شورای عالی انقلاب فرهنگی: سهمیه های کنکور حذف نمی شود

شورای عالی انقلاب فرهنگی: سهمیه های کنکور حذف نمی شود

روز جدید دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: در حال حاضر تغییری در سهمیه قبولی های آموزش عالی صورت نگرفته و این سهمیه ها لغو نمی شود.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال برخی از داوطلبان کنکور 1402 مبنی بر اینکه آیا سهمیه مناطق و سایر سهمیه های کنکور همچنان پابرجاست، اعلام کرد: در حال حاضر هیچ گونه سهمیه ای وجود ندارد. تغییر در سهمیه های پذیرش داوطلبان آموزش عالی و این سهمیه ها حذف نخواهد شد. در عین حال با بررسی های جامع و کارشناسی و ماموریت ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع ساماندهی سهمیه های ورود به دانشگاه در دستور کار کمیته مدیریت اجرای طرح جامع علمی قرار گرفته است. کشور

بر اساس ماده 7 مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیته اجرایی اجرای طرح جامع علمی کشور موظف است سیاست های حاکم بر سهمیه پذیرش دانشجو در تمامی مقاطع تحصیلی را حداکثر ظرف مدت 6 دوره بررسی و ساماندهی کند. ماه ها و تصویب سیاست های پیشنهادی.شورای عالی انقلاب فرهنگی.

همچنین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی آیا روند ارزشیابی و پذیرش دانشجو و شیوه جدید برگزاری کنکور باعث کاهش عدالت آموزشی و افزایش شکاف طبقاتی در جامعه می شود؟ همچنین اظهار داشت: خیر، تفاوت عمده ای که باعث شکاف طبقاتی فعلی در روند پذیرش دانشجویان در نظام آموزش عالی و آنچه آمارها در سال های اخیر نشان می دهد، در نحوه برگزاری آزمون (بر اساس سوالات غیر محتوایی) است. کتاب‌ها و روش‌ها، آزمون‌های غیرمتعارف و غیر اصولی) که به هیچ وجه وسیله‌ای مناسب و منصفانه برای سنجش استعداد و سواد دانش‌آموز برای ورود به نظام آموزش عالی نیست.

همین امر باعث رونق کلاس های کنکور برای آموزش مطالب غیر ضروری به روش های غیراصولی شده و طبیعتاً این مشکل باعث شده تا افرادی که توانایی هزینه بیشتر در این زمینه را دارند تا حدودی از ظرفیت دانشگاه بهره مند شوند.

با اصلاح این رویه و بازگرداندن چرخه یادگیری به محتوای اصلی آموزش و همچنین ارزیابی استاندارد و توزیع شده در طول زمان (به جای شب و نیم روز) در قالب امتحانات نهایی برگزار شده، شانس موفقیت بین اقشار مختلف جامعه را افزایش می دهد. از جمله مناطق و دهک های کم برخوردار یا متفاوت اجتماعی به یکدیگر نزدیکتر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید