صداقت در وعده های دولت شاخص مهمی برای ارتقای امید و اعتماد در کشور است


ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894178

آیت الله رئیسی در جلسه مشترک دولت و استانداران:

رئیس جمهور صمیمیت وعده های دولت را شاخص مهم ارتقای امید و اعتماد در کشور خواند و گفت: باید تلاش کنیم تا هم وعده های جزئی و ملموس و هم وعده های کلان به درستی و به موقع پیگیری و اجرا شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران سراسر کشور، ضمن قدردانی از محبت و محبت رهبر معظم انقلاب در دیدار هیئت دولت به همراه وی گفت: از رهبر معظم انقلاب اسلامی که آن روز به دولت لطف داشتند و محبت کردند و دولتمردان را با سخنان حکیمانه راهنمایی کردند و راهبردهای سال های آینده را روشن کردند، صمیمانه از ایشان تشکر و قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به اولویت صیانت از امید و اعتماد مردم به رهنمودهای کلان دولت، افزود: امید و اعتماد ایجاد شده در مردم سرمایه دولت است و باید با راهکارهای موثر، پیگیری مجدانه، گزارش دهی صادقانه و ارتباط مستمر آن را پرورش داد. با مردم.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت سرعت عمل در اقدامات دولت گفت: سرعت عمل به عنوان یکی از مصادیق کار جهادی در دولت باید همواره به عنوان یک اصل برای همه مدیران و کارکنان و ادارات مختلف مورد توجه قرار گیرد و نباید به تعویق بیفتد یا به هر نحوی مورد غفلت قرار گیرد

رئیسی در ادامه به ویژگی مسئولیت پذیری دولت که مورد تاکید رهبر انقلاب بود اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدا تاکید داشتیم که دولت تصمیمات لازم را در حوزه تصمیم گیری، قاطعانه اتخاذ کند. بدون بهانه و با روحیه مسئولیت پذیری و در حوزه با دقت، جدیت و اجرای به موقع تصمیمات عمل می کند.

اهمیت و ضرورت تحقق سایر وعده های دولت از محورهای مهم سخنان رئیس جمهور در دیدار با استانداران کشور بود.

صداقت در وعده های دولت، شاخص مهمی برای بهبود امید و اعتماد است

وی صمیمیت وعده های دولت را از شاخص های مهم ارتقای امید و اعتماد در کشور خواند و گفت: باید تلاش کنیم تا وعده ها به صورت جزئی و موردی به موقع و به موقع پیگیری و محقق شود. و اگر وفای به عهدی در جایی و به هر چه که باشد باید برای مردم توضیح داده شود.

توجه به اولویت های مهم به ویژه مسائل اقتصادی با پیوست فرهنگی از دیگر توصیه های رهبر معظم انقلاب بود که رئیس جمهور به آن اشاره کردند و افزودند: همه مسائل کشور مهم است اما بحث اقتصادی به عنوان مربوط به معیشت مردم است، باید جدی گرفته شود.» اقدامات انجام شده توسط مردم را پیگیری و توضیح دهید.

وی بر لزوم تقویت اطلاع رسانی در دستگاه های اجرایی به ویژه در استانداری ها برای تبیین اقدامات خوب و موثر دولت تاکید کرد و تصریح کرد: روابط عمومی استانداری ها باید با تلاش مضاعف در تبیین اقدامات و دستاوردهای دولت به وظایف خود عمل کنند. دولت در فضای مجازی و رسانه

رئیس جمهور در ادامه اتحاد و اتفاق نظر اعضای دولت را برای اجرای اهداف و برنامه های دولت الزامی خواند و خطاب به دولتمردان تاکید کرد: خط مشی و برنامه های دولت را برای مردم تشریح کنید. درست. به روش و در زمان مناسب از تناقض و اعمال یا اظهارات غیرضروری بپرهیزید.

رایضی در بخشی دیگر از سخنان خود بر تمرکز ویژه بر بهبود شاخص های اصلی اقتصاد از جمله کنترل تورم، رشد اقتصادی، رشد سرمایه گذاری، رشد اشتغال، درآمد سرانه و کاهش شکاف طبقاتی تاکید کرد و گفت: علاوه بر محورهای مرکزی بانک و مرکز آماری که در این زمینه مسئولیت دارند، کارگروهی در دفتر معاونت اقتصادی رئیس جمهور تشکیل می شود تا شاخص ها و آمارهای اقتصادی را به صورت آماری دقیق و دلایل و عوامل کاهش یا افزایش آن ها را ارائه کند. فرم گزارش کارشناسی

وی در ادامه توجه به تولید را از توصیه های رهبر انقلاب به دولت برشمرد و اظهار داشت: استانداران موظفند با پیگیری مستمر موانع تولید را شناسایی و رفع و واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل را فعال کنند. گاهی مشکل یک واحد تولیدی تعطیل با ردیابی ساده حل می شود و ظرفیت های تولیدی و کارگری آن فعال می شود.

رئیس جمهور بار دیگر بر لزوم حمایت از شبکه بانکی برای احیای واحدهای تولیدی در کشور تاکید کرد و افزود: باز هم تاکید می کنم بانک ها به هیچ وجه اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی را ندهند.

تامین مسکن مردم یکی از مهمترین دغدغه های دولت است

موضوع مسکن و رفع تاخیر در تولید آن از دیگر نکات مهم سخنان رئیس جمهور در این جلسه بود.

رایضی تامین مسکن مردم را یکی از مهمترین دغدغه های دولت دانست و گفت: استانداران باید بر موضوع تامین مسکن و کنترل اجاره بها نظارت ویژه داشته باشند و در تصمیم گیری های خود منتظر دستور و یا مجوز مرکز نباشند. این منطقه.

فعال شدن معادن و استفاده از ظرفیت و منابع خدادادی موضوع دیگری بود که رئیس جمهور بر آن تاکید کرد و افزود: معادن یکی از ثروت ها و ذخایر مهم کشور محسوب می شود که اشتغال و ارزش افزوده زیادی دارد و نباید. به دلایل مختلف از جمله مشکلات محیطی قابل حل، خاموشی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: پس از گذشت یک سال از عمر دولت قابل قبول نیست که همچنان شاهد تعویق معادن برای بهره برداری باشیم. هیچ نهاد یا سازمانی حق ندارد به هر دلیلی فعالیت و فعالیت معادن را متوقف کند.

رئیس جمهور استفاده از ظرفیت دریا در حوزه اقتصاد به ویژه سواحل مکران را از اولویت های دولت دانست و بر لزوم فعال سازی و استفاده از اقتصاد دریایی در استان های ساحلی کشور تاکید کرد.

رئیسی در ادامه این جلسه به برخی از موضوعات مطرح شده از سوی استانداران از جمله تمرکززدایی، تامین نیروی انسانی موثر و انقلابی، تفویض اختیارات به استانداران، بهره گیری از شوراها و ظرفیت فکری و برنامه ریزی استانی در سازمان برنامه و بودجه پرداخت. فعال سازی سازمان بهره وری، پیگیری و اجرا مصوبات استانی برای شروع دور دوم این سفرها، تولید دارایی، عادلانه شدن نظام پرداخت، هدایت سرمایه شرکت های بزرگ به سمت رونق و رشد استان ها، فضاسازی به بخش خصوصی و تعاونی ها، تشکیل صندوق ملی دادگستری و انتخاب مشاور در امور زنان در استانداری ها، دستور پیگیری و اجرای این موارد صادر شد.

دیدگاهتان را بنویسید