مسئولان مشکل باید بدون محافظه کاری برکنار شوند/ آمریکا حق ادعای مبارزه با تروریسم را ندارد


ساعت: 16:57
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920822

امام جمعه اردبیل با قدردانی از مردم استان اردبیل ضمن تجلیل از شهدای گمنام گفت: هر وزیر و مدیری که در مدیریت خود برای ملت مشکل ایجاد می کند بدون محافظه کاری برکنار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان ماآیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در مراسم تدفین و تدفین پیکرهای مطهر امام جمعه اردبیل شهدای گمنامی که به تازگی وارد استان شده اند، گفتند: استانی که با عزت و تحسین از شهدا پذیرایی کرد و سنگ تمام گذاشتند. با تشکر از برادران محترم اهل سنت و تشکر صمیمانه از مردم شریف عنبران که در تشییع و استقبال از یک شهید گمنام کار بزرگی انجام دادند. در تشییع این شهید دو تن از عزیزان عنبران را دیدم که از ته دل در کنار تابوت شهید اشک می ریختند. وقتی پرسیدم گفتند هر دو برادر دو شهید جاوید عنبران هستند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: برادران اهل سنت در کنار شیعیان عزیزان خود را فدای دفاع از کشور عزیزمان ایران کردند و در آینده نیز مانند بیانیان رسوص دست در دست هم و شانه به شانه خواهیم ایستاد. دشمن و ما ناامید نخواهیم شد، صفوف امت متوفی باید برای نفوذ دشمن خلأ و شکاف ایجاد کنند، دشمن حساب ویژه ای در این زمینه پیدا کرده است و حتی ناجوانمردانه سعی در کشتن علمای اهل سنت وفادار به اسلام دارد. انقلابی، پاک و اهل تجدد بود و همچنین در قتلگاه اخیر مولوی عبدالواحد ریگی که از حامیان بسیار جدی انقلاب اسلامی بود، مقام معظم رهبری در خصوص شهادت مولوی عبدالواحد بیانیه ای صادر کردند و دستور دادند سازمان های مسئول ردیابی و سه تروریست از کشور گریختند. آنها توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

وی با تسلیت درگذشت یکی از پرسنل هلال احمر استان که در حین انجام ماموریت جان باخت، از هلال احمر عزیزی که در سخت ترین شرایط در کنار ملت ما هستند تجلیل می کنیم و با احترام تسلیم زحمات آنان هستیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از مواضع اخیر وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: با تشکر از وزیر امور خارجه آذربایجان که در این هفته با بیانات تحسین برانگیزی در راستای بهبود روابط بین دو کشور حضور یافتند. دو کشور من می گویم درگیری رسانه ای بین دو طرف به نفع هیچ یک از طرفین نیست. پیوستن کارمندان دولتی آذربایجان به نبرد رسانه ای قطعا اشتباه است. دلیلی برای بحث وجود ندارد.

آیت الله عاملی گفت: ما تاریخ مشترک داریم، زبان مشترک داریم، دین مشترک داریم، دین مشترک داریم و مرز مشترک داریم. هیچ کشوری در دنیا مثل ایران با آذربایجان ارتباطی ندارد. هر چه فکر می کنم دلیلی برای مخالفت آذربایجان با ایران و در نتیجه مقامات ایرانی وجود ندارد.» آنها از روی ترس، تحقیر و ناچاری، اما از سر حسن نیت پاسخی به توهین ها و اظهارات تند مقامات آذربایجانی ندادند. هیچ گاه در جنگ به ارمنستان کمک نکرده اند و از نظر فقهی همه فقها فروش سلاح به دشمنان مسلمانان در حال جنگ را حرام می دانند. همچنین تهدید آذربایجان نیست بلکه تهدید خارج از منطقه است که می خواهند مرزها را زیر پا بگذارند. نسبت به مرز خود حساس است و طبیعی است که ایران هم حساس است، ما نباید در این دام بیفتیم، من از نخبگان هر دو کشور می خواهم که اجازه ندهند افراطیون به جنگ دامن بزنند.

وی ادامه داد: بیانات آقای ولایتی در مورد اصلاح ذات البن فوق العاده بود و پذیرش این گفته از سوی آقای حکمت حاجیف دستیار رئیس جمهور آذربایجان ارزشمند بود. احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی اقدام مناسبی برای رفع همه تنش هاست، مقامات آذربایجان باید مراقب باشند که اقتدار احساسات ملت ها در دست دولت نباشد، یعنی ملتی یا کشوری دیگر. از یک کشور بیگانه دلخور شده است، ملت در مقابل دولت قیام می کند و واکنش نشان می دهد که فقط با سخنان تحریک آمیز و توهین آمیز از طرف می توان جلوی این واکنش را گرفت. برعکسش رو مطرح نکن

امام جمعه اردبیل به سخنان رئیس مجلس در خصوص صادرات و حل مشکل ارز اشاره کرد و گفت: دولت باید روی مدیریت پول بی خانمان ها و دلالی ها تمرکز کند، هرچند دولت دویست هزار خودرو وارد کرده است که نشان از یک جدیت دارد. اراده برای حل مشکل است، اما ولگرد به دنبال منافع بیشتر است و چیزی جز آن را نمی فهمد و هر طرح اصلاحی را بی معنا می کند.

آیت الله عاملی در خاتمه با ذکر مثالی تصریح می کند: مثلاً همه می دانیم که خودرو و مسکن در ایران به وفور یافت می شود، همین بهار امسال در دو تعطیلی رسمی کشور بیش از 400 هزار خودرو مورد استفاده گردشگران قرار گرفت.اردبیل استان معرفی شد یعنی تنها یک نقطه ایران این میزان گردشگر دارد اما ورود دلالان و پول بی خانمان ها به این منطقه بازار را خراب کرده است. نیازهای مردم نباید به کالاهای سرمایه ای تبدیل شود و سرمایه های بی خانمان به سمت سایر بخش ها مانند تولید سوق داده شود.در کشورهای پیشرفته روش این است که مراقب باشیم کالاهای اساسی به کالاهای سرمایه ای تبدیل نشوند.آمار انباشت مسکن و خودرو ایجاب می کند. دولت و مجلس قوانین مناسبی برای حذف خریداران از این دو کالا تصویب کنند.

آیت الله عاملی به سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: 22 آذر سالروز شهادت مجاهد بزرگ جهان اسلام، اسطوره مقاومت و اخلاص سردار سلیمانی است. سوء تفاهم جان خود را از دست داده و جایگاه ویژه ای در پیشگاه خداوند دارد، خوارج دچار سوء تفاهم دینی شدند، اگر پایدار بودند، احترامی برای دین باقی نمی ماند و به همین دلیل کسانی که در رکاب امیرالمومنین با آنان جنگیدند، داشتند. یک پاداش بسیار برجسته

وی افزود: امیرالمومنین(ع) فرمودند که رسول الله من را از ثواب جنگ با خوارج خبر داد. یک فهم دینی که همان وهابیت ناب است که در داعش تجلی پیدا کرد در این راه جنگید و جان خود را از دست داد. آمریکا همه راه ها را برای مقابله با انقلاب اسلامی امتحان کرد و در همه آنها در راس سیا، کارشناسان موساد قرار گرفت، سرویس های اروپایی، پنتاگون و کارشناسان جنگ روانی دور هم جمع شدند و نقشه بسیار خطرناکی را طراحی کردند. کلینتون، کارشناسان به بیش از 50 کشور سفر کردند و داعش را ایجاد کردند. ترامپ به صراحت گفته است که داعش محصول تفکر کلینتون است و به صراحت گفته است که آمریکا برای امنیت خود در خاورمیانه تاکنون 6 تریلیون دلار هزینه کرده است. به گفته مقامات آمریکایی، 1100 گروه تروریستی از 80 کشور جهان علیه ما بسیج شدند و پس از فتح سوریه و سپس عراق وارد سوریه شدند تا وارد ایران شوند. چون معتقد بودند سر مار در ایران است.

نماینده ولی فقیه در ادامه تصریح کرد: آنها شیعه، مسیحی، دروزی، علوی و سنی غیر وهابی را کشته می دانستند، حتی مفتی اعظم سوریه البوطی را که اهل سنت بود در مسجد کشتند. او گفت که البوطی ممکن است کشته شود و وهابی های داعش او را در مسجد کشتند. کرزاوی گفت درست است که من فتوا دادم او را بکشم اما نگفتم او را در مسجد بکشیم!! ! به همه شیعیان و مسیحیان یا اسلام، جنگ یا جزیه اعلام کردند، پاپ از اروپایی ها و آمریکایی ها شکایت کرد که چرا اجازه دادید در سوریه خون مسیحیان برود؟ سازمان ملل به خاطر مسیحیان سوری به آمریکا هشدار داد، این نقشه شاهکار مدیریتی آمریکا و سرویس های غربی بود، اما آنها فکر نمی کردند قهرمانی مثل سردار سلیمانی آنها را زمین گیر کند و همه زحمات و هزینه های آنها را هدر دهد.

در سخنان جمعه اردبیل تصریح کرد: شکی نیست که نه تنها ملت ایران، بلکه کل منطقه مدیون این رهبر بزرگ است و آمریکا حق ندارد ادعا کند با کشتن او با تروریسم مبارزه می کند و برای همیشه سیاه و مطرود خواهد بود. در این سردار بزرگ، ما عهد می کنیم که با دیگر توطئه های آمریکا که در قالب جنگ هایی از نوع دیگر ظاهر می شود، مقابله کنیم و شیطان بزرگ را شکست دهیم و امنیت کشور و ملت خود را حفظ کنیم.

وی افزود: در اینجا از دولتمردان به ویژه وزارت امور خارجه و قوه قضائیه سوال داریم که بعد از اینکه آمریکا رسماً مسئولیت کشته شدن سردار سلیمانی را بر عهده گرفت و حتی ترامپ به آن افتخار کرد، پس چرا این جنایت را به بین المللی می برند. دادگاه ها و از خون این مرد بزرگ محافظت کنید. راستش، آمریکا تا کی مجبور نیست پاسخگوی جنایات شرم آور خود باشد؟ من هم به ملت بزرگ می گویم که داعش بمب آمریکایی سعودی است. آنها بمب های دیگری در آستین خود دارند. در سال 2011 یکی از شیاطین غرب گفت: نگران بهار اسلامی یا عربی نباشید. ما ذخایر بزرگ باروت و اهرم‌های بسیار قوی در میان مسلمانان داریم.» وقتی بخواهیم یکی از آنها را منفجر می‌کنیم و خود را از شرم و بیداری آنها نجات می‌دهیم. سخنان او به برنامه‌های نهادهای بین‌المللی در اختیار آنها و حوزه های اختلاف، اختلافات قومی، مذهبی و سیاسی تا ظرفیت انتخابات تغییر سبک زندگی و… یکی از شبکه های هوایی در ابتدای افتتاحیه خود گفت که تا دو سال آینده سبک زندگی ایرانیان را به کلی تغییر خواهیم داد. .

آیت الله عاملی به تبیین ظرفیت ها و توانمندی های کشور پرداخت و به بحث گران شدن ارز پرداخت و تصریح کرد: کشوری بسیار بزرگ با امکانات بسیار وسیع و عنایات بزرگ خداوند داریم که به تعبیر مقام معظم رهبری می تواند یک کشور ارزش داشته باشد. صد و پنجاه میلیون بدهی خارجی نداریم و مشکلی برای داشتن نیروهای متخصص و علمی با ملتی بسیار شایسته، بصیر و ایثارگر با پیشرفت علمی شگفت انگیز و دستاوردهای مهم در صنعت، کشاورزی، پزشکی و بهترین فناوری به ویژه فناوری دفاعی نداریم. ، که همه به آن افتخار می کنند. این نوید آینده بسیار خوبی را می دهد، اما در کنار این نعمت ها و موفقیت ها، ما دشمنانی داریم «الدالخسام» که حتی از کشتن یک کودک بیمار با تحریم پزشکی دریغ نمی کنند. وی با بیان اینکه ملت ایران را آنقدر گرسنه نگه می داریم که به ما تعظیم کنند، بیش از 40 سال است که تحریم ظالمانه ای علیه ملت ما ایجاد کرده اند و هیچ راهی برای نابودی کشور و انقلاب ما وجود ندارد. .

وی افزود: در بحران اخیر، دشمنان به کمک فناوری های نوین ارتباطی توانستند شرایط را به گونه ای به عده ای نشان دهند که گویی همه چیز از دست رفته و چند روزی به عمر نظام باقی مانده است. این تصویر بلاهای بزرگی داشت، یکی از آن بلاها.» سرمایه در حال فرار از کشور است، برج ساز بزرگی در تهران که برج می سازد، آن را به نصف قیمت فروخت و تبدیل به ارز کرد و از کشور خارج کرد. البته اگر غرور ملی بود این کار را نمی کرد بالاخره مشکل اقتصادی یک مشکل فرهنگی است این فقط یک مثال است یک صراف مستقر در کانادا می گوید من قبل از بحران اخیر مبلغی را واریز کردم. دلار از ایران هر ماه اما اکنون 8 برابر در ماه افزایش یافته است.علاوه بر این حمله، مدیریت ضعیف و غیرقابل پیش بینی است.آینده اهمیت بیشتری پیدا کرد و بازار ارز از هر دو طرف تحت فشار بود.

سخنگوی اردبیل روز جمعه ضمن استقبال از این اتفاق به تغییر رئیس کل بانک مرکزی اشاره کرد و اذعان داشت: از رئیس جمهور محترم برای تغییر سریع رئیس بانک مرکزی صمیمانه تشکر می کنم، البته این انتظار طبیعی بود. ملت ما انشالله این به نفع همه وزرا خواهد بود و مدیران باید اجرا شوند و هر وزیر یا مدیری که در مدیریت خود برای ملت مشکل ایجاد می کند بدون محافظه کاری برکنار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید