شکست 13000 باجه زمین خواری


ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814962

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مبارزه با زمین خواری اعم از جنگل، کوه و دریا یکی از موضوعات اصلی و محوری در مبارزه با فساد در کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: رئیس جمهور از زمان ریاست قوه قضائیه جدیت زمین خواری را داشته و همواره سعی کرده با اقتدار موضوع را در دولت پیگیری کند.

ضوابط و مقررات مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط معاون اول رئیس جمهور رعایت می شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از کارگروه های مبارزه با مفاسد اقتصادی مبارزه با زمین خواری است که البته گاهی مبارزه با زمین خواری به جنگل خواری و سواحل هم کشیده شده است.

کارگروه چند رشته ای مبارزه با زمین خواری شامل جنگل زدایی، کوهنوردی و حفاظت از اراضی ملی است.

آقای ساداتی نژاد گفت: زمین یک میراث ملی برای آینده است و اگر این زمین ها به کشاورزی اختصاص داده شود برای امنیت غذایی کشور بسیار موثر است.

آمارها نشان می دهد که استان مازندران بهترین زمین های کشاورزی را در سال های اخیر از دست داده است و وزیر جهاد کشاورزی اذعان داشت اگر این کارگروه به زور به کار خود ادامه دهد، می تواند پاسدار خوبی برای این میراث بین نسلی برای آینده باشد.

وی گفت: برای تجهیز همه دستگاه های مناسب برای نظارت، مراقبت و بهره برداری نیازمند برنامه ریزی جامع برای جلوگیری از زمین خواری هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی می گوید: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر هزینه بالا، این نگرانی را ایجاد می کند که چگونه این اراضی به حالت اولیه خود یعنی زمین های کشاورزی برمی گردند تا پیشگیری در این زمینه موثر باشد.

وی گفت: باید از تجربیات قبلی در مبارزه با زمین خواری استفاده کنیم تا برای ادامه راه و رفع نواقص نقشه راه داشته باشیم.

آقای ساداتی نژاد گفت: حدود 13 هزار حکم زمین خواری داریم که هنوز انجام نشده است، قبل از اینکه آجر روی آجر گذاشته شود باید از آنها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید