صادرات بیش از یک میلیون دلار فرش دستباف در استان قزوین

ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921713

معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان قزوین اعلام کرد؛

مجید برزگر گفت: بر اساس برآوردها در 8 ماهه امسال بیش از یک میلیون دلار فرش دستباف به استان قزوین صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید برزگر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین در خصوص وضعیت فرش قزوین اظهار داشت: استان قزوین ظرفیت عظیمی در زمینه تولید انواع فرش دستباف دارد به طوری که در حال حاضر بیش از 120 کارگاه فعال است. به صورت متمرکز و غیرمتمرکز به عنوان واحدهای کمکی و مستقل فعال هستند.

وی افزود: همچنین در استان قزوین تعداد زیادی کارگاه خانگی در زمینه تولید فرش دستباف فعال هستند و حدود 5800 نفر توسط سازمان صمت و اتحادیه مربوطه شناسایی شده اند که کارت ویژه فرش برای آنها صادر شده است. بافندگی

معاون امور بازرگانی و توسعه بازرگانی سازمان سمت قزوین با اشاره به اینکه 95 درصد قالیبافان استان را بانوان تشکیل می دهند، گفت: در حال حاضر حدود 3800 قالیباف در استان و تقریبا 55 درصد فرش در استان فعال هستند. تولید در استان توسط قالی بافان انجام می شود و اتفاقاً در روستاها مستقر هستند.

سالانه بیش از 60 هزار متر مربع فرش دستباف در قزوین تولید می شود
برزگر تصریح کرد: با توجه به ظرفیت استان پیش بینی می شود سالانه بیش از 60 هزار متر مربع فرش دستباف در استان قزوین تولید شود.

وی گفت: در حوزه فرش صنعتی 2 واحد تولیدی فعال داریم که برای بیش از 200 نفر اشتغالزایی داشته و سالانه بیش از یک میلیون متر مربع فرش دستباف تولید می کنند که علاوه بر رفع نیاز استان، به استان های دیگر و برخی کشورهای صادرکننده صادر می شود و صادرات نیز دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان گفت: ایران پس از هند، ترکیه، مصر و پاکستان پنجمین کشور چای در صادرات فرش دستباف است.

برزگر با بیان اینکه صادرات فرش دستباف به صورت متمرکز از طریق گمرکات تخصصی انجام می شود، ادامه داد: صادرات ایران حدود 36 میلیون دلار بوده که برآورد می شود در 8 ماهه امسال بیش از یک میلیون دلار فرش دستباف به استان قزوین صادر شده است. سال

وی گفت: در زمینه فرش صنعتی به کشورهای عراق، افغانستان، هند، آلمان، تاجیکستان، عمان و قطر صادرات وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید