صداوسیما همچنان در دست جناحی است/ افراد متوهم برای شکست برجام

صداوسیما همچنان در دست جناحی است/ افراد متوهم برای شکست برجام

روز جدید : اخبار مربوط به مذاکره با برجام حکایت از نزدیک شدن به توافق دارد. اگر این اتفاق بیفتد مایه شادی مردم ایران و فرصتی برای دولت ایران خواهد بود تا مشکلات اقتصادی و اجتماعی خود را حل کند.

در این شرایط حساس است که افراد توهم بار دیگر سنگسار را مشروع می دانند و به بهانه های واهی می خواهند توافق را خنثی کنند.

دولت سیزدهم اگر می خواهد فرصت را غنیمت شمرده و با احیای صادقانه برجام بر مشکلات اقتصادی فائق آید، باید جلوی دخالت افراد گمراه در این موضوع را بگیرد و با واقع بینی به مسیری که برای رسیدن به توافق رسیده است ادامه دهد.

وضعیت امروز منطقه و جهان حتی نسبت به یک ماه پیش کاملاً متفاوت است و اتفاقات اخیر، به ویژه اشتباه بزرگ ولادیمیر پوتین در حمله نظامی به اوکراین، فرصت خوبی را برای ایران ایجاد کرده است تا در چارچوب موازنه برای دستیابی به امتیازاتی بپردازد. توافق خوبی بر سر برجام.

استفاده از این فرصت مستلزم استفاده از نظرات مشاوره ای افراد مجربی است که دلسوز کشور، ملت و نظام بوده اند. ایران متعلق به همه مردم است و مدیریت آن تنها با کمک تجربه همه کارشناسان امکان پذیر است و نباید کارکنان را به دایره باریکی محدود کرد.

باز شدن باب مشاوره و حمایت از حاکمیت کشور را باید به موضوعات دیگر هم تعمیم داد نه فقط برجام. ما با محدود کردن دامنه رایزنی ها و اظهارنظرها در دولت های مختلف آسیب زیادی دیده ایم. رسانه ملی را ببینید که چگونه به یک جریان و جناح فکری محدود می شوند و از تجربه و نظر اندیشمندان و ابتکارات و خلاقیت ها بی بهره اند. ببینید چگونه دانشگاه از بیان نظرات و سلایق مختلف محروم است. همین محدودیت ها و محرومیت ها در حکومت و حکومت وجود دارد و بسیاری از صاحبان تجربه و اندیشه و ابتکار گوشه نشین خانه هایشان نشسته اند و از همه امکانات مفید و مؤثر و وحدت آفرینشان استفاده نمی شود. برای نجات کشور از بحران اقتصادی و سایر مشکلات باید از این دایره باریک خارج شد و با توجه به تحولات بزرگی که در جهان و منطقه در حال رخ دادن است، باید روش ها را البته با حفظ تغییر داد. اصول آرمان ها و ارزش ها

دیدگاهتان را بنویسید