شکایت ایران و آمریکا به کمیته اخلاق فیفا

شکایت ایران و آمریکا به کمیته اخلاق فیفا

فدراسیون فوتبال کشورمان به دلیل رفتار وقیحانه آمریکایی ها از این تیم به کمیته اخلاق فیفا شکایت کرد.

صفی الله فغان پور درباره توهین آمریکایی ها به پرچم جمهوری اسلامی ایران و نصب آن بدون نشان الله گفت: قبل از هر بحثی پیروزی تیم ملی مقابل ولز را به ملت شریف ایران تبریک می گویم. امیدوارم این روند در بازی بعدی هم ادامه داشته باشد و تیم ما مقابل آمریکا پیروز از میدان خارج شود تا همه ایرانی ها را خوشحال کند.

وی افزود: در عرف بین المللی احترام به پرچم یک کشور یک الگو است و همه کشورها باید به آن احترام بگذارند، به همین دلیل اقدامات انجام شده در خصوص پرچم ایران خلاف مقررات و اخلاق بین المللی است و فدراسیون فوتبال قطعا از طریق اخلاق فیفا به این موضوع اقدام خواهد کرد. کمیسیون پیگیری خواهد کرد و آمریکایی ها باید پاسخگو باشند.

مشاور حقوقی اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: آمریکایی ها قطعا می خواهند با این اقدام تیم ما را در آستانه این دیدار مهم تحت تاثیر قرار دهند. فعلا باید روی این پرونده تمرکز کنیم و انشالله پس از کسب موفقیت تیم حقوقی در فرصتی مناسب از آمریکا شکایت خواهد کرد.

فگان پور در خصوص اظهارات توهین آمیز اخیر کلینزمن توضیح داد: همه رسانه ها این حرکت کلینزمن را پذیرفتند و پذیرفتند که او کار غیراخلاقی انجام داده است. کلینزمن باید حرف هایش را ثابت کند. او یکی از اعضای کمیته فنی فیفا است و فدراسیون جهانی باید به اظهارات کلینزمن واکنش نشان دهد. علاوه بر این که قصد داریم از او شکایت کنیم، از فیفا نیز می خواهیم در این مورد موضع گیری کند. ما از فیفا می خواهیم که فورا واکنش نشان دهد و از کلینزمن بخواهد استعفا دهد یا او را از کمیته فنی حذف کند. ما نیز با او برخورد قانونی خواهیم کرد زیرا موضوع مطرح شده باعث شده است که او در چشم همه ورزش ها به عنوان فردی که نابخردانه و غیر فنی صحبت می کند شناخته شود.

وی افزود: این اظهارات باعث حملات بسیاری علیه کلینزمن شده و البته دست ما برای اقدام قانونی باز است.

مشاور حقوقی اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: اگر کلینزمن از نظر فنی صحبت می کرد، مشکلی وجود نداشت، اما اظهارات غیرفنی او در مورد تعلق نداشتن به اعراب کمی مشکوک بود، او کند، فنی است، اما از او انتظار نمی رفت فراتر از مسائل فنی صحبت کند. . اگر او علیه کشور و تیم ملی فنی صحبت کند مشکلی پیش نمی آید و می گوییم نظر خود را اعلام کرده است اما آن اظهارات خارج از مسائل فنی قطعا در مجامع بین المللی و فیفا و ما قابل پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید