صدور قطعنامه در شورای حکام کمکی به حل مسائل فنی ایران نمی کند


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910811

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به ما گفت: اقدام صدور مصوبه در شورای حکام کمکی به حل مشکلات فنی و دفاعی ایران نمی کند و فقط روند کار فنی را مختل می کند و ما مخالف این موضوع هستیم. روند.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ابتدای نشست هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر گفت: برای تیم ملی فوتبال ایران آرزوی موفقیت و بهترین ها داریم و امیدواریم نتایج درخشانی کسب کند. تیم ملی جمهوری اسلامی ایران برای ما مهم است. چون پرچم ما در قطر است. امیدوارم جوانان ایرانی مستطیل سبز با نمایش خوب خود در قطر، مردم ایران را خوشحال کنند.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان ادامه داد: سفارت ایران در قطر نیز در این زمینه فعال است و کمیته ویژه ای در آن تشکیل شده است.

وی همچنین گفت: به منظور ارائه خدمات کنسولی به شهروندان ایرانی که برای تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی به قطر سفر می کنند، کمیته کنسولی در سفارت ایران در قطر تشکیل شده است تا خدمات کنسولی لازم را به شهروندان ارائه کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران، سفر هفته گذشته هیاتی از ایران برای دیدار با نمایندگان این آژانس را تایید کرد و گفت: در چارچوب رایزنی های انجام شده، هیاتی از این سازمان به این کشور سفر خواهد کرد. ایران در آینده نزدیک به مذاکرات ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تلاش آمریکا و تروئیکای اروپایی برای تصویب قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: علیرغم اینکه تعامل نزدیک و مستمر ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، متأسفانه شاهد رفتارهای عجولانه و ناشایست بوده‌ایم. ما سازنده آمریکا و ترویکای اروپایی هستیم. آنها دوباره تلاش می کنند از آژانس برای اهداف سیاسی استفاده کنند و آن را محملی برای فشار سیاسی بر ایران قرار دهند و این مایه تاسف است در حالی که مذاکرات فنی ایران و آژانس ادامه دارد، با رویکرد سیاسی این کشورها مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: صدور مصوبه در شورای حکام کمکی به حل مشکلات فنی و دفاعی ایران نمی کند و فقط روند کارهای فنی را مختل می کند و ما مخالف این روند هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر با تاکید بر اینکه ما در یک طرف جنگ در اوکراین نیستیم و در هیچ ائتلاف نظامی قرار نداریم، تصریح کرد: همکاری های دفاعی ایران و روسیه به قبل از شروع جنگ در ایران برمی گردد. اوکراین و این همکاری در حوزه دفاعی در چارچوب روابط دوجانبه بر اساس مسیرهای روشن و قانونی است.

این خبر کامل شد

دیدگاهتان را بنویسید