شکست پروژه آرمانگرایی رژیم صهیونیستی از فرات تا نیل با وجود مکتب مقاومت


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1834916

استادیار دانشگاه ولیعصر رفسنج و تحلیلگر سیاسی:

مهدی تقوی رفسنجانی گفت: امروز با شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی از محور مقاومت و هراس از نابودی کامل رژیم نامشروع صهیونیستی، دیگر خبری از آرمان» از نیل تا فرات نیست. مردم و رهبران آن تلاش می کنند تا سلطه خود را بر سرزمین های اشغالی حفظ کنند و اماکن مقدس خود را از دست ندهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی تقوی رفسنجانی، استادیار و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان درباره شکل گیری رژیم صهیونیستی گفت: 74 سال از اشغال قدس توسط نیروهای انگلیسی در سال 1917 و اسکان یهودیان در سراسر جهان در مرکز فلسطین می گذرد. “



وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون قدس به کانون حرکت های ضد استعماری و ضد صهیونیستی مسلمانان تبدیل شده است.

این تحلیلگر سیاسی اذعان می کند که پس از پایان رژیم قیمومیت در سال 1948، اشغال بخش های مختلف شهر قدس شدت گرفت و در نهایت رژیم صهیونیستی پایتخت خود را به غرب بیت المقدس منتقل کرد و به تدریج این شهر را به طور کامل اشغال کرد. خودم.

چنین رفسنجانی تاکید کرد: اولین طرح شهرک سازی بلافاصله پس از اشغال اجرا شد و این وضعیت شهرک سازی صهیونیست ها برای جلوگیری از تشکیل دولت مستقل فلسطینی در حال انجام است.

وی از معامله ننگین قرن و خیانت به قدس که برای تامین منافع رژیم اشغالگر قدس منعقد شد، صحبت کرد. امروز هم که به آرمان فلسطین واگذار شده است، چیزی جز روسیه و شرم ابدی نیست.

وی ادامه داد: امروز با شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی از محور مقاومت و ترس از فروپاشی کامل دولت نامشروع اسرائیل، از آرمان «نیل تا فرات» و سران آن خبری نیست. تسلط خود را بر سرزمین های اشغالی حفظ کنند و اماکن مقدس را از دست ندهند.

تقوی اذعان داشت: همه اینها نوید یک پیروزی اجتناب ناپذیر برای مقاومت و ملت مظلوم فلسطین است که با پیروزی موعود و ادامه نهضت آزادیبخش در منطقه در برابر ظلم و آزار سه ربع قرن این رژیم کودک کش، ایالات متحده، انگلیس و برخی از دولت های مرتجع در حال وقوع هستند.
این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: انتفاضه ای که زمانی با رهبری امام خمینی (ره) با سنگ آغاز شد، اکنون با اصابت بیش از چهار هزار موشک به سرزمین های اشغالی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: امروز همه شاهد این واقعیت هستند که جنگ داخلی در سرزمین های اشغالی بیداد می کند و پرچم رژیم اشغالگر به زیر کشیده می شود که همگی نوید تحقق وعده داستان های متعدد و بشارت های بی شمار بزرگان و سیاسی و مذهبی را می دهند. تجزیه اسرائیل و آزادی اورشلیم پیروزی نهایی اسلام است

چنین رفسنجانی اذعان داشت: لشکر اسلام پس از پیدایش، برای آزادسازی قبله اول مسلمانان به این دیار رفت و پس از آزادی قدس، دعای تاریخی برای امام منجی عالم بشریت اقامه می شود.

وی گفت: با وجود نشانه‌هایی از شکست قاطع و نابودی اسرائیل، رهبران این رژیم با تکیه بر حمایت‌های خارجی همچنان به نقشه‌های شوم علیه کشورهای اسلامی ادامه می‌دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: یکی از تلاش های مذبوحانه رژیم غاصب برای ادامه سلطه بر سرزمین های اشغالی هر چند شکننده، برنامه ریزی تجزیه خاورمیانه از جمله ایران است.

رفسنجانی اذعان داشت: به گفته رهبران و کارشناسان صهیونیستی، با تشدید درگیری های قومی و مذهبی در این کشورها، گروه های جدیدی در خاورمیانه ظهور خواهند کرد که خواستار تشکیل دولت های کوچک هستند.

وی ادامه داد: بر اساس تلاش های آنان، آنچه بیش از همه کمک کرده این است که دولت ها در این کشورها از تنوع دینی و دیگر جریان های فکری و فرهنگی استقبال نمی کنند و رهبران این کشورها به جای تلاش برای محدود کردن تکثر، بلافاصله آن را سرکوب می کنند. . .

رفسنجانی تاکید کرد: به جای کنترل جریان ها، سرکوب آن ها یکی از مهمترین نقاط ضعفی است که موساد در تمام کشورهای خاورمیانه بر روی آن تمرکز دارد تا بتواند از آن برای تحقق رویای تجزیه و تضعیف خاورمیانه استفاده کند. خاورمیانه. “

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: نباید فراموش کرد همانطور که آزادسازی بیت المقدس از چنگال اشغالگران صهیونیست اولین مشکل جهان اسلام است، حفظ این موقعیت راهبردی برای رژیم صهیونیستی در راس کارهای شوم آنهاست. اهداف و لذا تأکید آرمان بزرگ و حیاتی نشانه اقتدار و سلطه جهان اسلام بر صهیونیسم جهانی است که به هیچ وجه نباید در برابر مشکلات جهان اسلام از آن غفلت کرد.

استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجانی در پایان خاطرنشان کرد: دفاع از روز جهانی قدس به عنوان یادگار ارزشمند خمینی کبیر و شرکت در راهپیمایی باشکوه آن روز در اقصی نقاط جهان برای کمک به مظلومان و ایستادگی در مقابل ظالم. در مقابل جهاد مقدس، دستورات اسلام و قرآن تلقی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید