اگر آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی است، نباید به کومله کمک کند


ساعت: 08:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903170

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد:

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به مطلب منتشر شده در نیوزویک اعلام کرد: اگر دولت آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی است نباید هیچ گونه تسهیلاتی در اختیار گروهک تروریستی کومه له قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نوت بوک نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در پاسخ به اخبار نشریه آمریکایی نیوزویک در مورد این درخواست گروهک تروریستی کومله وی از آمریکا برای کمک و حمایت از این گروه اعلام کرد: کومله یکی از گروه های تروریستی فعال است که صدها نفر را در مهاباد و دیگر شهرهای ایران به قتل رساند. اگر دولت آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی است، نباید هیچ گونه امکانات و تسهیلاتی را برای فعالیت یا ملاقات این گروه‌ها فراهم کند.»

نیوزویک در مقاله ای به درخواست رهبر گروه تروریستی کومله از آمریکا برای مقابله با ایران پرداخته است. وی در یک سخنرانی مجازی در یکی از مراکز آموزشی و تحقیقاتی آمریکا – موسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن – که نزدیک به لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا است، حضور این گروه تروریستی در شمال عراق را تایید کرد. و فشار برای پایان دادن به حضور آنها در شمال عراق ابراز نگرانی کرد و از آمریکا در این زمینه درخواست حمایت کرد.

به گزارش دانا، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد پیشتر در نامه ای به رئیس شورای امنیت اعلام کرد: با توجه به اقدامات مخرب و آشفته گروه های تروریستی در شمال عراق علیه مردم و امنیت ملی ایران و بی توجهی به مکرر اقدامات تروریستی هشدارها و اعتراضات، ایران او چاره ای جز اعمال حق خود و پاسخ مناسب به حملات تروریستی نداشت.

بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران بارها تروریسم را خطری مشترک برای منطقه، ایران، دولت عراق و دولت ترکیه خوانده و مقامات ایرانی نیز بارها مخالفت خود را با حضور پایگاه‌های نظامی ضد جنگ اعلام کرده‌اند. گروه های تروریستی ایرانی و همچنین صهیونیست ها در اقلیم کردستان عراق. بارها به مقامات دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان عراق یادآوری شده است که ایران نمی تواند این اقدامات را تحمل کند و این گروه ها باید خلع سلاح شوند و این پایگاه ها باید برچیده شوند. در این راستا در حالی که به این هشدارها توجهی نشد و در پی حملات اخیر عوامل این گروه های تروریستی به مرزهای ایران، در ماه جاری شاهد دو حمله موشکی به مقر این گروه ها بودیم.

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه روز شنبه دوم مهر در این خصوص اعلام کرد: در پی حملات چند روز اخیر عوامل گروهک های تروریستی و ضد انقلاب مرتبط با استکبار جهانی و لانه گزینی در منطقه شمال عراق از مرزها عبور کردند. جمهوری اسلامی ایران و مورد حمله قرار گرفتند.تسلیم برخی از پایگاه های مرزی به کشورمان با واکنش قاطع رزمندگان اسلام همراه بود. حمله دوم چهار روز بعد انجام شد و روز چهارشنبه ششم مهرماه سال جاری قرارگاه نیروی زمینی حمزه سیدالشهداء سپاه با موشک و پهپادهای مخرب به چندین مقر تروریست های تجزیه طلب در شمال عراق حمله کرد. روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای در خصوص آغاز مرحله جدید عملیات علیه مواضع و مقرهای گروهک های تروریستی ضد ایرانی در مناطق عمیق شمال عراق تاکید کرد: عملیات تا پایان عملیات ادامه خواهد داشت. تهدید به طور موثر برطرف شده و مقر گروه های تروریستی قاطعانه درهم شکسته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید