شورای رقابت: عرضه خودرو در بورس به طور کامل رد شد

شورای رقابت: عرضه خودرو در بورس به طور کامل رد شد

اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت گفت: بورس و حریم خصوصی حق تصمیم گیری در مورد فروش خودرو از این طریق را نداشتند و تصمیم غیرقانونی گرفته بودند.

اسماعیل شجاعی درباره جزئیات جلسه دیروز شورای رقابت درباره قیمت گذاری خودرو گفت: موضوع جلسه دیروز بررسی قیمت خودروهای تولید داخل بود و یکی از بحث های این جلسه میزان افزایش قیمت بود. شورا دستورالعمل قیمت گذاری را تعیین کرد و بر اساس این دستورالعمل سازمان حمایت قیمت ها را محاسبه کرد. وزارت امنیت نیز قیمت سه خودروی مشابه خارجی را برای هر خودرو داخلی محاسبه کرد، سازمان حمایت نیز در کارگروه حضور داشت و در نهایت قیمت خودروها مشخص شد.

وی با بیان اینکه شورای رقابت قیمت ها را بررسی و تصویب کرده و به وزارت امنیت ابلاغ کرده و اعلام قیمت های جدید بر عهده وزارت حراست است، اعلام کرد: وزارت حراست اختیار اعلام درصدی را دارد. از افزایش قیمت خودروها

سخنگوی شورای رقابت همچنین از حذف خودرو در بورس خبر داد و تاکید کرد که فروش خودرو در بورس به طور کلی منتفی است و تایید کرد که فروش خودرو در بورس از سه مورد اخیر خارج شده است. ماه ها.

شجاعی ادامه داد: وزارت حراست نیز با فروش خودرو در سامانه متمرکز اعلام شده توسط خود وزارتخانه موافقت کرده و تعدادی پیش فروش نیز ثبت نام شده است و ساز و کار فروش خودرو از طریق قرعه کشی و نوبت دهی است.

وی افزود: دیگر بحثی در این زمینه وجود ندارد زیرا همه فهمیده اند که فروش خودرو در بورس کالا به ضرر مصرف کننده است و فقط به نفع دولت است. البته ممکن است در آینده این به نفع خودروساز باشد، اما موضوع مهم ضرر وارده به مصرف کننده بود.

سخنگوی شورای رقابت با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا خودرو به صورت مزایده نمی فروشد، گفت: فروش خودرو در بورس تصمیمی موقت و اشتباه است که شورای رقابت از ابتدا با این مکانیسم عرضه و فروش مخالفت کرد. خودرویی که در بورس پذیرفته شده و قاطعانه بر دلایل مخالفت خود در این خصوص ایستاده است، بورس خودرو از دستور کار خارج شده و حذف آن قطعی و قطعی است.

وی تاکید کرد: کشف قیمت خودرو در بورس کالا تهاجمی به ضرر مصرف کننده بود زیرا خودروهای کمی عرضه می شد و تقاضا بالا بود و عملا هرکسی که قیمت بالاتری را تبلیغ می کرد خودرو را خریداری می کرد و به این ترتیب این روند در نهایت به پایان رسید.» این به ضرر مصرف کننده بود و تعادل بازار را بر هم زد.

شجاعی در خصوص اظهارات مدیر بورس مبنی بر حق شکایت بورس به شورای رقابت به دلیل مفقود شدن سهامداران خودرو، گفت: بورس می تواند به شورای رقابت شکایت کند اما تا به امروز این اتفاق نیفتاده است. اساسا تصمیم برای فروش خودرو در بورس خلاف قانون و شورا بود. او همچنین از همان ابتدا اعلام کرد که این خودرو یک محصول کاملا انحصاری است و هیئت رقابت می تواند در مورد آن تصمیم گیری کند. بورس و وزارت حریم خصوصی حق تصمیم گیری در مورد تحویل خودرو از این طریق را نداشتند و تصمیم غیرقانونی گرفته بودند.

دیدگاهتان را بنویسید