صادرات 150 هزار راس دام زنده تا پایان سال در کرمانشاه پیش بینی می شود


ساعت: 21:02
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912223

معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد؛

سیروس نوروزی با اشاره به صدور مجوز صادرات دام زنده گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال صادرات دام زنده در استان کرمانشاه به 150 هزار راس برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیروس نوروزی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با اشاره به از سرگیری صادرات دام زنده در استان کرمانشاه گفت: صادرات دام زنده یکی از راهکارهای افزایش درآمد دامداران و رونق اقتصادی کشور است.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: از شهریور ماه سال جاری حدود 43 هزار راس دام سبک زنده از استان کرمانشاه صادر شده است که با توجه به صدور مجوزها پیش بینی می شود این صادرات تا کنون به 150 هزار راس برسد. آخر سال

وی با اشاره به اینکه دام های سبک باید گوسفند نر مازاد و بیش از 40 کیلوگرم وزن داشته باشند، خاطرنشان کرد: صادرات برای توسعه دام در منطقه بسیار موثر است و انگیزه فعالیت دامداران را ایجاد می کند.

نوروزی در ادامه به بازار مناسب گوسفند سنجاب در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: ارزش گوسفند سنجاب سه برابر نژادهای دیگر است، بنابراین باید برای تصاحب این بازارها برنامه ریزی کرد.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل صادرات دام های مولد ممنوع است، تصریح کرد: دام های صادراتی باید دارای مهر بوده و با تایید دامپزشکی استان دوران قرنطینه را سپری کرده باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش موثر شبکه تعاون روستایی در تنظیم بازار اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در صورت صدور مجوز، شبکه تعاون روستایی استان آمادگی صادرات بیشتر را دارد.

باید بگویم؛ بر اساس این دستورالعمل، صادرات دام مولد ممنوع است و از سوی دیگر صادرکنندگان باید دارای گواهینامه صلاحیت از سامانه اعتبارسنجی صادرکنندگان بوده و هیچ گونه تعهد ارزی نداشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید