صدور هشدار زرد برای مدیریت بحران آلودگی هوای تهران


ساعت: 15:32
تاریخ انتشار: 1301/09/30
کد خبر: 1919252

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار زرد آلودگی هوا از سوی سازمان هواشناسی گفت: بر اساس گزارش هواشناسی از فردا پنجشنبه 10 دی ماه تا بامداد روز جمعه 11 دی ماه کاهش کیفیت هوا به سطح ناسالم برای گروه های حساس و در این راستا را شاهد خواهیم بود و ستاد بحران همچون روزهای اخیر در حالت آماده باش قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اخطار زرد آلودگی هوا از سوی سازمان هواشناسی گفت: بر اساس گزارش هواشناسی از فردا پنجشنبه 10 دی ماه تا بامداد روز جمعه. در روز دوم دی ماه شاهد کاهش کیفیت هوا به سطح ناسالم برای گروه های حساس خواهیم بود که در این راستا نیز همچون روزهای اخیر ستاد بحران در آماده باش به سر می برد.

وی افزود: با توجه به وضعیت آلودگی هوا به همه شهروندان به ویژه سالمندان، کودکان و مبتلایان به بیماری های قلبی تنفسی اکیدا توصیه می شود از تردد غیرضروری در این ایام و همچنین ورزش در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران تاکید کرد: آلودگی‌های اخیر پایتخت نیازمند اقدامات عاجل از جمله جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر و یا در محدوده طرح آلودگی هوا است و از جمله آنها سهم عمده آلایندگی مربوط به خودروهای فرسوده است و باید در این زمینه اقدامات ویژه ای انجام شود.

وی همچنین به تولید آلودگی از منابع ثابت مانند صنایع تبدیلی انرژی و موارد خانگی و تجاری اشاره کرد و گفت: در خصوص بحران آلودگی هوا، هرگونه راه حل کوتاه مدت و بلندمدت برای بهبود شرایط نیازمند تحلیل کارشناسانه منابع آلاینده است.

یزدی مهر همچنین به آمادگی ستاد بحران برای ورود به فصل زمستان اشاره کرد و گفت: از تمامی اعضای ستاد بحران درخواست می شود به صورت مستمر تلاش کنند و اقدامات لازم را برای ایمن سازی مناطق اضطراری-خطرناک در فصل زمستان انجام دهند. اقدامات شناسایی شده قبلی را انجام دهید و به همین ترتیب برای مقابله با رویدادهای غیرمنتظره و طبیعی کاملاً آماده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید