شهید سلیمانی بانی خیمه گاه حسینیه ثارالله است


ساعت: 11:25
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887021

مهدی صدفی گفت: در سال 69 ابتدا با اهدای مبلغی توسط شهید حاج قاسم سلیمانی یک چادر برای حسینیه طرالله سفارش داده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی صدفی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار را آرمان با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان عبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: مراسم عزاداری برپایی خیمه امام حسین (ع) در حسینیه ثارالله کرمان از سال 1367 آغاز شد.

وی افزود: پیش از این در اراضی ارتش کرمان از سال 61 در دهه اول محرم اقامه نماز و مناجات با اهل بیت علیهم السلام برگزار می شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بانیان این واقعه افزود: شهدایی همچون شهید کریمی، شهید مغفوری، شهید حاج قاسم سلیمانی، بانیان حرم ائمه اطهار و… مراسم معراج در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

صدفی تصریح کرد: قبل از انقلاب به مناسبت های مختلف در شهر کرمان نماز و مراسم در مساجد امام (ره)، قائم و هیئت های مذهبی برگزار می شد و با پیروزی انقلاب فضا مذهبی تر و بیشتر شد. جلسات دعا و اذان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 62 موفق شدیم مراسم عزاداری دهه اول محرم را در کرمان برگزار کنیم، گفت: با توجه به فضای خاص جنگ و تدفین شهدا، این مجلس خیلی سریع جای خود را در شهر باز کرد. و با کمک دوستان توانستیم برنامه های ایشان را توسعه دهیم.

رفیق حاج قاسم با اشاره به اینکه سال ها چادر توسط هیئت های کرمانی و چادر داران در حسینیه نصب می شد ادامه داد: در سال 69 برای اولین بار با اهدای مبلغی مبلغی توسط شهید حاج قاسم سلیمانی سفارش خیمه شد. در کنار حسینیه طرالله خیمه مخصوصی وجود داشت و این آیین تا سال 1371 ادامه داشت که از حسینیه برای برگزاری مراسم استفاده می شد.

وی تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا عطا کردند که محرم ایشان را دوباره درک کنیم و بتوانیم این خیمه را برپا کنیم و بتوانیم از عزاداران حسینی پذیرایی کنیم و یاد و خاطره شهدا را در این مکان زنده کنیم.

وی در پایان افزود: امیدواریم در ابتدای ایام سوگواری بتوانیم مراسم عزاداری را در مقام شامخ حضرت سیدالشهدا برپا کنیم و به ویژه در این ایام که در کشور با سیل و بلایای دیگر مواجه هستیم این مراسمات. فراخوانی برای حذف بلایا از کشور و همه افراد سالم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید