شورش ها نظر مردم را نسبت به فرستادگان محلی تغییر داد


ساعت: 14:19
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900406

مریم افتخاری گفت: خوشبختانه با بسته شدن پلتفرم های خارجی حجم عظیمی از مردم به پیام رسان های داخلی مراجعه کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم افتخاری کارشناس و تحلیلگر فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: نفوذ جریانی است که ریشه تاریخی بیش از صد ساله دارد و نه تنها مربوط به دولت روحانی، بلکه در دولت روحانی نیز می باشد. حکومت، شر شبکه نفوذ از طریق دولتمردان غربگرا بیشتر نمایان شد.”

وی ادامه داد: جریان نفوذ در همه دولت ها وجود دارد زیرا در ایران یک شبکه صد ساله وجود دارد. با تغییر دولت ها، شبکه نفوذ نیز تابلوی خود را تغییر می دهد تا بر اساس شرایط جدید حرکت کند.

افتخاری افزود: اتفاقات اخیر ثابت کرده است که جریان نفوذ از بستر فضای مجازی برای درگیری های خیابانی و ایجاد یأس استفاده می کند و با جنگ شناختی سعی در تسخیر نوجوانان و جوانان دارد.

این کارشناس بیان کرد: با مدیریت و کنترل فضای مجازی درگیری خیابانی در کشور امنیت و آرامش کلی برقرار شد.

وی با بیان اینکه جریان مهسا امینی ظرفیت و پتانسیل پیام رسان های داخلی را نشان می دهد، گفت: خوشبختانه با بسته شدن پلتفرم های خارجی خیل عظیمی از مردم به سمت پیام رسان های داخلی آمده اند.

افتخاری افزود: مردم از ظرفیت پیام رسان های داخلی آگاهی نداشتند و با حضور در این سکوها به این اهمیت پی بردند.

این کارشناس ادامه داد: تلقی مردم از پیام رسان های داخلی بهتر شده و به فضل الهی می توانیم با افزایش پهنای باند، پیام رسان های خارجی را جایگزین این بسترها کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشابه تمامی پیام رسان های خارجی در کشور است، گفت: فضا و بستر در بسترهای بومی موجود است و مخاطبین می توانند از آنها استفاده کنند، حتی مشاغل نیز وارد این فضا شده اند.

افتخاری بیان کرد: اکنون ذهن ها برای تبلیغ پیام رسان های داخلی آماده است و مسئولان می توانند از جریان مهسا امینی بهره ببرند و برای ساماندهی فضای مجازی و ارائه بستر اینترنتی سالم قدم های اساسی بردارند.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه ملی اطلاعات درخواست جدی مردم است چرا که امروز مردم به آسیب فضای مجازی پی برده اند و افکار عمومی برای آن آماده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید