شوک جدید به استقلال؛ مجوز حرفه ای استقلال پرش می کند؟

شوک جدید به استقلال؛  مجوز حرفه ای استقلال پرش می کند؟

مصطفی زارعی درباره آخرین وضعیت رفع محرومیت از نردبان صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال گفت: همچنان در حال پیگیری موضوع رفع محرومیت هستیم. برای تمام استانداردهایی که AFC در نظر گرفته بود، مدارک تهیه کردیم و به کنفدراسیون فرستادیم. همچنین قرار است سه شنبه هفته آینده با نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه ای برگزار کنیم تا در مورد مسائلی که منجر به تعطیلی کمیته مجوزهای حرفه ای مان شد، بحث کنیم. امیدوارم با اجرای این اقدامات به زودی شاهد رفع تعلیق کمیسیون صدور مجوزهای حرفه ای باشیم.

وی در خصوص جلسه روز گذشته دبیرکل فدراسیون و مسئولان کمیته صدور مجوزهای حرفه ای با مدیران استقلال گفت: به احتمال زیاد استقلال یکی از نمایندگان فوتبال ایران در فصل های 2023 و 2024 لیگ قهرمانان آسیا است. به همین دلیل موضوع صدور مجوز برای این باشگاه بسیار مهم است. سال گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال ایراد گرفت و مانع از حضور این تیم در لیگ قهرمانان شد. در جلسه دیروز این موضوعات را تحلیل کردیم. برخی کارها را خود باشگاه باید انجام دهد و برخی دیگر را در سطحی بالاتر از استقلال.

مسئول دپارتمان مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال گفت: رایزنی هایی انجام دادیم و به مسئولان استقلال گفتیم که چه کاری باید انجام دهند. ما هم باید در برخی زمینه ها به استقلال کمک کنیم و امیدواریم دیگر بحث عدم صدور مجوز پیش نیاید و نه تنها استقلال بلکه سایر باشگاه های ما هم بتوانند مجوز لازم برای حضور در فصل های آینده را بگیرند. لیگ قهرمانان آسیا

زارعی در خصوص تصمیم گیری در پرونده آندره آ استراماچونی، باشگاه استقلال اکنون باید مجوز حرفه ای این مربی را پرداخت کند، گفت: قطعا. یکی از کارهایی که باشگاه ها برای گرفتن مجوز حرفه ای باید انجام دهند این است که هر بدهی که تا 19 آذر وصول شده است تا 21 فروردین سال بعد پرداخت شود یا در آن صورت با طلبکار توافق داشته باشند. اگر پرونده جدیدی در این مورد باز شود، باشگاه باید حتما آن را پرداخت کند یا با طلبکار به توافق برسد و این توافقنامه را به AFC ارسال کند.

مسئول دپارتمان مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال گفت: قرار بود این هفته جلسه ای داشته باشیم اما چون روز گذشته مدیران پرسپولیس درگیر بازی بودند این اتفاق نیفتاد. در نظر داریم این جلسه را در اسرع وقت برگزار کنیم.

زارعی درباره اینکه آیا با سایر باشگاه‌ها به جز سرخابی‌ها جلسه خواهد داشت یا خیر، گفت: اولویت ما باشگاه‌هایی است که سال گذشته موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای نشدند و درخواست آنها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا رد شد، گل گهر نیز یکی از این باشگاه‌ها است. اولویت دوم باشگاه هایی است که احتمالاً نماینده ایران در لیگ قهرمانان سال آینده خواهند بود. سپس به سراغ تیم ها می رویم و به امید خدا تلاش می کنیم تا چند ماه آینده با همه تیم ها جلساتی داشته باشیم.

وی در مورد اینکه چه زمانی AFC نظر نهایی خود را در مورد مجوز حرفه ای باشگاه ها اعلام می کند، پاسخ داد: 10 ژوئن سال آینده.

دیدگاهتان را بنویسید