شکست فرانسه در مبارزه با تروریسم در مالی

زمان: 18:31
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803077

برنامه مناظره ها در وب سایت فرانسوی پرس تی وی به شرح زیر است:

برنامه «مناظره» – Le Débat – وب سایت فرانسوی شبکه پرس تی وی امروز چهارم باخمن به بررسی ابعاد حمله موشکی به پایگاه نظامی فرانسه در شمال مالی می پردازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی رسانه ملی خارج از کشور، برنامه «مناظره ها» در سایت پرس تی وی به بررسی وضعیت فرانسه در کشور مالی استعماری سابق می پردازد. در این برنامه می بینیم که مالی مدتی است در حال بررسی معاهدات نظامی خود با فرانسه است و هفته گذشته مردم آن کشور برای دومین بار علیه فرانسه تظاهرات کردند. پایگاه نظامی فرانسه در مالی بزرگترین پایگاه نظامی این کشور در خارج از کشور است و دارای 5100 سرباز است که نارضایتی مردم مالی را به دنبال دارد..

این برنامه به بررسی ابعاد حضور فرانسه و شکست ننگین این کشور در مبارزه با تروریسم در مالی و سایر کشورهای ساحلی می پردازد..

مهمانان برنامه مناظره، فیلیپ ژوگون، خبرنگار و خبرنگار نظامی از پاریس و لوک میشل، کارشناس سیاسی بلژیکی، ارزیابی خود را از حضور فرانسه در مالی با مهدی مجری در میان می گذارند..

برنامه مناظره را می توانید در وب سایت فرانسوی شبکه پرس تی وی مشاهده کنید https://french.presstv.ir/section/35003 دیدن.

c144624f 7990 40e1 8214 14f72e2e1fa1 خبر خاکستری

ریچارد مدهارست در پرس تی وی تماشا می کند.

حمله به ابوظبی و نقض قوانین جنگ یمن

برنامه “بیانیه با ریچارد مدارست»(ارتباط با ریچارد مدهرست) پرس تی وی حمله مقاومت یمن به ابوظبی و آثار و پیامدهای این رویداد در جهان را بررسی می کند..

به گزارش روابط عمومی دفتر رسانه ملی، «اعلامیه با ریچارد مدهارست» این هفته از گشودن جبهه های جدید در کمپین یمن به بهانه حمله اخیر مقاومت یمن به شهر ابوظبی امارات انتقاد کرد..

این برنامه تاکید می کند که این حمله قوانین جنگ در یمن را نقض می کند و به امارات هشدار می دهد که دیگر نمی تواند بدون دیدن عواقب آن در داخل کشور در نسل کشی یمن شرکت کند..

ریچارد مدهارست مجری برنامه در مصاحبه با یاسر المحلیل، کارشناس یمنی، اثرات و پیامدهای حمله جبهه مقاومت به ابوظبی را بررسی می کند و می پرسد که آیا حمله به پایتخت امارات نشان دهنده افزایش توان نظامی مردم یمن است؟ ? المحلیل همچنین پیش بینی های خود را درباره جنگ یمن و پیامدهای آن ارائه می کند.

ارتباط با ریچارد مدهارست دوشنبه ساعت 21:00 به وقت تهران

آنتن پرس تی وی را ترک می کند و برنامه سه شنبه ساعت 05:00، 19:00 و 03:00، چهارشنبه ساعت 8:00، پنجشنبه ساعت 14:00 و جمعه ساعت 23:00 پخش می شود.https://www.presstv.ir/Section/150102 این برنامه را در سایت پرس تی وی ببینید.

359ec04d 3094 48e3 beaf e0b6bdbe485f خبر خاکستری

به گزارش هیسپان تی وی، اعتراض به عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی

برنامه پرونده های فلسطینی»(آرمان فلسطین) هیسپان تی وی این هفته در حال بررسی تصمیم برخی دولت های عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش روابط عمومی سرویس رسانه ملی خارج از کشور، برنامه «مسائل فلسطینی»(آرمان فلسطین) با اجرای خوان کارلوس روسو در این قسمت به بررسی اقدامات برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اختصاص دارد..

این برنامه اعتراضات مردم این کشورها را با استناد به تصمیم برخی از دولت های عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای جبران خسارات اقتصادی ناشی از ولیعهد به تصویر می کشد. در اواخر سال 2020 و در جریان همه گیری ویروس تاج و تخت، زمانی که رژیم صهیونیستی تجاوزات خود را علیه مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه تشدید کرد، برخی از کشورهای عربی به جای موضع گیری قاطع و متحد علیه تل آویو، جایگزین دونالد ترامپ شدند. ایالات متحده خواستار عادی سازی روابط خود با اسرائیل شد تا از نظر اقتصادی ضرر نکنند و بخشی از آسیب های اقتصادی ناشی از این همه گیری را جبران کنند. اما شهروندان این کشورها از همان ابتدا مخالفت شدید خود را با این اقدام اعلام کرده و بر حمایت بی قید و شرط برادران مظلوم خود در فلسطین تاکید کردند..

این برنامه ادامه می‌دهد که با وجود گذشت یک سال از عادی‌سازی، تظاهرات ضد اسرائیلی در چندین کشور عربی که دولت‌هایشان تلاش می‌کنند به تل آویو نزدیک‌تر شوند، ادامه دارد..

برنامه «مسائل فلسطینی» سه شنبه از ساعت 04:30 بامداد از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود و دوباره همان روز در ساعت های 9:30، 13، 18:30 و چهارشنبه از ساعت 2:30 بامداد پخش می شود. 16:30 مخاطبان اسپانیایی زبان این شبکه توسط معاونت صدا و سیمای خارج از کشور پخش می شود. علاقه مندان می توانند به آدرس مراجعه کنند https://www.hispantv.com/showprogram/causa-palestina/812 این برنامه را در سایت هیسپان تی وی تماشا کنید.

1c0920cf c89e 47cd b153 6d04d202b1e0 خبر خاکستری

نمایش باغ نگارستان، دروازه ها و زیارتگاه های تهران در پرس تی وی

انتشارات باغ نگارستان ایران، دروازه ها و زیارتگاه های تهران.

به گزارش روابط عمومی سازمان رسانه ملی برون مرزی، برنامه ایران در دو بخش باغ نگارستان و دروازه ها و امامزاده های تهران تقدیم مخاطبان می شود..

هدی لزگی گزارشگر قسمت اول برنامه با حضور در باغ نگارستان تهران به ارائه تاریخچه و عمارت آن باغ به جای مانده از دوره قاجار می پردازد..

باغ نگارستان به دستور فتعلی شاه قاجار ساخته شده و شاهد وقایع تاریخی مهمی از جمله ترور میرزا ابوالقاسم قایم مقام فراهانی بوده است..

دومین قسمت از برنامه «ایران» به سارا حنصاری به معرفی دروازه ها و زیارتگاه های معروف تهران اختصاص دارد. تهران در قدیم دارای دوازده دروازه ورودی بوده که از معروف ترین آنها می توان به خراسان، شاه عبدالعظیم، دولاب و دولت اشاره کرد. پایتخت ایران همچنین دارای تعداد نسبتاً زیادی زیارتگاه از جمله امامزاده سید اسماعیل، زید بن علی، طاهر و یحیی است..

برنامه «ایران» دوشنبه ساعت 17:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه سه شنبه از ساعت 14، چهارشنبه از ساعت 19:00، پنجشنبه از ساعت 10:00 و جمعه از ساعت 07:00 پخش می شود، علاقه مندان می توانند به آدرسhttps://www.presstv.ir/Section/15015 این برنامه را در سایت پرس تی وی ببینید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید