شیوه بازداشت تاج زاده اصیل نبود

شیوه بازداشت تاج زاده اصیل نبود

روز جدید او توضیح داد که چرا موکلش گرسنه بوده و در دادگاه حاضر نشده است

وضعیت جسمانی آقای تاج زاده نیاز به بررسی دقیق دارد

یکی از وکلای تاج زاده از آخرین تلاش ها برای رسیدگی به وضعیت جسمانی وی در زندان و روند رسیدگی به این پرونده در دادگاه خبر داد. امیر حسین آبادی یکی از وکلای سید مصطفی تاج زاده در گفت و گو با اعتمادآنلاین به نکاتی درباره علت اعتصاب غذا و عدم شرکت موکلش در دادگاه اشاره کرد. وی درباره آخرین وضعیت تاج زاده به اعتمادآنلاین گفت: با وجود اینکه هنوز موفق به ملاقات با آقای تاج زاده نشده ام اما ظاهرا آقای پوربابایی روز گذشته با نامه ای که از دادگاه دریافت کرده بود توانسته برای ملاقات با وی به زندان برود. اما با وجود دستور قضایی مبنی بر لزوم ملاقات حضوری با آقای تاج زاده برای تنظیم وکالت نامه، این امر محقق نشد. وی افزود: دیروز موکلم با بیان اینکه ملاقات با وکیلش نبود از حضور در جلسه خودداری کرد و به زندان بازگشت. حسین آبادی ادامه داد: وضعیت آقای تاج زاده در چندین نوبت زمانی که ایشان دستگیر شده اند آنقدر تکرار شده که فکر نمی کنم کسی از دلیل اعتراض ایشان اطلاع داشته باشد. در واقع آقای تاج زاده چند سال پیش از یکی از مسئولان کشور شکایتی را مطرح کرد که هنوز به آن رسیدگی نشده و حتی مقام مسئول نیز احضار نشده است.

آقای تاج زاده همچنین اعلام کرد تا زمانی که به شکایت قدیمی اش رسیدگی نشود به سوالات پاسخ نمی دهد. اعتراض دیگری که آقای تاج زاده دارد نحوه دستگیری ایشان است. این غیراخلاقی است که تعداد زیادی از ماموران در یک ساعت غیرعادی به خانه او بروند و موکل من را به روشی که گفته شد دستگیر کنند. وی افزود: قانون تنها در صورت وجود ترس از فرار متهم اجازه دستگیری در ساعات غیرعادی را می دهد. به عنوان مثال، اگر جنایت سنگینی اتفاق بیفتد، می توانید شبانه به منزل متهم رفته و در حین دستگیری وی بررسی های لازم را انجام دهید.

وی تصریح کرد: جدا از سه بار تماس آقای تاج زاده با خانواده، وی تاکنون هیچ ملاقاتی با وکلا و خانواده خود نداشته است و همانطور که مطلع شدم این بیستمین روز از اعتصاب غذای موکلم است. . این طبیعی ترین راه ممکن برای فرد بازداشت شده برای اعتراض به وضعیت خود و تلاش برای ابراز اعتراض به هر طریقی است. وی بیان کرد: آقای تاج زاده هنوز برای دفاع در دادگاه حاضر نشده و در دور قبل به مدت 7 سال زندانی شد. یکی از بارزترین اشکال اعتراض او این است که برای دفاع از خود در دادگاه حاضر نشد و حتی شکایتی هم نکرد. وی در خصوص وضعیت جسمانی تاج زاده نیز گفت: در خصوص معاینه پزشکی بهتر است معاینات دقیق تری توسط پزشکان خارج از زندان انجام شود. آقای تاج زاده هیچ توقعی از همکاری خارج از قانون و مقررات با ایشان ندارد. وی در نهایت درباره اقداماتی که وکلا با توجه به وضعیت بیماری آقای تاج زاده می توانند انجام دهند، گفت، با توجه به اینکه هنوز هیچ بازجویی، محاکمه و حتی ملاقاتی با ایشان صورت نگرفته است، خود مسئولین زندان باید قضاوت کنند که اگر وجود داشته باشد، من باید این کار را انجام دهم. درمان موکل من او خارج از زندان است این کار را در اسرع وقت انجام دهید. همسر وی ضمن ابراز نگرانی مستمر با کارشناسان پرونده در تماس بوده و این موارد را به آنها گوشزد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید