صدور حکم سکونت در صورت وجود سه پلاک ثبتی در خیابان جهرم اراک / ماهیت مدارک ادعایی بررسی می شود.

ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785623

موسوی در خصوص اختلاف بر سر سه پلاک خیابان یهرم اراک گفت: این اتفاق می افتد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; پس از نارضایتی اهالی خیابان جهرم اراک و انتشار فیلمی در این خصوص در فضای مجازی، حجت الاسلام والمسلمین موسوی رئیس قاضی استان مرکزی توضیحاتی را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در این پرونده بین افراد حقیقی اختلاف وجود دارد، گفت: فردی با مراجعه به مراجع قضایی اعلام کرده است که دارای ملک رسمی در سه پلاک خیابان یهرم است و خواستار تخلیه این سه واحد مسکونی است. بر اساس اسناد رسمی.»

رئیس قاضی استان مرکزی ادامه داد: زمانی که یکی از احکام قطعی انفصال اجرا می شود، محکوم به تعویق مجازات، تقاضای تعویق مجازات می کند و بر این اساس حکم به تعویق می افتد.

موسوی گفت: تنها سه پرونده تشکیل شده است اما این موضوع دیگر اهالی خیابان را نیز نگران کرده است که با حضور مسئولان قضایی به آرامش دعوت شده و از شکایتی به عمل نیامده اند.

وی ادامه داد: از آنجایی که عرصه متعلق به صاحبان سند و آقازاده ها متعلق به مردم است، هیئتی از افراد ذی نفوذ شهر اراک و شورای حل اختلاف تشکیل شد تا با بدبینان و مردم گفت و گو کرده و به موضوع پایان دهد. موضوع در یک مصالحه. .

این منشی به مأموریت یکی از معاونان خود از ماهیت مدارک خبر داد و گفت: در رابطه با پرونده این پلاک به یکی از معاونان ماموریت داده شد تا اساس و ماهیت مدارک متقاضی را بررسی کند.

رئیس قاضی استان مرکزی با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی در این زمینه اجرا نشده است، از ساکنان این محله خواستار آرامش شدند، تاکید کرد: قوه قضائیه همانطور که شایسته مردم شریف اراک است در تلاش است تا کار قضایی را به نحو احسن انجام دهد. یک محیط غیر قضایی آشتی کنید و در هر صورت به مردم عزیزمان این اطمینان را می دهیم که از حقوق آنها دفاع خواهیم کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: نمایندگانی از اهالی خیابان نیز تعیین شده که در مواقع لزوم به راحتی می توانند با رئیس قاضی استان مذاکره کنند.

روز هشتم آبان تعدادی از اهالی یکی از محله های خیابان جهرم اراک در اعتراض به تضییع حقوق خود مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند و خواستار رفع مشکل خود از سوی مسئولان شدند.

ماجرا از این قرار بود که دو خواهر (محمدی) که ظاهراً ارث برده بودند، با ادعای مالکیت تعداد قابل توجهی از خانه‌های محله‌ای در خیابان جهرم، علیه ساکنان 40 ساله آن محله شکایت کردند. دادگاه با توجه به ارجحیت سند رسمی بر سایر اسناد، به این دو خواهر حق داد و رای به تخلیه یکی از واحدهای این محله داد.

در این مورد بیشتر بخوانید:

اجازه نمی دهیم مردم منطقه جهرم اراک پس از 40 سال پناهگاه خود را از دست بدهند

پرونده منازل مسکونی جهرم با دستور معاون اول رئیس جمهور در خصوص حقوق عامه در حال رسیدگی است/ بدون نگرانی ساکنان منطقه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید