صدا وسیما جلوی خط پایتخت را گرفت

صدا وسیما جلوی خط پایتخت را گرفت

طبق پیش بینی ها شبکه آی فیلم فصل ششم پایتخت را پخش نخواهد کرد. فصل ششم پایتخت با انتقادات زیادی از سوی طیف اصولگرایان مواجه شده است.

Sedavasimha یک فصل کامل از سریال پایتخت را سانسور کرد.

از زمستان 1402 سریال «پایتخت» از شبکه آی فیلم بازپخش شد و آخرین قسمت از فصل پنجم آن چهارشنبه شب به پایان رسید. این شبکه در اقدامی عجیب شروع به بازپخش طنز به جای فصل ششم و پایانی این سریال پیمان کرد و کل یک فصل کلان شهری را سانسور کرد!

دلیل آن هم همین حواشی است که یقه سریال را گرفته است; همسفر و شوخی ملت آمریکا در قالب بازآفرینی سکانس هایی از این دو فیلم معروف قبل از انقلاب. البته کانال آی فیلم این ماجرا را تکذیب کرد و گفت از همان ابتدا باید 5 فصل از این سریال را پخش می کرد.

به گزارش آرسه آنلاین، شبکه «آی فیلم» چند ماهی است که فصل های سریال «پایتخت» را دوباره روی آنتن می برد و بینندگان زیادی دوباره به تماشای این سریال نشسته اند.

در پی واکنش رسانه ای و اعتراض عمومی به عدم پخش فصل ششم پایتخت از سوی شبکه آی فیلم، سایت این شبکه توضیحاتی را منتشر کرده است که چندان قانع کننده نیست.

وب سایت آی فیلم نوشت که آنها از ابتدا قصد پخش فصل ششم را نداشتند و کسی آنها را مجبور به محدود کردن پخش آن نکرد. روابط عمومی این شبکه توضیحی نداده است که چرا قصد پخش این فصل را نداشته اند. شبکه آی‌فیلم پخش فصل‌های مختلف «پایتخت» را از مدت‌ها قبل آغاز کرد. هر فصل به پایان می رسید، فصل بعدی بلافاصله پخش می شد و مخاطبان مطمئناً با پکیج کامل این سریال مواجه می شدند.

پس از پخش فصل اول تا پنجم در حالی که همه منتظر حضور فصل ششم در کنداکتور آی فیلم بودند، به جای آن از نام سریال «پژمان» سروش صحت استفاده شد.

با پخش نشدن فصل ششم «پایتخت» از شبکه آی فیلم، این فصل به طور رسمی از تلویزیون توقیف شد. از آنجایی که سریال «پایتخت 6» در زمان پخش خود با جنجال های زیادی مواجه شد و دیگر پخش نشد، در خبرها عنوان شد که احتمالا تلویزیون به آی فیلم اجازه پخش آن را نداده است.

حالا سایت شبکه آی فیلم توضیحی در این باره منتشر کرده است. در این توضیح آمده است: شایعات اخیر برخی رسانه ها مبنی بر عدم پخش پایتخت 6 تحت فشار شبکه آی فیلم کذب است و پخش این فصل از پایتخت از ابتدا در برنامه پخش این شبکه قرار نگرفته است.
وقتی سریالی به صورت پکیج در یک شبکه پخش می شود، دلیل این که شبکه مورد نظر تصمیم به محدودسازی پخش یکی از فصل ها بگیرد چیست؟ طبیعی است که انتظار می رفت روابط عمومی آی فیلم به جای ربط دادن اعتراضات به شایعات، توضیحی برای این موضوع بگذارد تا دلیل پخش نشدن آن را متوجه شویم. این توضیحات سایت آی فیلم نه تنها راه را باز کرد بلکه ابهامات جدیدی را در ذهن مخاطب ایجاد کرد.