صالحی امیری خلاف منافع ملی عمل کرده است/ گفتند باند دارم!

ساعت: 13:44
تاریخ ارسال: 1301/10/21
کد خبر: 1922339

رئیس فدراسیون ووشو گفت: رئیس فدراسیون ووشو گفت: صالحی امیری با نامه ای بدون سربرگ و امضا بر خلاف منافع ملی عمل کرد و بدون مدرک و مستند ادعاهای عجیبی کرد که حتی پاسخی برای آن وجود نداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ امیر صدیکی رئیس فدراسیون ووشو در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به مشغله کاری فدراسیون در 10 ماه گذشته موفقیتی در این دیدار حاصل نشد. در 10 ماه گذشته فدراسیون، دختران و پسران کشورمان 58 مدال بین المللی در رشته های مختلف کسب کردند. در 1400 دقیقه گذشته در تاجیکستان موفق شدیم در مسابقات قهرمانی نوجوانان و دختران آسیا 4 مدال طلا، 5 نقره و 3 برنز کسب کنیم. پسران قهرمانی و دختران مقام سوم آسیا را کسب کردند. سپس مسابقات قهرمانی جوانان آسیا کوراش را در تایلند داشتیم که با کسب 2 مدال طلا، 4 نقره و 4 برنز به قهرمانی پسران ختم شد.

وی افزود: آذرماه برای خانواده ووشو ماه بسیار شادی بود. در ابتدا مسابقات جهانی کوراش را در هند داشتیم که با کسب 6 مدال طلا، 3 نقره و 5 برنز نایب قهرمان جهان شدیم. ثمره برنامه های فدراسیون این است که 3 مدال طلا در دختران کسب کرده ایم و به آینده این دپارتمان بسیار خوشبین هستیم. ما انتظار داشتیم که اتفاق بسیار خوب و بزرگی برای دختران بیفتد و با دعوت از یک معلم خارجی از تایوان و یک مربی مشهور ازبکستانی این برنامه را اجرا کردیم. فرزندان ما سپس در مسابقات قهرمانی ووشوی جوانان جهان بسیار خوب درخشیدند. 13 طلا، 5 نقره و 5 برنز باعث شد ایران اسلامی با برتری مقابل چین و اندونزی به مقام قهرمانی برسد. رئیس فدراسیون ووشوی اندونزی که یکی از وزرای ارشد کشورش و سومین رهبر سیاسی این کشور است به شوخی مسئولان را خطاب کرد که ما خرج کردیم و ایران قهرمان شد. در روز آخر 8 بار سرود ملی نواخته شد و همه به احترام پرچم کشور ایستادند.

رئیس فدراسیون ووشو درباره مسابقات پیش رو گفت: سال 2023 برای ورزش ما سال بسیار حساس، مهم و انشالله درخشان است. با وجود بازی های آسیایی و انتخابی المپیک، سال حساسی داریم. امسال 8 رشته بین المللی کوراش و ووشو در نظر گرفته شده است و مسابقات قهرمانی آسیایی را در اردیبهشت ماه در هانگژو خواهیم داشت. سپس مسابقات جهانی کونگ فو در چین و سپس یونیورسیاد در ماه آگوست را داریم. ووشو در این مسابقات بسیار مهم است. به خواست خدا می توانیم از ووشو نهایت استفاده را ببریم. مسابقات ووشوی آسیایی جوانان و رده های سنی مرداد و هنگ کنگ و مهرماه بازی های آسیایی را داریم. فکر می کنم ووشو بزرگترین کاروان انفرادی را خواهد داشت و ظرفیت اعزام 19 ورزشکار را داریم که با حمایت های لازم شانس بسیار خوبی برای حضور در رنکینگ نهایی کاروان ایران دارند. سپس مسابقات مبارزه ای در ریاض و مسابقات جهانی ووشو در تگزاس از نوامبر تا نوامبر را داریم. همچنین مسابقات ورزش های رزمی داخل سالن داریم و تاریخ مسابقات جهانی جوانان کوراش هنوز اعلام نشده است.

وی ادامه داد: تقویم فشرده داریم و انتخابی تیم های ملی را از بهمن ماه در تهران داریم و نفرات منتخب از ابتدای خردادماه از اردوهای تیم ملی دیدن خواهند کرد. اردیبهشت ماه را برای مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی و جوانان در نظر گرفته ایم.

صدیکی در ادامه از نامه عجیب رئیس سابق کمیته ملی المپیک به فدراسیون جهانی ووشو خبر داد و گفت: موضوعی داریم که باید به آن نگاه می کردیم اما به دلیل مسائل زمانی مطرح نشد. در اواسط مرداد ماه آقای صالحی امیری با فدراسیون جهانی ووشو مکاتبه کرد که سوالاتی را مطرح کرد که فکر نمی‌کنم تا به حال ندیده باشم که یک مسئول بدون مبنای واقعی اتهاماتی را مطرح کند و اعتبار یک قهرمان قدرتمند را زیر سوال ببرد. آنقدر عجله داشتند که شنبه شب نامه فرستادند و اسم من را اشتباه نوشتند. لطفا برای تصحیح املا با من تماس بگیرید! واکنش فدراسیون جهانی بسیار مهم بود. اقدام علیه منافع ملی ایران کار خوبی نیست. این همیشه گلایه بوده، چرا از داخل کشور نامه و ایمیل می فرستید؟ دبیرکل فدراسیون جهانی به این نامه پاسخ داد و رئیس سطح آن نامه را در حدی که بتواند پاسخ دهد ندید. گفتند از ما پرسیدند چطور نامه ای نوشتی که نه سربرگ داشت نه مهر و نه امضا! صحت این نامه معلوم نبود و گفتند اگر مشکلی دارید; اسنادی را ارسال کنید که هرگز وجود نداشته است. بعد گفتند ما در تهران نماینده هیئت مدیره مهدی علینژاد داریم و از او راهنمایی بخواهید.

وی ادامه داد: در آن زمان می خواستیم کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی شرکت کند و سپس انتخابات کمیته المپیک را داشتیم که بسیار آزادانه و خوب برگزار شد و نزدیک بودن آرا گواه آن است. ورزش ما محل دموکراسی است و من از جمله افرادی بودم که اعتراض کردم چرا انتخابات کمیته ها از دی ماه 1400 به تعویق افتاد. اشاره کردم که این امانتی است که ما مسئول آن هستیم و با به تعویق انداختن آن به سایر رویدادها نزدیک می شود. و کار سخت شد آقای خسرویوا تا کنون به خوبی به مسائل رسیدگی کرده و اکنون کمیسیون در حال انجام وظایف ذاتی خود است و تمرکزی بر حاشیه ندارد. امیدواریم این روند را ادامه دهند و از فدراسیون ها حمایت کنند.

صدیقی ابعاد دیگری از این نامه را فاش کرد و گفت: اعلام کردند صدیقی باندی را برای انتشار اخبار جعلی تشکیل داده و حتی مقامات قضایی نیز اعلام کرده اند؛ و بدون مدارک حتی گفتند ما او را اخراج کردیم اما بعد در وزارت ورزش و جوانان عقل سلیم پیدا کرد که اتفاق عجیبی برای ورزش ایران نیفتاد.

رئیس فدراسیون ووشو در ادامه بر اهمیت بازی های آسیایی و مسابقات جهانی تاکید کرد و گفت: در بازی های آسیایی محدودیت وزن داریم و ساندا و تالو می فرستیم. در مسابقات جهانی مسابقات و اوزان بیشتر است. . در نظر داریم تیم بازی های آسیایی را نهایی کنیم و به مسابقات جهانی اعزام کنیم. کادر فنی هم معتقد است که میدان خوبی برای ما ایجاد می شود زیرا در این 3 سال بسیاری از مسابقات ووشو لغو شده است. ما روی هر دو رویداد تمرکز داریم، اما بازی های آسیایی تمرکز اصلی ماست.

صدیکی در پاسخ به این سوال که ظاهرا از عدم تبریک وزیر بعد از جام جهانی ناراحت شده اید، گفت: من از عدم تبریک گلایه ای نداشته ام. گفتم ناراحت نیستم آنچه وظیفه ما بود در جام جهانی انجام شد و دل ملت ایران شاد شد. خیلی ها ابراز خوشحالی کردند و آقای پولادگر پیام تبریک فرستادند. گفتم هیچ شکایتی از پیام ندادن وزیر وجود ندارد. سخنگوی دولت پیام تبریک فرستاد اما سجادی در جلسه دولت مستقیما به اوشو تبریک گفت.

رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر پی در پی مدیران این فدراسیون گفت: سازمان موفق سازمانی است که در صورت نیاز برای پیشبرد برنامه های خود تغییراتی را به نفع ووشو انجام دهد. می گویند چرا تعداد معلمان زیاد بود. صادقانه بگویم، ما افراد موثری داشتیم، اما باید تغییراتی ایجاد می کردیم. بهرمن با توجه به سمتی که در شهرداری تهران گرفت نتوانستیم همزمان او را بگیریم چون 2 شغل می شد. ملکی که سابقه مربیگری در تیم های ملی را دارد و دانش ووشو خوبی دارد. او منشی جدید ماست و امیدواریم موفق شود.

صدیقی در پاسخ به این سوال که چرا تالو به اندازه ساندا پیشرفت نکرده است، تاکید کرد: تالو بسیار سخت و پیچیده است. رقابت سختی داریم چون چین نمی خواهد حتی یک مدال را از دست بدهد. تلاش می کنیم نتایج خوبی برای دخترانمان بگیریم و امیدواریم خانم کیانی که در آخرین اردوها حضور داشتند در کنار سایرین شانس خوبی داشته باشند و مسابقات قبلی را تکرار کنند. ما آنها را دنبال می کنیم و امیدواریم همه دختران در بازی های آسیایی بدرخشند.

وی درباره انتخاب کادر فنی تیم ملی نیز تصریح کرد: به زودی فرم نهایی کادر فنی را اعلام خواهیم کرد. این اتفاق در ابتدای سال 1402 رخ می دهد زیرا اعزام های مختلف و همزمان داریم و ورزشکاران باید به بهترین شکل خود را آماده کنند. شاید دوستان بیشتری اضافه شوند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دانا مبنی بر اینکه چرا از مربی خارجی استفاده نمی کند، حتی نایب رئیس بانوان فدراسیون نیز در این باره گفت: در ووشو از ظرفیت مربیان ملی استفاده می کنیم. ما هم قهرمان جهان هستیم و هم قطب مهمی هستیم و مربیان ما حمایت زیادی دارند، اما دوره های آموزشی مرتبط و همکاری برای افزایش دانش داریم و سال آینده با کمک فدراسیون جهانی، انجمن ووشو و ایران دوره های مختلفی خواهیم داشت. فدراسیون و ما در حال بررسی همکاری با چین هستیم. بیایید دوجانبه همکاری کنیم. در کوراش هم از مربیان خانگی استفاده می کنیم اما اگر بتوانیم حمایت مالی داشته باشیم در قسمت بانوان کمک زیادی به ما می کنند. مربیان فعلی هم به ما کمک می کنند.

رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به این سوال دانا که آیا قرارداد مالی را با وزارت ورزش امضا کرده اید و چقدر پول دریافت کرده اید، گفت: هنوز با وزارت ورزش قرارداد امضا نکرده ایم. من آن را دنبال می کنم و به زودی آماده می شود. در بخش اعتبارات کمک خوبی دریافت نکرده ایم. تاکنون نزدیک به 30 تا 40 درصد از وام ها را دریافت کرده ایم. پارسال طبق ارائه وزارتخانه 8.5 میلیارد بود و پیش بینی می کنم اگر تورم طبیعی را در نظر بگیریم باید 30 تا 40 درصد افزایش پیدا کنیم. ما سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم و منتظر حمایت شما هستیم. تاکنون حتی 5 میلیارد مجلس هم نگرفته ایم. نام ووشو در عنوان یادداشت 14 آمده بود اما هنوز پرداخت نشده است. شرایط مالی خوبی نداشتیم و در آخرین لحظات تیم را آماده کردیم. امیدوارم به زودی تفاهم نامه امضا شود و مبلغ آن در ووشو شان ما باشد. سال آینده بسیار شلوغ است و نیاز به حمایت مالی داریم. تاکنون درباره این تفاهم نامه با ما صحبتی نکرده اند. پولاداگر قول داد که این قرارداد منعقد شود.

وی درباره کمک های فدراسیون به ووشوکاران و اینکه چرا قرارداد ووشوکاران در لیگ اینقدر کم است، گفت: ما جزو معدود فدراسیون هایی هستیم که در حد توانشان به قهرمانان کشورمان کمک کرده ایم. حتی در 2 سال گذشته با وجود اینکه مسابقات برون مرزی برگزار نکردیم، برای افزایش درآمد بچه ها لیگ را حمایت و برگزار کردیم. لیگ هنوز مبالغ خوبی پرداخت نمی کند و سعی می کنیم با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ووشو مشورت کنیم.

صدیقی در خصوص تکمیل آکادمی ووشو و ساخت خانه ووشو در استان ها نیز تصریح کرد: برای آکادمی ووشو از روز اولی که مسئولیت را بر عهده گرفتم همیشه ظرفیت محدودی برای مسابقات و اسکان داشتیم. ما می خواستیم این سایت را توسعه دهیم و مشورت کردیم که یک زمین در ضلع شرقی آکادمی برای ما رزرو شده است تا سالن ها و امکانات اضافه شود. وام هم دادیم اما پارسال کمترین درآمد را تا پایان سال داشتیم. حدود 61 تا 63 درصد. سپس با انجام اردوهای تیم ملی و صرف هزینه های هنگفت، پس انداز خود را نیز خرج کردیم. امسال هنوز اعتبارات لازم را نداریم و تاکنون بحث آکادمی مسکوت مانده است. چون سالن تمرین است نه سالن مسابقات. این موضوع اولویت ماست و در استان تهران به جز این سالن هیچ شرطی برای داشتن رختشویخانه نداریم. در بسیاری از استان ها سالن های خوبی داریم اما در تهران با توقعات بالا و امکانات محدود مواجه هستیم.

وی درباره جذب اسپانسر نیز گفت: شبکه ورزش همیشه از ووشو حمایت کرده و رویدادهای ملی و لیگ را پخش می کند اما اینکه اسپانسرها علاقه ای به پرداخت مبالغ خوب ندارند به این دلیل است که راه سختی داریم. ما باید آنها را تشویق کنیم که این اتفاق بیفتد. برای ما، این امکانات محدود است.

دیدگاهتان را بنویسید