با بیان اینکه در نظام سلامت و بیمارستان ها پزشکان تنها در زمان ویزیت بر بالین بیمار حاضر می شوند، ضمن اینکه حضور پرستاران در کنار بیمار به صورت مستمر و 24 ساعته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در مسیری حرکت کنیم که تمایز بین وجود داشته باشد. هیچ مراقبت خصوصی یا دولتی برای بیماران وجود ندارد.

وی گفت: بیشتر مراجعه کنندگان در مراکز بهداشتی عمومی افراد متوسط ​​و کم درآمد هستند، بیماران پردرآمد به بیمارستان های خصوصی مراجعه می کنند و انتظار می رود بیمارستان های دولتی به عنوان بیمارستان خصوصی در درمان بیماران عمل کنند.

وزیر بهداشت افزود: بحث روانی ارتباط با بیمار بالاتر از درمان خود بیماری است و اعتماد بیمار به سیستم درمانی می تواند در روند درمان بسیار موثر باشد.

وی یادآور شد: سلامت معنوی باید در دانشگاه های علوم پزشکی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا زیرساخت های بسیار قوی و غنی در فرهنگ کشورمان وجود دارد که باید از آن حداکثر استفاده را کرد.

عین اللهی همجواری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را فرصتی ارزشمند برای توسعه سلامت معنوی و ارائه خدمات به بیماران داخلی و خارجی دانست. با ایجاد اماکن عبادی و توجه به معنویت در مراکز درمانی می توان آن را تقویت کرد و پرستاران نیز می توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند.

وی رشد علم پزشکی در کشور پس از پیروزی انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رشته علوم پزشکی بیشترین موفقیت را در بین سایر رشته ها کسب کرده و به درجات علمی بالاتر از حضور دست یافته است. موفقیت بیماران بین المللی از کشورهای دیگر.«کشور ما در زمینه پزشکی است.

وزیر بهداشت ادامه داد: این در حالی است که قبل از انقلاب اسلامی برای مدرن ترین درمان ها و اعمال به کشورهای دیگر نیاز داشتیم و پزشکان خارجی با کمترین کیفیت در مناطق مختلف کشورمان حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در زمان اپیدمی کرونا در بسیاری از کشورها که در حوزه پزشکی و پرستاری مشابه دیگر کشورها هستند، بیماران سر جای خود ماندند و خدمات مناسبی دریافت نکردند، گفت: پرستاران در کشور ما هیچ بیماری روی زمین وجود ندارد و خدمات ارائه می‌شود. این گروه قطعاً در تاریخ ثبت و حفظ خواهد شد.

عین‌الهی افزود: باید برای همه‌گیری پس از تاج و تخت آماده شویم تا بتوانیم از تمام تجربیات این دوره برای بهبود همه حوزه‌های مرتبط استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ثبت و مستندسازی اطلاعات جامعه پرستاری با مشکلات متعددی مواجه است که با همکاری فناوری اطلاعات قابل حل است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به زیرساخت های مناسب می تواند پیشگام باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر توسعه مراکز تحقیقاتی پرستاری گفت: پژوهش محور همه کارها و اقدامات است و انتظار می رود مراکز تحقیقاتی پرستاری برای ارائه بازخورد، ارتباط و حل مشکلات سلامت گسترش پیدا کنند. “موفق تر از قبل باشید.

وی گفت: در طول همه گیری ویروس کراون، 205 حامی سلامت تا حد زیادی کشته شدند که نیمی از آنها حامیان سلامت از جامعه پرستاری بودند. ما هر کاری که بتوانیم برای ارتقای جامعه پرستاری و اگر خدا بخواهد انجام خواهیم داد. «به همین دلیل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید