شهید بهشتی قبل از کشته شدن توسط منافقین و جاهلان کشته شد


ساعت: 08:56
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878593

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی قبل از شهادت توسط افراد منافق و جاهل به شهادت رسید و به همین دلیل امام راحل (ره) فرمودند شهید بهشتی مظلوم بود و مظلومین شهید شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، 5 تیرماه) در خطاب به دستور مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالگرد ترور شهید بهشتی گفت: اینجانب این مصیبت وارده را تسلیت عرض می کنم. جمهوری اسلامی منافقین کوردل این ترور و همچنین ترور ولی فقیه را در همان سال در مسجد ابودر برنامه ریزی کردند و بهترین، محبوب ترین، توانمندترین رهبران انقلاب و نزدیک ترین رفقا و شاگردان امام خمینی را در همان سال به شهادت رساندند. برای پایان دادن به انقلاب اسلامی، اما خواست خداوند متعال، هدایت حکیمانه امام و شعور مردم انقلاب را قویتر از گذشته کرد.

وی افزود: شهید بهشتی عمر شریف و پربرکت خود را در راه ترویج درک حکیمانه دینداری و انقلابی سپری کرد و بدین ترتیب از ترس آرمان های امام با افراط گرایی و بدعت مبارزه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی در عین حال خشمگین بود چرا که نماد بارز عقل گرایی و انقلابی عدالت محور بود و تسلیم آرمان های انقلاب نشد و اجازه تخطی از مردم را نداد. حقوق اساسی بشر گروه اول استکبار بیگانه که از منطق قوی و اراده قوی او در مسیر استکبار ستیزی خشمگین شده و صدای بلند او را سدی محکم در برابر نفوذ و دگرگونی انقلاب اسلامی می دانستند.

کلیباف ادامه داد: گروه دوم منافقین و ضدانقلاب داخلی که قدرت تشکیلاتی و قدرت منحصر به فرد شهید بهشتی در بسیج مردمی علیه ضدانقلاب آنها را ناتوان و ناکارآمد کرد و دسته سوم اماکن متبرکه که خود را انقلابی جلوه می دادند. در برابر ایمان عمیق شهید بهشتی در برابر مردم و ایمان خالصانه آنان به ملت و دفاع از حقوق ملت ناتوان شمرده می شد و نمی توانست انقلابی گری خردمندانه و عادلانه شهید بهشتی را که خداباوری و مردم گرایی او بود تحمل کند. و جوانان انقلابی را علیه بهشتی تحریک کرد.

وی افزود: حقیقت این بود که شهید بهشتی قبل از شهادت به دست منافقان و جاهلان کشته شد و به همین دلیل امام راحل (ره) فرمودند که شهید بهشتی مظلوم بود و مظلومین شکنجه شدند رحمه الله.

رئیس مجلس شورای اسلامی وی در ادامه گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: به همه مجاهدان قوه قضائیه اعم از قضات و سایر اقوام در همه سطوح قوه قوت می دهم. باز بود.


کلیباف افزود: از برادر عزیزم و مجاهد حجت الاسلام محسنی اجایی و همکارانش که شبانه روز در راستای تغییر قوه قضائیه و افزایش سرمایه اجتماعی تلاش می کنند تشکر می کنم و به مجلس شورای اسلامی اعلام می کنم قوانین لازم برای تحقق این امر را تدوین و تصویب کند. اهداف میان‌مدت و بلندمدت تحول در قوه قضائیه همراه با قوه قضائیه است و از این رو دو قوه برای افزایش رضایت عمومی هر کاری که ممکن است انجام خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید