شورای امنیت باید حادثه تروریستی شیراز را صریحا و قاطعانه محکوم کند


ساعت: 17:18
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906413

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل گفت: انتظار می رود شورای امنیت سازمان ملل این جنایت هولناک (حادثه تروریستی شیراز) را به صراحت و قاطعانه محکوم کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در ابتدای سخنان خود در نشست شورای امنیت این سازمان تحت عنوان حفظ صلح و امنیت بین المللی تاکید کرد. : قبل از شروع سخنانم می خواهم ابراز تاسف و اندوه کنم. من اعلام می کنم که مردم کشور من هدف حملات تروریستی قرار گرفته اند. بر اساس گزارش های اولیه، افراد مسلح به اماکن مذهبی شاهچراغ شیراز حمله کردند که تاکنون 15 غیرنظامی کشته و 21 نفر زخمی شده اند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان افزود: این یک حمله تروریستی وحشتناک علیه شهروندان از جمله کودکان و زنان است. ایران بار دیگر تروریسم را در همه اشکال آن تهدیدی واقعی و بزرگ برای صلح و امنیت بین‌المللی می‌داند و انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل این جنایت شنیع را به وضوح و قاطعانه محکوم کند.

ساعتی پس از سخنان سفیر و نماینده دائم کشورمان، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ شیراز را که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، محکوم کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این بیانیه تاکید کرد که این اقدامات که اماکن مذهبی را هدف قرار می دهد به ویژه شنیع و هولناک است. دبیرکل سازمان ملل متحد بر لزوم تعقیب و مجازات عاملان این جنایت علیه غیرنظامیان در حال انجام وظایف دینی تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده های درگذشتگان (شهدا)، مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

لازم به ذکر است که تقریبا لحظاتی پس از انتشار خبر حادثه تروریستی شیراز، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل این حادثه را محکوم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید