شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هسته اصلی تبلیغ مبانی انقلاب است


ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887391

حجت الاسلام احمدی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات در جایگاه قرارگاه تبلیغاتی مبانی انقلاب اسلامی می تواند رسالت قرارگاه مورد تاکید بزرگان و در رأس آن مقام معظم رهبری را بر عهده بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمدی در گفت و گو با گلستان ما گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای ارزان قیمت و مفید نظام است، نهاد را باید با ساختار رسالتی خود ارزیابی کرد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ساختار منعطفی دارد. انجام مأموریت های انقلابی که بیش از چهل سال است که از زمان حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مورد توجه عموم و ویژه جامعه در رسالت خود بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: این شورا هماهنگ کننده نهادها و سازمان هایی در جمهوری اسلامی است که دارای تعهدات سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی هستند و از ظرفیت این تشکل ها برای برگزاری رویدادهای انقلابی و انقلابی استفاده می شود. مناسبت ها این موضوع یک قدرت نرم برای انقلاب اسلامی است

احمدی تصریح کرد: صراحت، شجاعت و منش مردم از شاخصه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است. انقلاب اسلامی همواره با اغتشاشات مخالفان خود مواجه بوده و شورای هماهنگی نیز هرگز نسبت به این حملات دشمن بی تفاوت نبوده است.

وی افزود: از آنجایی که انقلاب اسلامی یک پدیده منحصر به فرد است که اتفاقات خاصی در آن رخ می دهد، گاهی اوقات ضد انقلاب برای آن مشکل ایجاد می کند و نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با قدرت قهریه خود این منافقین را سر جای خود قرار دهد.

این وزیر گفت: «گاهی اوقات مردم نظام گرفتار روح شیطان و قدرت طلبی می شوند. آنها با تمامیت ارضی نظام مخالفند. همینطور بود.

خجت سلام احمدی افزود: باید برای مقابله با این گرایش تدبیری اندیشیده شود و برای مبارزه با آن، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توانست به موقع مردم را به میدان بفرستد و نقشه های دشمن از جمله فتنه 88 را خنثی کند. حضور مردم عادی و نخبگان که در چندین نوبت از مقام معظم رهبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تجلیل می کنند.

وی گفت: شورای هماهنگی برای پاسخگویی به دلایل و کسب رضایت باید پاسخ قانع کننده ای به سوالات مردم داشته باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات به عنوان قرارگاه تبلیغ مبانی انقلاب اسلامی می تواند رسالت قرارگاه مورد تاکید بزرگان را برعهده بگیرد و ریاست آن بر عهده مقام معظم رهبری است. البته فرقی نمی کند نامش چه باشد، اردوگاه یا مقر او باشد و یا پیشانی هنر اصلی او اجماع سازی و اقناع است.

احمدی تصریح کرد: 24 دستگاه رسمی در درون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تعیین شده و حتی برخی نهادها و سازمان های فرهنگی و تبلیغی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمک های خیرین و فعالیت های خیریه عضو رسمی این مجموعه هستند.

وی افزود: شورای هماهنگی مسئولیت برگزاری مراسمی مانند 22 بهمن، روز جهانی قدس، 22 آبان ماه را بر عهده دارد و مبدا و مقصد مسیرهای راهپیمایی، زمان حرکت، سخنرانان و تبلیغات مراسم را تعیین می کند و هر مراسم در ساعت 21 برنامه ریزی شده است. حداقل دو یا سه ماه قبل هنر اجتماعی شدن مدیران تصمیم‌گیری مهم است و نیاز به گرد هم آوردن مدیریت برای دستیابی به اجماع را نشان می‌دهد.

این مسئول افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زمانی موفق به برگزاری مراسم مطلوب و موثر می شود که موفق به ظرفیت سازی و استفاده از ظرفیت های موجود شود.

احمدی تصریح کرد: مدیریت و برنامه ریزی منعطف یکی از هنرهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است و به عنوان مثال باید شرایط پیرامون پدیده مرموز ویروس کرونا، چگونگی به چالش کشیدن جامعه و تأثیرگذاری بر مذهبی ها را در نظر گرفت. و مراسم انقلابی با همه موانع عقلانی». اینکه تصمیم گیران و تصمیم گیران کشور در ستاد ملی ولیعهد موظف به تصویب ابلاغ و اجرا بودند، حمایت از مصوبات آنها نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری بود، اما شورای هماهنگی توانست برنامه ریزی کند. برگزاری مراسم با طرح موضوع سلامت و بدون آسیب رساندن به فضای عمومی مردم. او به طرح های جایگزین علاقه مند بود، مثلاً در 22 باخمن دو سال پیش به صورت ماشینی برگزار شد و این جایگزینی باعث شادی و تجربه مفید برای مراسم های دیگر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید