شورای نگهبان در نزد امام و رهبری از جایگاه والایی برخوردار است


ساعت: 13:37
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882907

دبیر شورای نگهبان گفت: از جمله اولین احکام پاسخگویی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام راحل صادر شد، حکم انتصاب فقهای اولین دوره شورای نگهبان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه 31 تیر 1401) در جلسه این شورا با اشاره به فرارسیدن میلاد به برکت امام هادی (ع)آ) فرمود: عصر امام هادی (ع)آ) را می توان دوران تکمیل معارف تشیع و رفع مشکلات و پاسخ به سؤالات موجود در مورد مکتب جعفری دانست.

با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم علم، ایمان و کلام ائمه اطهار (علیهم السلام) را به دست آوریم، باید عبادات جامعه کبیره را به خوبی مطالعه کنیم، افزود: امام هادی (ع)آ) در روند فرهنگ سازی معارف غنی شیعه و تبیین نهضت علوی، حسینی و مهدوی نقش مهمی ایفا کردند و یکی از ارزشمندترین منابع اسلامی، یعنی زیارت جامعه کبیره را از خود بر جای گذاشتند. دایره المعارف این امام شناسی کامل است.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر خم و ده روز ولایت و امامت، اهمیت این عید مهم اسلامی را تشریح کرد و گفت: عید غدیر خم عید اکبر یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی است و به تعبیر قرآن عید غدیر روز ناامیدی در جبهه کفر و روز اکمال دین اسلام است. البته با وجود تلاش های زیادی که انجام شده، عید غدیر همچنان عجیب است.

آیت الله جنتی با بیان اینکه خداوند بهترین نعمت ها را که نعمت ولایت است در این روز به انسان عطا کرده است، گفت: عید غدیر خم روز تعیین الگوی حکومت اسلامی است اما به دلیل انحرافی که بعدها به وجود آمد غفلت از تبلیغ غدیر در جامعه اسلامی، به حکومت شخصی مانند یزید منجر شد.

وی تاکید کرد: ایمان به ولایت امیرالمومنین(ع)آ) این امر باید در رفتار ما نمود پیدا کند، وی ادامه داد: در واقع عید غدیر فرصتی است برای آشنایی با فضایل امیرالمومنین علی علیه السلام.آ) و به سبک زندگی آنها نزدیک می شود.

دبیر شورای نگهبان در بخشی دیگر از سخنان خود به تاسیس شورای نگهبان در سال 59 اشاره کرد و به جایگاه مهم این نهاد در کشور اشاره کرد و گفت: این موضوع که قوانینی که در کشور تصویب می شود نباید باشد. برخلاف موازین اسلام خواسته دیرینه ملت مسلمان ایران است و در طول تاریخ خون پاکی ریخته شده و مردان بزرگی در راه رسیدن به این هدف از دنیا رفته اند.

آیت الله جنتی تصریح کرد: باید درود بر روح بزرگ امام خمینی (ره) و همه کسانی که در تدوین قانون اساسی نقش داشتند که آرزوی دیرینه مردم مسلمان ایران را برای حاکمیت موازین دین اسلام بر شمرد. امور کشور به صورت قانونی درآید، آرام آرام و با پیش بینی نهادی مانند شورای نگهبان در قانون اساسی، ضمانت اجرایی فوق العاده نیز داشته باشد.

وی تاکید کرد: از جمله اولین احکام مسئولیتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام راحل صادر شد، حکم انتصاب فقهای اولین دوره شورای نگهبان بود. این نشان دهنده اهمیت جایگاه این نهاد انقلابی در نزد رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

دبیر شورای نگهبان افزود: همچنین بررسی نامه ها و اظهارات ایشان نشان از جایگاه والای نهاد شورای نگهبان در نزد امام (ره) دارد. مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود در مناسبت های مختلف این نهاد را بسیار مهم دانسته و همواره حامی این نهاد بوده اند. فقط یکی از گفته های ایشان در مورد اهمیت شورای نگهبان را مد نظر دارم: «شورای نگهبان معتبرترین نهاد و ارگانی است که انقلاب به نظام کشور داده است».

آیت الله جنتی در پایان یاد و خاطره همه بزرگوارانی که از بدو تأسیس شورای نگهبان تاکنون در این نهاد خدمت کرده اند را گرامی داشت.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید