شکایت 13 روستای نکا به دادستان مرکز مازندران برای نفت کوره!


ساعت: 10:40
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879923

ممنوعیت سوزاندن سوخت دیزل؛ درخواست روی زمین مانده است.

اهالی اطراف نیروگاه شهید سلیمی نکا بارها نسبت به آسیب هایی که ذرات گازوئیل به سلامت و محصولات کشاورزی آنها وارد می کند اعتراض کرده اند اما نتیجه ای نداشته است. اما این بار شکایت خود را به شوراهای شهرداری 13 روستای همجوار این کارخانه مکتوب و مهر و موم کرده و به دادسرای استان ارسال کرده اند تا پرونده آنها درباره نفت کوره بسته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; هر روز در نیروگاه بزرگ شهید سلیمی میلیون ها لیتر مازوت بسوزانند که دود آن به چشم اهالی روستاهای همجوار این نیروگاه می رسد.

سوزاندن هشت تا 10 میلیون لیتر گازوئیل که گفته می شود بی کیفیت است، چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. اما در سالهای اخیر علیرغم تمامی هشدارهایی که در خصوص تهدیدات جدی آلودگی این نیروگاه مطرح شده است، به جز وعده های مکرر مانند گازرسانی به نیروگاه، اقدام عملی برای رفع سوخت سوزی صورت نگرفته است. و به مرور زمان بر ساکنان منطقه و دوستداران محیط زیست تقویت شد.لازم به ذکر است که هیچ عزمی برای جلوگیری از ادامه این روند مخاطره آمیز وجود ندارد.

508e9ad4 aa07 4226 878a 07b54ead8176 خبر خاکستری


گلایه ها و اعتراضات ساکنان و حاشیه نشینان نکج برای کاهش مصرف سوخت گازوئیل و استفاده از انرژی های نو در نیروگاه سیکل ترکیبی نکا تاکنون نتیجه ای نداشته و توقف سوخت گازوئیل تنها خواسته مردم از نیروگاه سیکل ترکیبی نکا است. دولت و مقامات .

ماجرای سوختن مازوت در نیروگاه نکا از هوای سرد آذرماه سال 1385 آغاز شد. شدت سرما و یخبندان به حدی بود که کشور و به ویژه مازندران دچار بحران گازرسانی شد. در نتیجه مجوز سوزاندن گازوئیل برای برخی نیروگاه ها از جمله نیروگاه نکا صادر شد و این مجوز تا به امروز حفظ شده است.

ساکنان اطراف این کارخانه بارها نسبت به آسیبی که پسماندهای گازوئیل به سلامت و تولیدات کشاورزی آنها وارد می کند اعتراض کرده اند، اما راه به جایی نبرده اند. اما این بار شکایت خود را به شوراهای شهرداری 13 روستای مجاور این نیروگاه مکتوب و مهر و موم کرده و به دادسرای مرکز منطقه ارسال کرده اند تا پرونده آنها علیه نیروگاه مختومه شود.

آنان در این نامه از به خطر انداختن و به خطر افتادن سلامت، اقتصاد، معیشت، کشاورزی و محیط زیست خود که متاثر از آلودگی ناشی از مصرف گازوئیل بی کیفیت این نیروگاه است، گلایه دارند و خواستار توقف سوختن گازوئیل هستند. سوخت

6f0f1ad4 f5cf 4437 a6cb dfd97a837354 خبر خاکستری

در بخشی از این شکایت آمده است:
همانطور که می دانید مشتقات و ترکیبات گوگرد و سایر اجزای آلاینده ناشی از مصرف سوخت گازوئیل پس از خروج از دودکش های نیروگاه می باشد که این امر در سال های اخیر اثرات زیادی را برای مردم منطقه و محیط زیست به ویژه ایجاد کرده است. ذخایر منحصربفرد ملی و بین المللی میانکاله و باعث رشد آماری در مورد انواع سرطان و باران های اسیدی و از بین رفتن محصولات کشاورزی و دامی شد که در حد این شکایت قابل بیان نیست و مستلزم بررسی و بازدید این مقام ارشد از نیروگاه شهید سلیمی اجازه و مصاحبه با اهالی بخشداری میانکاله و روستاهای همجوار نیروگاه مذکور را داشته باشد که نتیجه بررسی جناب عالی چیزی جز مطالب ارائه شده در این شکایت نخواهد بود.

لذا ما اعضای شوراهای اسلامی روستای میانکلا و سایر روستاهای اطراف نیروگاه شهید سلیمی به نمایندگی از کشاورزان زحمتکش و مردم شریف حزب الله این روستاها از جناب عالی استدعا داریم. و دادستان انقلاب و استاندار لالهیز مازندران از خسارات ویرانگر نیروگاه جلوگیری کنند.موضوع فوق بر سلامت عمومی، محیط زیست، اقتصاد کشاورزی و دامداری بخشداری میانکاله و فراتر از آن و منافع عمومی تأثیر گذاشته است، لطفاً اقدامات عاجل انجام دهید.

e83b1892 0832 4257 bf54 aa15d7c779dc خبر خاکستری

توقف سوخت در نیروگاه نکا یک مطالبه منطقه ای و محلی نیست، بلکه یک مطالبه استانی و حتی ملی است. این خواسته ای است که متأسفانه سال هاست که بر جای مانده است.

اکنون عزم مردم، رسانه ها و دوستداران محیط زیست جدیتر شده است، عزمی که امید است در بین مدیران استانی و کشوری پذیرفته شود تا یک بار برای همیشه تکلیف سوخت گازوئیل در این استان روشن شود و آنها هم به طور کامل برچیده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید